انتشار شایعات کرونایی در واتس اپ محدود شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، واتس اپ اکنون از بازارسال انبوه و مکرر پیغام ها به گروه ها جلوگیری می نماید و ارسال اطلاعات برای کاربران دشوارتر شده است. اگر کاربر بخواهد در یک گپ و گفت: پیغامی را مکرراً بازارسال کند هر بار فقط می تواند برای یک نفر آن را بفرستد نه پنج نفر.

انتشار شایعات کرونایی در واتس اپ محدود شد

واتس اپ مانند سایر شبکه های اجتماعی با افزایش انتشار مطالب کذب در خصوص کرونا روبرو شده است

واتس اپ برای آن که از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری کند محدودیت های زیادی برای بازارسال انبوه ایجاد نموده است. واتس اپ مانند سایر شبکه های اجتماعی با افزایش انتشار مطالب فریب آمیز، شایعات و دیگر مطالب کذب در خصوص ویروس کرونا و دیگر رویداد های خبری روبرو شده است.

واتس اپ اکنون از بازارسال انبوه و مکرر پیغام ها به گروه ها جلوگیری می نماید و ارسال اطلاعات برای کاربران دشوارتر شده است. اگر کاربر بخواهد در یک گپ و گفت: پیغامی را مکرراً بازارسال کند هر بار فقط می تواند برای یک نفر آن را بفرستد نه پنج نفر.

واتس اپ هم چنین در هر حال آزمایش قابلیتی است که در آن ذره بین کوچکی در کنار تمامی چنین پیغام هایی تعبیه شده است تا کاربر بتواند روی آن کلیک کند و پیغام مورد نظر را در وب مورد جستجو قرار دهد. هدف از این کار آن است که کاربر به مطالب روشنگری در خصوص پیغام مورد نظر دست یابد یا به اطلاعات بیش تری در خصوص ادعا های مطرح شده در آن برسد و اگر متوجه شد پیغام مورد نظر صحت ندارد آن را ارسال نکند.

هدف از این قابلیت جلوگیری از بازارسال پیغام هایی است که واقعیت سنجی نشده اند و امکان دارد حاوی ادعا های کذب باشند. واتس اپ خاطرنشان نموده است که بازارسال انبوه علاوه بر آن که به انتشار اطلاعات نادرست یاری می نماید حس استیصال ایجاد می نماید.

در وب نوشت واتس اپ آمده است: بر این باوریم که کند کردن انتشار چنین پیغام هایی مهم است و در این صورت است که صندلی واتس اپ برای انجام گپ و گفت های شخصی حفظ می گردد.

هم اکنون در واتس اپ پیغام هایی را که چندین بار بازارسال شده اند با دو پیکان علامت گذاری می نمایند تا معین گردد که از خیلی پیغام های پیش تر آغاز شده اند و از دوستان نزدیک سرچشمه نمی گیرند. به گفته واتس اپ هدف آن است که معین گردد چنین پیغام هایی در قیاس با پیغام های معمول ارسالی در واتس اپ حالت شخصی کم تری دارند

در حالی که قبلاً چنین پیغام های هیچ فرقی با سایر پیغام های واتساپی نداشتند و بازارسال آن ها به گروه ها نیز فرقی نداشت. اکنون هر پیغامی که آن علامت را داشته باشد (پنج بار ارسال شده باشد) فقط در یک گپ و گفت: قابل ارسال است. در حالی که قبلاً می شد همزمان برای پنج گپ وگفت این کار را کرد.

این محدودیت در ژانویه 2019 به منظور مهار کردن همه بینی برقرار شد و به گفته واتس اپ سبب شد شمار پیغام های بازارسالی 25 درصد کاهش یابد. در وب نوشت جدیدی از واتس اپ شرح داده اند که هدف از آن تغییرات جلوگیری از تمام پیغام های بازارسالی یا همه بین شده نبود بلکه می خواستند کاربران در همرسان کردن مطالب دقت بیش تری به خرج دهند.

در این وب نوشت آمده است: آیا هر بازارسالی بد است؟ به هیچ وجه این طور نیست

می دانیم که کاربران بسیاری اطلاعات مفید، فیلم های جالب، یادداشت ها، اندیشه ها یا نیایش های پرمعنی را بازارسال می نمایند. در هفته های اخیر نیز کاربران با استفاده از واتس اپ پشتیبانی عمومی از خدمه بهداشت را سازمان دادند که در خط مقدم قرار دارند.

اما به تازگی افزایش چشم گیری در میزان بازارسال هایی را مشاهده کردیم که به گفته کاربران مستاصل نماینده هستند و به انتشار اطلاعات نادرست دامن می زنند. برای این باوریم که کند کردن انتشار چنین پیغام هایی مهم است و در این صورت است که صندلی واتس اپ برای انجام گپ و گفت های شخصی حفظ می گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "انتشار شایعات کرونایی در واتس اپ محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار شایعات کرونایی در واتس اپ محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید