بیانیه وزیرخارجه آمریکا در سومین سالگرد قتل خاشقجی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای، در سومین سالگرد قتل جمال خاشقجی، به زندگی و میراث فوق العاده وی ادای احترام کرد.

بیانیه وزیرخارجه آمریکا در سومین سالگرد قتل خاشقجی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن در این بیانیه گفت: ما به یاد او، بار دیگر به آزادی بیان، حمایت از روزنامه نگاران، فعالان و دگر اندیشان در سرتاسر جهان متعهد می شویم. آمریکا همیشه از این اصل که افراد در هرکجا که هستند باید بتوانند بدون ترس از آزار یا تنبیه، از حقوق انسانی خود بهره مند شوند، دفاع نموده و از آن حمایت می نماید.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس عربستانی واشنگتن پست، در سال 2018 به فریب مقامات عربستان، به کنسولگری این کشور در ترکیه کشانده شد و در آنجا به طرز فجیعی به قتل رسیده و -احتمالا- قطعه قطعه شد. اگرچه ریاض در ابتدا هرگونه نقشی در این اتفاق را انکار کرد، اما بعدها بیان کرد که این کار به وسیله عواملی خود سر رخ داده است؛ گزاره ای که به شکلی گسترده در جهان رد شده است.

بلینکن در این بیانیه گفت: آمریکا تلاشی هماهنگ در جهت پیشگیری و پاسخ به دولت هایی که وبلاگ ورزشی چلسی، فعالان و دگراندیشان را در خارج از مرزهای کشورشان مورد هدف قرارداده اند، در دستور کار خود قرار داده است و با این کار، با یاری ابزارهای دیپلماتیک، وضع قوانین و سرویس های اطلاعاتی، دولت های سرکوبگر را از انجام چنین اقداماتی برحذر داشته و از افراد یا گروه های مورد هدف این دولت ها، از جمله در خاک آمریکا محافظت می نماید.

وی بعلاوه از طرح محدودیت ویزای با نام شخص جمال خاشقجی سخن گفت که طی آن ویزا افرادی که در هدف قرار دادن وبلاگ ورزشی چلسی، فعالان و دگراندیشان در هرجای جهان دخیل بوده یا هستند، لغو خواهد شد.

بلینکن در سومین سالگرد این روزنامه نگار مقتول، با بیان اینکه جو بایدن به وضوح تصریح نموده است که آمریکا حقوق بشر را نقطه مرکزی سیاست خارجی خود می داند، اضافه نمود: من به دیپلمات هایمان تاکید نموده ام که حمایت از حقوق بشر، مستقیماً با منافع ملی آمریکا در ارتباط است و امنیت ملی ما را تحکیم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیانیه وزیرخارجه آمریکا در سومین سالگرد قتل خاشقجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزیرخارجه آمریکا در سومین سالگرد قتل خاشقجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید