تقابل مجدد ریاست جمهوری و مجلس افغانستان درباره شناسنامه های الکترونیکی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مخالفت رئیس اداره امور ریاست جمهوری افغانستان با تصمیم نمایندگان مجلس این کشور مبنی بر توقف توزیع شناسنامه های الکترونیکی به نظر می رسد که بار دیگر جنجال هایی را در پی دارد.

تقابل مجدد ریاست جمهوری و مجلس افغانستان درباره شناسنامه های الکترونیکی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ورزشی چلسی، اختلاف بر سر موارد درج شده در شناسنامه های الکترونیکی افغانستان در سالهای اخیر با افت و خیزهایی همراه بوده است و به تازگی مجلس این کشور طرح تعدیل آن را با بیشترین آرا تایید کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ورزشی چلسی بخوانید. (کلیک کنید)

فضل فضلی رئیس اداره امور ریاست جمهوری افغانستان به تصمیم مجلس این کشور درباره توقف فرایند توزیع شناسنامه های الکترونیکی واکنش نشان داد.

وی در فیسبوک نوشت که فرایند توزیع شناسنامه های الکترونیکی مانند گذشته ادامه دارد و متقاضیان می توانند از مراکز توزیع همچنان شناسنامه دریافت نمایند.

فضلی تاکید نموده است که در فرایند توزیع شناسنامه الکترونیکی هیچ تغییر، تعدیل و تعلیقی وجود ندارد.

نمایندگان مجلس افغانستان روز گذشته با اکثریت آرا طرح تعدیل شناسنامه های الکترونیکی بر اساس بند دوم ماده ششم قانون ثبت احوال نفوق تصویب کردند.

در این طرح آمده است که در سمت راست شناسنامه، نام، نام پدر، نام پدر عظیم، محل تولد، سکونت اصلی و سکونت فعلی به زبان های رسمی کشور درج گردد.

همچنان گفته شده است که محتویات متن انگلیسی آن نیز مانند فارسی و پشتو نوشته گردد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دوره اول ریاست جمهوری اش در یک فرمان تقنینی خواهان درج واژه های ملت، ملیت و دین در شناسنامه ها شد و در اردیبهشت سال 1397 نیز فرایند توزیع این شناسنامه ها را با دریافت شناسنامه خویش شروع کرد.

مجلس افغانستان اما با رد این فرمان تاکید نمود که درج این موارد در شناسنامه های الکترونیک الزامی ندارد. بیش از 50 عضو این مجلس در مهرماه فرایند توزیع شناسنامه الکترونیک را خلاف قانون خواندند و برای تعدیل آن امضا جمع آوری کردند که در نهایت منجر به تایید مجلس برای توقف این فرایند شد.

براساس گزارش ها بیشتر مردم افغانستان به دلیل درج ملیت و قومیت از دریافت شناسنامه الکترونیک خودداری می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تقابل مجدد ریاست جمهوری و مجلس افغانستان درباره شناسنامه های الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل مجدد ریاست جمهوری و مجلس افغانستان درباره شناسنامه های الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید