تمهیدات کرونایی برای بازگشایی مدارس در تهران ، هدف از بازگشایی مدارس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مدیرکل آموزش و پرورش تهران تمهیدات نهاد تحت مدیریت خود را برای بازگشایی مدارس شهر تهران از 27 اردیبهشت اعلام کرد.

تمهیدات کرونایی برای بازگشایی مدارس در تهران ، هدف از بازگشایی مدارس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از ایسنا، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه 27 اردیبهشت ماه مدارس به مدت یک ماه بازگشایی می شوند؛ این بازگشایی صرفا برای دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده اند یا در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند که می توانند برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: حضور دانش آموزان در مدرسه شرایطی دارد؛ این حضور صرفا داوطلبانه و باید با اطلاع اولیاء باشد. همچنین حضور همکارانی که بیماری های زمینه ای دارند الزامی نیست.

  • بازگشایی مدارس برای رفع اشکال و ابهام

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش آموز حضورشان تداوم پیدا خواهد کرد و یا با تصمیم مدیریتی برای برگزاری آزمون های پایان سال برنامه ریزی می شود گفت: مدرسه برای عموم دانش آموزان باز نیست و صرفا مخصوص دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده اند و یا نکات مبهم دارند که برای سوال از معلم مراجعه می کنند.

فولادوند ادامه داد: نیازی به حضور خانواده ها در مدرسه نیست. ما برای حضور دانش آموزان هم شرایط و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در نظر گرفتیم که حتما باید رعایت شود.

وی درباره نحوه فعالیت دانش آموزان و فرهنگیان درون مدرسه در این یک ماه گفت: آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش های مجازی خودش را آغاز کرده و به تناسب درصد تحت پوشش در استان ها متفاوت بوده است. در شهر تهران به طور رسمی 80 درصد دانش آموزان را تحت پوشش داشتیم و برخی دانش آموزان به دلایلی در کلاس های مجازی شرکت نکردند که در اختیار نداشتن ابزار، اینترنت و ... از این جمله است. این دانش آموزان می توانند به طور حضوری از امکان رفع اشکال در مدرسه استفاده کنند. مدرسه همانند ساعت هفتگی عادی برقرار است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزان باید طبق روال درسی معمول طبق چارت کلاسی شان در مدرسه حضور یابند، زنگ تفریح و یا زنگ ورزش هم برقرار است؟ گفت: زگ ورزش یا زنگ تفریح که فاصله گذاری اجتماعی را به هم می زند حذف کردیم. مثلا بوفه های مدارس تعطیل است و به هیچ وجه بوفه ها نباید باز شوند و مواد غذایی بعد از ماه مبارک رمضان نباید خرید و فروش شود.

  • شورای مدرسه درباره نحوه آزمون های پایان سال و فرایند امتحانات تصمیم گیری می کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی دانش آموزان گفت: لازم است دانش آموزان وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشند، تاکید می کنم که همه دانش آموزان قرار نیست به مدرسه بیایند، بازگشایی مدرسه به قصد تجدید دیدار با همکلاسی ها نیست و صرفا برای رفع اشکال است. هنوز خطر کرونا رفع نشده است.

وی اضافه کرد: در حال آماده شدن برای آزمون های پایان سال هستیم. اگر تقویم آموزشی و بودجه بندی کتاب هم به اتمام رسیده باشد، شورای مدرسه درباره نحوه آزمون های پایان سال و فرایند امتحانات تصمیم گیری می کند.

  • گندزدایی مدارس تا پنج شنبه این هفته

فولادوند درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل مدارس گفت: دانش آموزان حتما در صورت مراجعه به مدرسه به ماسک و دستکش مجهز باشند. امروز جلسه ای با روسای مناطق داشتیم و آنها را موظف کردیم که تا روز پنج شنبه ضدعفونی و گندزدایی مدارس انجام شود. هرچند مدارس ما حدود دو ماه بلااستفاده بودند. اما با توجه به اعتباراتی که در اختیار مناطق قرار گرفته آنها را مکلف کردیم گندزدایی را تا پنج شنبه این هفته انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر مربیان بهداشت در مدرسه مسئولیت رصد پروتکل های بهداشتی را برعهده دارند. مدارسی که مربی بهداشت ندارند مدیر و معاونین موظف به رعایت پروتکل ها هستند.

وی در ادامه درباره نحوه اطلاع رسانی ها به مدارس و دانش آموزان گفت: در وهله اول روسای مناطق و مسئولان روابط عمومی را ملزم کردیم که مدیران مدارس و دانش آموزان اطلاع رسانی کنند. با رسانه ملی مکاتبه کردیم تا در راستای بازگشایی بهینه مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند. این مسائل به مدیریت کرونا کمک می کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تمهیدات کرونایی برای بازگشایی مدارس در تهران ، هدف از بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات کرونایی برای بازگشایی مدارس در تهران ، هدف از بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید