خبرنگاران جنگ لفظی ترامپ با وزیر مستعفی دادگستری آمریکا به فضای مجازی کشیده شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تهران - خبرنگاران - اختلافات بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با جف سشنز وزیر سابق دادگستری دولت ترامپ که به گفته ای اخراج و به گفته ای دیگر از سمت خود کناره گیری کرد، اکنون بر سراحراز سمت سناتوری شدت گرفته و این دو به یک نبرد توئیتری پرداخته اند.

خبرنگاران جنگ لفظی ترامپ با وزیر مستعفی دادگستری آمریکا به فضای مجازی کشیده شد

به گزارش روز یکشنبه وبلاگ ورزشی چلسی، رسانه های آمریکایی گزارش دادند: جف سشنز میخواهد بار دیگر با احراز سمت سناتوری از ایالت آلاباما خود را وارد مجلس سنا کند؛ وی پیش از پیوستن به دولت ترامپ از سال 1997 تا 2017 میلادی سناتور همین ایالت بود.

ترامپ سوم خردادماه در توئیتی در مخالفت با نامزدی سناتوری سشنز نوشت که آلاباما از زمانی که سشنز سه سال پیش خود را از ماجرای تحقیقات رابرت مولر درحاشیه امنیت برد، مردم این ایالت اعتمادشان را به وی از دست داده اند.

ترامپ در توئیت خود ابراز امیدواری کرد تا به جای سشنز، تومی تابرویل (Tommy Tuberville) دیگر نامزد جمهوریخواه پیروز به احراز این سمت از ایالت آلاباما گردد و از اینکه یک دموکرات بتواند این سمت را به دست گیرد به سشنز هشدار داد.

وزیر اخراج شده وزارت دادگستری دولت ترامپ نیز در پاسخ به وی در حساب توئیتر خود با اشاره به اینکه وی در زمان تصدی این پست تنها قانون را به اجرا گذارده است، نوشت: ترامپ ببین! من می دانم که خشمگین هستی اما بنابر قانون باید امتناع ورزی، احساس شخصی تو نمی تواند به مردم آلاباما دیکته کند چه فردی را باید بعنوان سناتور ایالت خود برگزینند.

سشنز در توئیتی دیگر خطاب به ترامپ نوشت: آقای رئیس جمهور مردم آلاباما می توانند به من اعتماد داشته باشند، شاید فراموش نموده ای آن ها زمانی که (از دولت تو) خارج شدم و این اعتماد را به شما واگذار کردم، آنزمان به من اعتماد پیدا کردند.

ترامپ اما همچنان به این مجادله توئیتری انتها نداد و در توئیتی دیگر حملات خود را علیه سشنز شدت بخشید و نوشت: جف! تو شانس خودت را داری که زیر (صفر) است، از همان روز اول خود را نجات دادی و به سوی بالا بلندی ها گریختی، تو هیچ انگیزه ای نداری و زندگی خیلی ها را تباه کردی، پلیس های فاسد و دیگران توسط افرادی که از تو بهتر و قوی تر بودند دستگیر شدند، امیدوارم که این گند کاری هزینه گزافی داشته باشد.

جف سشنز که از فوریه 2017 تا نوامبر 2018 وزیر دادگستری آمریکا بود، درمیان ده ها مقام ارشد آمریکایی است که از سوی دونالد ترامپ اخراج و یا بر اثر فشارهای وی ناگزیر به استعفا شدند.

دونالد ترامپ پیش از استعفای سشنز در محافل خصوصی او را آقای ماگو (Mr. Magoo) کوتوله کوته بین - یک شخصیت کارتونی است - خوانده بود که درز این خبر در رسانه های آمریکایی جنجال برانگیز شد.

شمار مقام هایی که در تمامی وزارتخانه ها و سمت های مختلف کاخ سفید از بدو ریاست جمهوری دونالد ترامپ اخراج شده اند در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا بی سابقه بوده و کارشناسان و ناظران سیاسی آن را به بی ثباتی دولت ترامپ تفسیر نموده اند.

تا به امروز افرادی همچون رکس تیلرسون وزیرخارجه سابق آمریکا، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی، جیمز متیس وزیر سابق دفاع، جف سشنز وزیر سابق دادگستری، جان کلی (John F. Kelly) وزیر سابق امنیت ملی آمریکا هریک بر اثر فشارهای ترامپ تحت عنوان استعفا از سمت های خود برکنار شدند.

1302**

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جنگ لفظی ترامپ با وزیر مستعفی دادگستری آمریکا به فضای مجازی کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنگ لفظی ترامپ با وزیر مستعفی دادگستری آمریکا به فضای مجازی کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید