داورزنی: نمی دانم کی روش می ماند یا نه، همه چیز به فدراسیون فوتبال بستگی دارد نه وزارت

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال دخالتی ندارد

داورزنی: نمی دانم کی روش می ماند یا نه، همه چیز به فدراسیون فوتبال بستگی دارد نه وزارت

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون گلف محمدرضا داورزنی در جمع وبلاگ ورزشی چلسی حاضر شد و در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش در انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دخالت دارد؟ گفت: همانطور که گفتم وزارت ورزش اساساً در مسائل داخلی فدراسیون ها دخالت نمی نماید و طبیعتاً در خصوص آینده هر رشته ای فدراسیون متبوع برنامه ریزی می نماید. نقش ما تنها نظارتی است و فعالیت هایی که صورت می گیرد را رصد می کنیم. طبیعتاً خود فدراسیون ها در خصوص برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت خود، کادر فنی و مجموعه برنامه هایشان جوابگو هستند. همواره هم در این مورد تاکید نموده ایم. نه تنها در فوتبال بلکه وزارت در سایر رشته ها هم دخالت نمی نماید. در این مورد هم خود فدراسیون فوتبال تصمیم گیر است و وزارت تنها رصد نماینده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: ما تنها از برنامه های فدراسیون ها حمایت می کنیم و اینکه بخواهیم دخالت کنیم درست نیست و این کار را نمی کنیم.

او اضافه نمود: در بعضی مواقع فردی که در حوزه اطلاع رسانی فعال است خبری را منتشر می نماید که باید از او پرسید، اما من تاکید می کنم که وزارت در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی دخالتی ندارد و طبیعتاً ما تنها عملکرد فدراسیون ها را رصد و نظارت می کنیم. ان شاء الله از این به بعد نیز سعی می کنیم تا حد امکان از برنامه هایی که باعث پیشرفت است حمایت کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت های چند وقت اخیر مبنی بر عدم علاقه وزارت ورزش به ادامه همکاری با کارلوس کی روش درست است؟ شرح داد: ابتدا باید خسته نباشید بگویم به همه ملی پوشان که زحمات زیادی کشیدند. ما سال جاری هم در جام جهانی خوب بودیم و هم در جام ملت های آسیا که 5 بازی را بردیم. در بازی ششم مقابل ژاپن انتظارها بالا بود که این تیم را ببریم اما یک اشتباه باعث رقم خوردن این نتیجه شد اما نباید زحمات فوتبالیست های زحمتکش خود را نادیده گرفت. واقعاً عملکرد تیم ملی در سال 97 رضایت بخش است اما برای سال های بعد باید ببینیم فدراسیون فوتبال چه برنامه ای دارد و ما کنار فدراسیون فوتبال هستیم تا برنامه های خود را اجرا کند. انتظار این است که برای جام جهانی بعدی و جام ملت های دیگر با برنامه ریزی دقیق و صحیح پیروز تر ظاهر شویم.

او ادامه داد: ما نباید کوشش بسیار زیاد بازیکنانمان در یک سال را تنها با بازی مقابل ژاپن آنالیز کنیم چون واقعاً خوب بودند و عملکرد عالی داشتند اما در بازی خاتمهی باید بپذیریم که ژاپن خیلی خوب بازی کرد. در خصوص کی روش هم باید بگویم هنوز نمی دانم او می ماند یا نه اما همه چیز به فدراسیون فوتبال بستگی دارد و امیدوار فدراسیون تصمیم درستی بگیرد تا نتایج خوبی را بگیریم.

داورزنی در خصوص جلسه امروزش با مهدی تاج نیز گفت: ما همدیگر را در راهرو دیدیم و احوال پرسی کردیم اما با من جلسه ای نداشته اند و آقای تاج و عوامل فدراسیون فوتبال هر روز و مرتب به وزارتخانه می آیند تا برنامه های خود را پیگیری نمایند. امروز هم او به وزارتخانه آمده بود تا امور جاری فدراسیون را انجام دهد. در خصوص جلسه هم بهتر است از خود او سوال کنید که چه کاری داشت.

او در خصوص بخش دوم پاداش تیم ملی فوتبال و مبلغ این پاداش نیز گفت: در خصوص پاداش اولی در جریان بودم چون من این مبلغ را به امارت بردم که 150 هزار یورو بود اما عدد دوم را نمی دانم باید از خود آقای تاج بپرسید. اما فکر می کنم باید چیزی نزدیک به 300 تا 400 هزار یورو باشد ولی چون من خودم نیز مبلغ را دقیقاً نپرسیده ام از خود او جویا شوید.

داورزنی همچنین در خصوص تصاویری که از زد و خورد بازیکنان تیم ملی با بازیکنان ژاپنی پخش شده بود نیز گفت: نکته ای را باید در نظر بگیریم که وقتی بازیکنان تحت فشار جدی هستند برای کسب نتیجه، این فشارها باعث می گردد آستانه تحمل در بحث هایی که ناراحت نماینده است پایین بیاید. تا در این فضا قرار نگیریم نمی توان اظهار نظر کرد و این در هر رشته ای وجود دارد. بازیکنان وقتی می بینند 50 میلیون طرفدار نگاهشان می نمایند رفتارهایشان در چنین مواقعی احساسی است و بازیکنی که در طول 90 دقیقه بازی 85 دقیقه اذیت شده است و تیم مقابل نگذاشته بازیکنان کار خودشان را بنمایند، شرایط سختی پیدا می نمایند. ما گاهاً این رفتارها را از ژاپنی ها هم دیدیم که فشار عصبی را به تیم ما وارد کردند. نمی خواهم این رفتارها را توجیه کنم ولی باید بپذیریم که این عوامل محیطی باعث چنین رفتارهایی است. از خود بازیکنان هم بپرسیم می گویند که بخاطر فشارهای شدید بود. البته باید در همه رشته های ورزشی در تربیت مجموعه بازیکنان آستانه تحمل را بالاتر ببریم، هم مربیان هم بازیکنان باید این مهم را بدانند و این موضوع از پایه باید اتفاق بیفتد. رسانه ها و مسئولان باید در کنار هم برای بهتر شدن این شرایط یاری نمایند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش با بیان اینکه باید کوشش کنیم در همه جامعه آستانه تحمل را بالا ببریم، در خصوص بازنشسته های فدراسیون ها گفت: ما در فدراسیون های خود بازنشسته ای نداریم، بعضاً بعضی بازنشسته ها نیز وجود دارند که به عنوان مشاور در حال فعالیت هستند اما رئیس یا کسی که به عنوان یک پست در فدراسیون ها فعال باشند وجود ندارد. قطعاً مجمع فدراسیون فوتبال هم در آینده راجع به فوتبال تصمیم گیری های لازم را می نماید. برای انتخابات فدراسیون ها نیز منتظر مجامع هیأت های استانی هستیم تا شرایط فراهم گردد.

او در این خصوص که بعضی ملی پوشان معتقدند فوتبال بعد از کی روش مانند والیبال بعد از ولاسکو است، گفت: دوستان احتمالاً اطلاعاتشان ضعیف بوده است چون ما بعد از ولاسکو در لیگ جهانی چهارم شدیم، البته ما هیچگاه زحمات آقای ولاسکو را نادیده نمی گیریم اما باید این را در نظر بگیرید، مسیری که والیبالمان طی می نماید رو به رشد است و دوستان نباید پیروزیت های یک تیم را به اشخاص گره بزنند چون برای پیروزیت احتیاج به سیستم و برنامه است. همه افراد باید کوشش نمایند تا سیستم به اهداف برسد و آینده یک تیم نباید به افراد گره بخورد.

داورزنی در خاتمه راجع به مبلغ بالای قرارداد کی روش و اینکه آیا باز هم از مربیان گران قیمت در تیم ملی فوتبال استفاده می گردد؟ گفت: هر رشته ای شرایط خاص خود را دارد و مربیانی که در سطح اول جهان کار می نمایند مربیانی هستند که گریدهای خاصی دارند. ما باید ببینیم از چه مربی می خواهیم استفاده کنیم و در این خصوص سابقه آن ها تأثیر گذار است. اما اینکه حالا فدراسیون بخواهد در چه سطح از مربی استفاده کند بستگی به فدراسیون فوتبال دارد. در خصوص مبلغ کی روش هم باید بگویم همگی با توجه به برنامه ها و سطح او بوده است که در زمان خود آنالیز شد. برای ادامه کار نیز باید ببینیم برای دوره های آینده چه تصمیمی داریم و می خواهیم کجا باشیم که از سوی فدراسیون تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "داورزنی: نمی دانم کی روش می ماند یا نه، همه چیز به فدراسیون فوتبال بستگی دارد نه وزارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: نمی دانم کی روش می ماند یا نه، همه چیز به فدراسیون فوتبال بستگی دارد نه وزارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید