ساعتی با بهترین های بارسلونا

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، بارسلونا همه را مجذوب خودش می نماید

بارسلونا، مرکز پرجنب و جوش کاتالینا، شهری است ساحلی و مسحور کننده که زیبایی و آفتاب سوزانش را به رخ می کشد. چشم انداز زیبا ، معماری فوق العاده و جاذبه های فرهنگی خاص این شهر، آن را به یک مقصد گردشگری فریبنده بدل نموده است. البته اقلیم مدیترانه ای معتدل این شهر نیز، به جذابیت آن می افزاید. بارسلونا فضایی قرون وسطایی ، با . محیطی تقریبا جادویی، متعلق به دنیای قدیم دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ساعتی با بهترین های بارسلونا
  • کلیسای ساگرادا فامیلیا (Basilica de la Sagrada Familia)

یکی از غیرعادی ترین کلیساها در اروپا ، این کلیسای فوق العاده است که مشهورترین چشم انداز در بارسلوناست . این کلیسا که جزو میراث جهانی یونسکو است، در قسمت شمالی شهر نهاده شده است و با 18 منار، کلیسا از تمام ساختمان های اطرافش و سایر آثار تاریخی شهر، اوج گرفته است. این کلیسا در اسپانیا با نام رسمی اش تمپل اکپیاتوری دلا ساگرادا فمیلییا (Temple Expiatori de la Sagrada Família) شناخته می گردد.

آنتونی گائودی در سال 1883 مامور شد تا این کلیسا را به سبک معماری نئوگوتیک طراحی کند. اما به جای اینکه طبق نقشه پیش برود، یک اثر هنری با معماری سوررئالیست معروف خودش یعنی آرت نویآ (Art Nouveau) خلق کرد. او هیچ ایده مشخصی در فکر نداشت ، ترجیح می داد که با پیشرفت کار طراحی را تغییر دهد یا چیزی به آن اضافه کند. اگرچه گائودی پیش بینی می کرد که این کار ده تا پانزده سال طول بکشد، اما در نهایت کلیسا ناتمام باقی ماند. در نتیجه کار اصلی برترین معمار کاتالان در عصر مدرن ، تنها یک پوسته از کل کار است و هیچ کس نمی داند کی و چگونه این کار به سرانجام خواهد رسید.

آدرس : بارسلونا ، کارر دِ مالورکا(Carrer de Mallorca) 401

  • بخش گوتیک (باری گوتیک)

به مدت دوهزار سال، این بخش مرکز دنیوی و معنوی بارسلونا بوده است. هنوز آثاری از ساختمان های رم باستان در این منطقه به چشم می خورد، اما این قسمت به برترین شکل، نمایشگر آثار تاریخی قرون وسطی است. یک شاهکار از معماری گوتیک و نقطه برجسته مرکز شهر ، کلیسای جامع قرون وسطایی واقع در مونته تابور(Monte Tabor) است. اینجا جایی است که کریستفر کلمب، بعد از اولین سفرش به دنیای نو مورد استقبال پادشاهان کاتولیک نهاده شد و از قرن 14 و 15 میلادی تا به حال، مسوولین شهر در اینجا قرار می گیرند.

بی هدف در اطراف گردش کنید تا دنیای جادویی و بدون ترافیک قرون وسطایی ، پیچ وخم دلپذیر خیابان های باریک و سنگ فرش شده و فضای کوچه پس کوچه هایش را تجربه کنید. میدان های آرام خوش چشم انداز که صدای صحبت و خنده های مردم و یا نوای گیتار کلاسیک اسپانیایی به آن روح بخشیده است، را زیر پا بگذارید. معمولا بچه ها در گوشه های مخفی این محله فوتبال بازی می نمایند. در میدان های دوست داشتنی این منطقه، می توان کافه هایی کوچکی با تراس های رو به پیاده رو پیدا کرد. بخش گوتیک با موزه ها، رستوران ها و بوتیک های کوچک اغوانماینده، مکانی پر از جذابیت برای گردشگران است. یادتان نرود که موزه پیکاسو را بازدید کنید و به میدان پلاکا دل ری (Plaça del Rei ) سری بزنید، گاهی در این مکان کنسرت در فضای باز، برگزار می گردد.

  • لا رامبلا، قطب اجتماعی بارسلونا

مرکز زندگی اجتماعی در بارسلونا، لارامبلا ؛ یک کوچه باغ فراخ است که این شهر قدیمی را به دو بخش تقسیم می کند. لا رامبلا در میدان کاتالونیا (Plaça de Catalunya) گسترده شده است، جایی که دیرسنتا آنا (Convent of Santa Anna) با معماری زیبایی به سبک رومی متعلق به قرن دوازدهم، به سمت بندرگاه واقع شده است. این خیابان فراخ ، با پیاده روهای گسترده اش، یک ردیف پر از فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های در فضای باز و محبوب ترین مکان بارسلونا برای معاشرت است. در طول روز، اینجا پر از مردم محلی است که خریدهای روزانه شان را در بازار مارکت دِ لا بوکیرا (Mercat de la Boqueria) در لا رامبلا ، 91 انجام می دهند ، بازاری خوش رنگ و لعاب که میوه و تره بار می فروشد. در شب گروه های محبت آمیز و خانوادگی به پرسه زنی در این منطقه می پردازند تا از هوای تازه و فضای پرجنب و جوش آن لذت ببرند. گردشگران، اغلب جذب اجراهای بداهه خیابانی سرگرم نماینده می شوند. گاهی هم تماشاگران، ممکن است ناظر اجرای موسیقی زنده و یا نمایش پانتومیم باشند.

  • پارک گوئل، پارک سوررنال گائودی

این پارک سوررئال بی نظیر، پر از رنگ و هیجان ، یکی دیگر از میراث های جهانی یونسکو است. این پارک که در سال های 1900 تا 1914 ساخته شده ، دارای فضای سبزی زیبا و المان های معماری به سبک مختص به گائودی است. پل های راه آهن ، غارهای مصنوعی، تالاری پر ستون، راه پله های مارپیچ و جایگاه های گفت وگوی نیمه بسته در سراسر پارک پراکنده شده اند. این ساخته های خلاقانه، با قطعات سرامیکی رنگارنگ جلا گرفته اند. یک ایوان فوق العاده هم وجود دارد که چشم اندازی وسیع از شهر و دریا را عرضه می کند. خود شخص گائودی، علاقه خاصی به این منطقه از شهر داشت و خانه اش در اینجا بود. موزه خانه گائودی (Casa Museu Gaudí) که باغی زیبا آن را احاطه نموده است ، مجموعه ای از آثار هنری ، تزئینی و مبلمان با طراحی گائودی را در خود جا داده است.

آدرس : بارسلونا، کارر دیولت

منبع: الی گشت

به "ساعتی با بهترین های بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعتی با بهترین های بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید