مصر: می خواهیم سوریه را به صندلی طبیعی این کشور برگردانیم

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، وزیر امور خارجه مصر در تماس با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفته کشورش برای بازگشت سوریه به صندلی طبیعی خود در عرصه منطقه ای و بین المللی کوشش می نماید.

مصر: می خواهیم سوریه را به صندلی طبیعی این کشور برگردانیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر گفت که کشورش کوشش می نماید سوریه به صندلی پیشین خود بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری امروز چهارشنبه با گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در باره تحولات اوضاع این کشور گفت وگو کرد. این تماس تلفنی در چارچوب هماهنگی مستمر بین قاهره و پدرسون جهت پیش برد کوشش ها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه است.

وزیر امور خارجه مصر در این تماس تأکید کرد که مصر همواره خواسته است کوشش ها برای خاتمه دادن به درگیر ها و راهکار بحران سوریه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل باشد و وحدت و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند و خواسته های مردم سوریه را نیز محقق کند.

به گزارش الیوم السابع مصر، سامح شکری گفت که مصر همچنین همواره کوشش نموده است که سوریه را به صندلی طبیعی خود در منطقه و دنیا برگرداند.

او گفت که مصر کوشش دارد با ارتباط با مخالفان میانه رو دولت سوریه و در رأس آن ها گروه قاهره فرآیند سیاسی در سوریه را پیش برد و این مسئله به ضرورت مقابله جدی و قاطعانه با گروه های تروریستی و افراطی و طرف های منطقه ای حامی این گروهک ها مرتبط است.

وزیر امور خارجه مصر همچنین بر اهمیت حمایت از سوریه جهت مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد.

سامح شکری اخیرا میزبان نمایندگان مخالف دولت سوریه موسوم به گروه قاهره بود و دو طرف در این دیدارها، در باره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و راه های حمایت از فرآیند راهکار سیاسی رایزنی و گفت وگو کردند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "مصر: می خواهیم سوریه را به صندلی طبیعی این کشور برگردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: می خواهیم سوریه را به صندلی طبیعی این کشور برگردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید