مهمانان خارجی افتتاحیه ساری 2022 با قطار گردشگری مازندران را ترک می نمایند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مهمانان خارجی افتتاحیه ساری 2022 با قطار گردشگری مازندران را ترک می نمایند.

مهمانان خارجی افتتاحیه ساری 2022 با قطار گردشگری مازندران را ترک می نمایند

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: با هدف نشان دادن جایگاه مهم راه آهن شمال به عنوان یکی از جاذبه های مستقل و کم نظیر گردشگری در ایران، مقرر شد که مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 در راستا برگشت به تهران به جای سفر هوایی، عبور از راستا ریلی زیبای مازندران را تجربه نمایند و در این سفر نیز با بخشی از جذابیت های گردشگری ریلی این استان آشنا شوند.

وی اضافه نمود: همراه با قائم مقام استاندار در شورای سیاستگذاری رویداد ساری2022 و بعلاوه مدیرکل راه آهن شمال بازدیدی از این راستا ریلی که یکی از جاذبه های ثبت شده ایران در میراث جهانی است، داشتیم تا برای مقدمات از سرگیری فعالیت قطار گردشگری مازندران تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

این مسئول اعلام کرد: هماهنگی های لازم برای سفر ریلی مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد ساری2022 از مبدأ ساری به مقصد تهران اجرا شده و قرار است قطار ویژه گردشگری روز انتها برنامه افتتاحیه در ایستگاه راه آهن ساری مستقر گردد و مهمانان را از این راستا زیبای ریلی به سمت تهران ببرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اعلام کرد: البته این سفر قرار نیست به صورت یکسره و بدون توقف انجام گردد. بلکه نقاطی در راستا به عنوان بخشی از جاذبه های این راستا ریلی شناسایی شدند که مهمانان در این نقاط پس از توقف قطار به وسیله راهنماهای گردشگری با این جاذبه های تاریخی، طبیعی و ریلی آشنا می شوند.

ایزدی اضافه نمود: راه آهن سراسری ایران یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی است که بیشترین زیبایی و جاذبه های آن اعم از طبیعی، سازه ای و تاریخی در مازندران قرار گرفته است. از ابتدای طراحی رویداد ساری2022 نیز نگاه ویژه ای به بهره برداری از این ظرفیت وجود داشت و اکنون با این برنامه ریزی قصد داریم توجه مهمانان خارجی و سفرای کشورهای همسایه را به این جاذبه مهم تاریخی، مهندسی و پیوند خورده با طبیعت و فرهنگ منطقه بیشتر آشنا کنیم.

وی اعلام کرد: معتقدیم در رویداد بین المللی ساری2022 باید باید تمام ظرفیت های مازندران را پای کار بیاوریم. یکی از ظرفیت های مهم ما که کمتر از آن در حوزه گردشگری بهره برداری شد، راه آهن است. درحالیکه این ظرفیت خیلی زود می تواند به عنوان یک ابزار گردشگری در خدمت توسعه استان قرار بگیرد. هنر معماری راه آهن شمال، بحث تاریخی ان و جذابیت هایی که در محور شمال داریم، یاری می نماید که راستا ریلی شمال به تنهایی یک مقصد سفر برای گردشگران خارجی نه تنها از کشورهای همسایه بلکه کشورهای سایر نقاط جهان بویژه اروپا باشد.

منبع: همگردی

به "مهمانان خارجی افتتاحیه ساری 2022 با قطار گردشگری مازندران را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانان خارجی افتتاحیه ساری 2022 با قطار گردشگری مازندران را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید