وزارت علوم سیاست ارائه آموزش الکترونیکی را در پسا کرونا ادامه دهد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، معاون اول رئیس جمهور گفت: از وزارت علوم می خواهم سیاستی که در ایام کرونا برای آموزش مجازی پیش گرفتند در ایام پسا کرونا نیز ادامه دهند.

وزارت علوم سیاست ارائه آموزش الکترونیکی را در پسا کرونا ادامه دهد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ورزشی چلسی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از وزارت علوم امروز 13 اسفند ماه 99 در چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی که به صورت مجازی در مؤسسه مهر البرز برگزار گردید؛ گفت: با شیوع کرونا در جهان تحولات فناوری ارتباطات شدت گرفت و شیوع این ویروس موجب شد برنامه دانشگاه ها و مدارس صورت جدیدی پیدا کند.

وی با بیان اینکه نهاد های علمی، استادان و محققان باید برای دولت، جامعه و همه ذی نفعان یادگیری چاره اندیشی نمایند؛ اضافه نمود: سال جاری دستاورد علمی جدیدی که در ایام کرونا به عنوان راه حل ارائه شد، آموزش مجازی بود که در سطح کشور توسعه پیدا کرد و من از وزارت علوم می خواهم سیاستی که در ایام کرونا آموزش مجازی پیش گرفتند در ایام پسا کرونا نیز ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: یادگیری الکترونیکی پارادایم جدیدی از آموزش عالی بوده است که باید نهادینه گردد و با حمایت های قانونی، زمینه مشارکت غیردولتی ها در این بخش فراهم گردد، به همین منظور سرمایه گذاری در جهت توسعه این بخش لازم است.

وی با بیان اینکه توسعه علمی موجب توسعه همه جانبه ایران است؛ اضافه نمود: پیشبرد پر شتاب آموزش عالی مسئولیت ملی و همگانی است و درخواست ما این است که دولت را در انجام این مسئولیت ملی همراهی نمایند.

جهانگیری با تاکید بر این موضوع که باید تحولاتی که فناوری اطلاعات در حوزه یادگیری ایجاد نموده است را به رسمیت بشناسیم؛ اضافه نمود: اگر امروز دانشگاه و مدارس ما به دلیل کرونا تعطیل نشده است به دلیل استفاده از دستاورد عظیم آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیکی سرمایه گذاری کرد؛ اعلام کرد: باید شرایط و امکانات لازم برای بهبود کیفیت آموزش الکترونیکی را فراهم کرد و در این راه دستگاه های دولتی به تجارب بخش غیردولتی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت علوم سیاست ارائه آموزش الکترونیکی را در پسا کرونا ادامه دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم سیاست ارائه آموزش الکترونیکی را در پسا کرونا ادامه دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید