آب سیاه و آب مروارید هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، طبنا نیوز/یک پزشک متخصص چشم گفت: در بعضی از موارد آب مروارید می تواند منجر به افزایش فشار داخل چشم شود. یعنی امکان دارد به دلیل آب مروارید و افزایش فشار چشم، چشم بیمار سیاه شود.

آب سیاه و آب مروارید هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند

دکتر قاسم فخرایی جراح و متخصص چشم و فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم با اشاره به تفاوت آب سیاه و آب مروارید گفت: در این دو بیماری فقط اسم کلمه آب در آنها مشترک است اما هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

آب سیاه

وی افزود: آب سیاه به دلیل افزایش و بالارفتن فشار داخل چشم ایجاد می شود اما آب مروارید به دلیل کدورت لنز داخل چشم گفته می شود.

آب مروارید

این پزشک جراح و متخصص چشم بیان داشت: آب مروارید به دلیل اینکه در گذشته وسایل و امکانات جراحی مدرن امروزی وجود نداشته و با توجه به اینکه چشم شکل سفید رنگ به خود می گرفته و از بیرون هم قابل مشاهده بوده است.

دکتر فخرایی با اشاره به اینکه آب سیاه به افزایش فشار داخل چشم گفته می شود، گفت: ممکن است این اسم به دلیل اینکه بیمار با ابتلا به آب سیاه همه جا را سیاه می بیند، انتخاب شده باشد.

ارتباط آب مروارید و آب سیاه

وی با تاکید بر اینکه آب سیاه و آب مروارید با یکدیگر ارتباط دارند، بیان کرد: در بعضی از موارد آب مروارید می تواند منجر به افزایش فشار داخل چشم شود. یعنی امکان دارد به دلیل آب مروارید و افزایش فشار چشم، چشم بیمار سیاه شود.

فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم در پاسخ به این سوال که آب مروارید و آب سیاه می توانند مادرزادی باشند، گفت: هر دو می توانند مادرزادی باشند.

منبع: همگردی

به "آب سیاه و آب مروارید هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب سیاه و آب مروارید هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید