آشنایی با منطقه هفت آبشار سوادکوه

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال ایران که معروف به هفت آبشار می باشد که در شهر سوادکوه مازندارن قرار گرفته است را معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید

آشنایی با منطقه هفت آبشار سوادکوه

یکی دیگر از مناطق بکر و طبیعی ایران هفت آبشار سوادکوه می باشد که در استان مازندران واقع شده است . این منطقه همانطور از نامش معلوم است از 7 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در مجاورت روستای تیرکن از توابع دهستان درازکالا بین شهرستان سوادکوه و بابل قرار گرفته است.

یکی از دلایل که اکثر اهالی و مردم این سوادکوه این آبشار بنام آبشار تیرکن می شناسند به خاطر قرار داشتن این آبشار در روستای تیرکن است . برای رسیدن به هفت آبشار باید 3 کیلومتر پیاده روی در دل جنگل و مرتع کابکوشت را داشته باشید تا به اولین آبشار از 7 آبشار برسید . آبشار اصلی این مجموعه ارتفاعی 9 متری دارد و حوضچه زیر آن برای آب تنی بسیار مناسب و دلپذیر است.

این منطقه که وسعتی 200 هزار کیلومتری دارد پر از درختانی نظیر درخت انجیلی، ممرز، کهلو، افرا، توسکا، ازگل و شیردار می باشد اما متاسفانه در سالهای اخیر گونه های گیاهی وولی، نمدار و ملج به خاطر انگل کرم درخت خوار از بین رفته اند. فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای رفتن به این مکان زیبا می باشد. در فصل بهار به علت بارندگی آبشارها پر آب تر هستند و درختان جوانه می زنند، فصل تابستان نیز شرجی و گرمایی آزار دهنده دارد ولی می توانید در حوضچه ها به آب تنی بپردازید، در فصل پاییز که زیباترین فصل برای بازدید از این طبیعت شگفت انگیز می باشد، زمین با برگ های رنگارنگ درختان فرش شده و جنگلی هفتاد رنگ را پیش رو خواهید داشت، اما در فصل زمستان با هوایی سرد و برفی رو به رو خواهید شد. پیشنهاد می گردد که در این طبیعت زیبا به کمپ زدن بپردازید و یا به پیاده روی و جنگل نوردی در دل جنگل های لفور بروید.

مقالات بیشتر بخوانید :

منبع: تاپ تراول

به "آشنایی با منطقه هفت آبشار سوادکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با منطقه هفت آبشار سوادکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید