برای رسیدن به این جشنواره سختی کشیدیم

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر یک نمایش از شهر شیراز توانست رضایت اکثر تماشاگران خود را جلب کند.

برای رسیدن به این جشنواره سختی کشیدیم

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سید محمدهادی هاشم زاده عصرگاه چهارشنبه 24 بهمن ماه در سالن قشقایی تئاتر شهر با حضور شهرام کرمی- مدیر کل هنرهای نمایشی و میلی در دو نوبت اجرا شد.

در آغاز این نمایش از تماشاگران خواسته شد تا انتهای نمایش در جای خود بمانند و در حین نمایش از گوشی موبایل شان استفاده نکنند، چرا که نمایش با نورپردازی خاص خود اجرا می گردد و نور موبایل در نمایش خلل ایجاد می نماید. یک هفته راه رفتن در بهشت پیرامون جوانی بود که در خواب به زمان گذشته زندگی مادرش می رود و رازهای زندگی مادر و پدرش برای او فاش می گردد.

این نمایش مخاطب را با احساسات خود همراه می نماید و با طراحی صحنه آن وهمی که با داستان همراه است را به تماشاگر منتقل می نماید.

شاید یکی دیگر از جذابیت یک هفته راه رفتن در بهشت بازی خوب بازیگران آن است. آن ها به موقع در جاهای خود حاضر می شدند و با دقت نقش آفرینی می کردند.

یکی از کاراکترهای این نمایش اسبی بود که بازیگری به خوبی در این نقش ظاهر شد و همین امر موجب تشویق چند دقیقه ای تماشاگران برای او شد.

در این نمایش چهره منفی داستان زمانیکه در صحنه حاضر می شد، آغاز به سیگار کشیدن می کرد تا به این طریق چهره خود را منفورتر نشان دهد. شاید با کارهای دیگر و نقش بازی کردن هم می توانست این کار را انجام دهد تا دود سیگار تماشاگران را اذیت نکند.

یک هفته راه رفتن در بهشت جدا از بعضی اشکالات با استقبال خوب تماشاگران خود همراه شد.

سید محمدهادی هاشم زاده کارگردان نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت در گفت وگو با وبلاگ ورزشی چلسی، درباره این نمایش گفت: ما در شیراز برای حضور در جشنواره استانی پنج شب اجرای عموم داشتیم و اجرای عمومی اصلی این نمایش در شیراز از 11 اسفند تا 28 اسفند در مجموعه خلیج فارس است.

او اضافه نمود: یک هفته راه رفتن در بهشت تنها نمایشی در جشنواره استانی بود که چهار نوبت اجرای عمومی داشت چرا که مردم زیادی برای تماشای آن آمده بودند.

هاشم زاده ادامه داد: برای این نمایش هفت ماه تمرین کردیم و برای رسیدن به این جشنواره خیلی سختی کشیدیم. در جشنواره استانی نیز برگزیده شدیم.

این کارگردان با بیان اینکه سال جاری شاهد جشنواره خوبی در دوره سی و هفتم جشنواره بین المللی تئاتر هستیم گفت: برگزاری جشنواره بزرگی مانند فجر در این شرایط سخت است و در عین حال با اشکالاتی همراه است. از روز اول به ما گفتند که باید با کارت عبور و مرور کنیم اما من و گروهم کارتی دریافت نکردیم و برای رفت و آمد در تئاتر شهر به مشکل برمی خوردیم.

او ادامه داد: من می دانم که کوشش زیادی برای برگزاری جشنواره شده اما رعایت بعضی چیزهای کوچک موجب آرامش گروه های نمایش می گردد.

این کارگردان ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمند جشنواره حضور دبیر جشنواره آقای برهانی مرند قبل از آغاز نمایش ما بود. او با وجود مشغله های زیادی که داشت قبل از اجرا کنار ما حاضر شد و با گروه صحبت کرد و به آن ها روحیه داد.

او اضافه نمود: همچنین حضور آقای کرمی و آقای نیلی در نوبت او اجرای یک هفته راه رفتن در بهشت افتخار بزرگی بود و این یک ارزش گذاری برای تئاتر شهرستانی است چرا که همزمان با اجرای ما گروه های زیادی اجرا داشتند.

هاشم زاده با بیان اینکه سال جاری نمایش های شهرستانی پیشرفت زیادی داشته اند و از کیفیت بیشتری بهره مند هستند گفت: کاری به جوایز ندارم ولی نسبت به شناختی که از کارهای شهرستانی که حضور دارند، دارم، می دانم که کارهای خوبی از نمایش های شهرستانی خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای رسیدن به این جشنواره سختی کشیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رسیدن به این جشنواره سختی کشیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید