برگزاری برنامه های شاد در اماکن تاریخی کردستان در نوروز 98

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد پیش بینی می کنیم در نوروز 98 حدود 15 الی 20 درصد آمار گردشگران استان کردستان افزایش یابد.

برگزاری برنامه های شاد در اماکن تاریخی کردستان در نوروز 98

حمید اسکندری در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ورزشی چلسی، اظهار کرد: در نوروز 97 بالغ بر 533 هزار و 664 نفر مسافر و گردشگر در استان کردستان اقامت داشتند.

وی اضافه کرد: بیشترین درصد اسکان مسافران و گردشگران با 39 درصد در اقامتگاه های موقت از جمله چادر و کانکس و …، 28 درصد در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش، 17 درصد در کمپ های موقت و مابقی نیز در مهمانسراها، هتل ها، خانه مسافرهای غیررسمی و مهمان پذیرها بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان به یک میلیون و 891 هزار و 734 مورد بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان در نوروز سال گذشته اشاره و بیان کرد: خانه کُرد، عمارت خسروآباد، موزه سنندج، عمارت مشیر دیوان و مسجد جامع مهمترین نقاطی بوده که در شهر سنندج بیشترین مورد هدف گردشگران واقع شده است.

وی اعلام نمود: با توجه به تبلیغات خوبی که اجرا شده است در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد پیش بینی می کنیم در نوروز 98 حدود 15 الی 20 درصد آمار گردشگران استان کردستان افزایش یابد.

اسکندری در ادامه سخنان خود به تهمیداتی که برای ایام نوروز سال جاری اندیشیده شده اشاره و توضیح داد: جلسات ستاد تسهیلات سفر در سطح ادارات کل استان برگزار شده و جهت هماهنگی بیشتر کمیته ها و کارگروه هایی نیز در زیر مجموعه آن تشکیل شده است.

وی ذکر کرد: با مسئولان شهرستان ها جلساتی را داشته ایم و آنها را موظف به بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین راهی و نظارت بر امور بهداشتی، کیفی و ضوابط نموده ایم.

فعالیت 43 دفتر خدمات مسافرتی در کردستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به فعالیت 43 دفتر خدمات مسافرتی در استان، گفت: این دفاتر هم مورد بازدید قرار گرفته و موارد و نکات لازم به آنها گفته شده است.

وی اعلام نمود: اماکن تاریخی استان نیز از نیمه دوم بهمن ماه به مدت 15 روز مورد آنالیز قرار گرفته و نقاط ضعف آنها برطرف خواهد شد.

اسکندری به وجود 11 اقامتگاه بوم گردی مجوز دار در کردستان اشاره و ذکر کرد: این اقامتگاه ها که در مناطق روستایی استان واقع شده اند، آماده اسکان گردشگران و ارائه خدمات به آنها هستند.

برگزاری برنامه های فرهنگی شاد در اماکن تاریخی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری برنامه ها و مراسم هایی در اماکن تاریخی و عمارت های استان در ایام نوروز خبرداد و گفت: این برنامه ها شامل اجرای موسیقی کُردی، هلپرکی کُردی، کارناوال شادی و … برای افزایش ماندگاری گردشگران در استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان همچنین به آمادگی تمامی واحدهای اقامتی و بین راهی استان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: با همکاری شهرداری نیز دو پارک در سطح شهر سنندج برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی در انتها سخنان خود طراحی سایت سامانه جامع گردشگری الکترونیک استان، استفاده از راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی، راه اندازی اتوبوس گردش شهری، تور یک روزه برای گردشگران، ایجاد کیوسک های هدایت گردشگران در ورودی شهرهای استان و چاپ نقشه و بروشور را از جمله دیگر اقدامات اجرا شده برای رفاه حال مسافران نوروزی در استان برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری برنامه های شاد در اماکن تاریخی کردستان در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری برنامه های شاد در اماکن تاریخی کردستان در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید