خبرنگاران کردستان آخر هفته پر بارشی پیش رو دارد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سنندج - خبرنگاران - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس آنالیز آخرین مدل ها و نقشه های هواشناسی با ورود یک سامانه نسبتا قوی در ایام پایانی هفته جاری، بیشتر نقاط استان شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

خبرنگاران کردستان آخر هفته پر بارشی پیش رو دارد

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ورزشی چلسی گفت: براساس آنالیز آخرین مدل ها و نقشه های هواشناسی تا ظهر چهارشنبه شرایط جوی استان نسبتا پایدار و آرام است.

وی افزود: از ساعات اولیه روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در استان شروع می گردد که تا روز شنبه تداوم دارد و منجر به ابری و مه آلود شدن هوا، وزش باد، بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف می گردد.

پناهی افزود: میزان بارندگی ها در روزهای پنجشنبه و آدینه در نواحی غربی و جنوبی استان بخصوص بانه، مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران قابل ملاحظه بوده و آبگرفتی معابر شهری و روستایی را در پی دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: به علت ریزش هوای سرد همراه سامانه جدید در گردنه ها و شهرهای مرتفع استان بارش برف پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود: بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سلابی شدن مسیل ها در برخی از ساعات مه شدید و کاهش محسوس دید افقی در جاده ها و گردنه ها و ارتفاعات، گاهی ورزش باد نسبتا شدید و موقت از اثرات مخاطره ای این سامانه بارشی است.

پناهی گفت: عدم تردد در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در تردد جاده ها به همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده ها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت روبرو با سیلاب احتمالی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، بازگشایی کانال ها و آبراه های شهری و کنترل دمای گلخانه ها و مراکز پرورش قارچ و مرغداری ها از جمله توصیه های هواشناسی در این مدت است.

کردستان استانی کوهستانی متاثر از آب و هوای مدیترانه ای است و سالانه حدود 500 میلیمتر بارندگی دارد که 2 برابر میانگین کشور است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کردستان آخر هفته پر بارشی پیش رو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کردستان آخر هفته پر بارشی پیش رو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید