روزانه 10 تا 20 نفر در مراکز بیمارستانی بستری می شوند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، خبرنگاران/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه روزانه 10 تا 20 نفر با علایم اولیه تب شدید، سرفه و کوفتگی بدن در مراکز بیمارستانی بستری می شوند، گفت: ما نمونه های آزمایشی 45 نفر را به تبریز ارسال کردیم که قرار است طی فردا و پس فردا نتایج آن اعلام گردد که این فرایند پاسخگوئی آزمایشگاه ما را با دغدغه جدی روبرو نموده است.

روزانه 10 تا 20 نفر در مراکز بیمارستانی بستری می شوند

قدرت اخوان اکبری 12 اسفند در جلسه ستاد پیشگیری از کروناویروس در اردبیل اظهار کرد: تا به امروز 85 نفر بیمار با علایم اولیه کرونا در شهرهای مختلف استان بستری شدند که هر روز بر این تعداد اضافه کرده می گردد و اردبیل با 42 بستری، پارس آباد 9 نفر و مشگین شهر 6 نفر بستری در آی سی یو بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه روزانه 10 تا 20 نفر با علایم اولیه تب شدید، سرفه و کوفتگی بدن در مراکز بیمارستانی بستری می شوند، اعلام نمود: ما نمونه های آزمایشی 45 نفر را به تبریز ارسال کردیم که قرار است طی فردا و پس فردا نتایج آن اعلام گردد که این فرایند پاسخگوئی آزمایشگاه ما را با دغدغه جدی روبرو نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: بیمارانی که احتیاج به مراقبت داشته باشند در مراکز بیمارستانی نگهداری شده و مابقی ترخیص می شوند و همچنان از هموطنان انتظار داریم در خانه به خودمراقبتی و موارد پیشگیرانه دقت بیشتر داشته باشند.

اخوان اکبری مراجعات سرپایی به اورژانس را رو به افزایش توصیف کرد و گفت: هموطنان نباید اصراری به بستری شدن در مراکز بیمارستانی داشته باشند بلکه ضرورت دارد با مراقبت هایی که در منزل انجام می گردد خودشان نسبت به درمان سرماخوردگی با علایم اولیه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه هفته آینده فرایند شیوع این بیماری با افزایش روبرو خواهد شد، توضیح داد: پیش بینی می کنیم در دو هفته آینده به پیک این بیماری برسیم اما فرایند نزولی آن کند خواهد بود و در هفته های آینده بیشترین درگیری و مراجعات را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اهالی استان خواست؛ تا از حضور در اجتماعات به ویژه بازار پرهیز نمایند و خرید روزهای پایانی خود را به حالت تعلیق درآورند.

اخوان اکبری از ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به استان از سمت گیلان اطلاع داد و گفت: با توجه به شیوع گسترده این بیماری در استان گیلان بیشترین نگرانی ما از ورود مسافران و گردشگران از سمت آستاراست که گاه به بهانه معالجه به استان مراجعه می نمایند که باید جلوی این امر گرفته شده و از آن پرهیز گردد.

وی ادامه داد: تا زمانی که در استان یک وحدت و همگرایی در نظارت و کنترل بر این بیماری انجام نگردد غیرممکن است که ما بر توسعه آن غلبه کنیم و با تدبیر مسئولان استان ورودی از سمت گیلان به غیر از محموله های ضروری ممانعت شده و قرنطینه در این زمینه مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مساعدت پلیس راهور را در این زمینه ضروری دانست و اعلام کرد: در کنار جلوگیری از بازار و تجمعات گسترده و رعایت فاصله یک متری باید جابجایی اسکناس نیز به حداقل رسیده و مردم بیشتر از کارت های بانکی استفاده نمایند در این زمینه بهتر است صداوسیما نیز آگاهی و اطلاع رسانی خود را افزایش دهد.

اخوان اکبری گفت: صداوسیما به جای تبلیغ کالاهای ارزان قیمت در فروشگاه ها بهتر است خریدهای غیرحضوری را تبلیغ کند و از حضور مردم در بازار جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: تعطیلی هتل ها، مراکز اقامتی، آبگرم ها و ... تا نیمه دوم فروردین ادامه خواهد داشت و از مسئولان شهرستان ها انتظار می رود در توزیع ماسک ها و مواد ضدعفونی نماینده نظارت داشته باشند تا دغدغه و نگرانی شهفرایندان به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تامین تجهیزات مورد احتیاج کادردرمانی اشاره نمود و گفت: همکاران ما در بیمارستان ها و مراکز درمانی با وجود سختی شرایط کار سعی دارند تا به مراجعین به ویژه افراد بستری ارائه خدمات نموده و شرایط را به شرایط عادی برگردانند.

تغییر ساعات ادارات با نظر مدیران دستگاه های اجرایی

معاون منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: در هفته جاری با تغییر ساعات ادارات از 8 صبح تا 13 ظهر کاهش 25 درصدی تعدیل نیروها رخ داد و کارکنانی که با مشکل تنفسی و قلبی روبرو بودند در منزل استراحت کردند.

یعثوب نژادمحمد اظهار کرد: قرار شد برای هفته های آینده نیز در کنار کاهش ساعات ادارات دورکاری نیروها صورت گرفته و تعدیل نیرو در ادارات انجام گردد که پیشنهاد کردیم کار ادارات از 9 صبح تا 12 ظهر باشد.

وی اضافه کرد: البته در این زمینه پیشنهاد شد تا کار دستگاه های اداری و کم و زیادن شدن آن با تفویض اختیار به مدیران انجام گردد و دستگاه هایی که خدمات مستقیم به مردم ارائه نمی نمایند، احتمالا با تعطیلی روبرو خواهند شد.

معاون منابع انسانی استانداری اردبیل توضیح داد: نیروهای خدماتی در دستگاه های مختلف به ویژه بیمارستان ها انتظار ترمیم حقوق خود را دارند و درخواست کردند تا از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و افزایش 50 درصد اخیر بهره مند شوند که در این زمینه باید به وسیله مسئولان کشوری پیگیری ها و اقدام لازم انجام گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به تعطیلی واحدهای آموزشی گفت: به وسیله شبکه آموزش برنامه های آموزشی دانش آموزان در حال اجرا است و در کنار آن بعضی معلمان به وسیله فضای مجازی نسبت به فراوری و پخش برنامه های آموزشی برای شاگردان خود اقدام می نمایند که ما در این ایام با شعار هر خانه یک مدرسه و هر معلم یک رسانه سعی می کنیم تا برنامه های مکمل آموزشی را با هدف جبران خلاهای آموزشی به وجود آمده انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزانه 10 تا 20 نفر در مراکز بیمارستانی بستری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 10 تا 20 نفر در مراکز بیمارستانی بستری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید