مرمت گنبد امام زاده مهدی غائب در استان قم به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اتمام مرمت کاشی کاری گنبد امامزاده مهدی غائب (ع) در این استان اطلاع داد.

مرمت گنبد امام زاده مهدی غائب در استان قم به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 26 آبان با بیان این مطلب گفت: برای کاشی کاری این اثر تاریخی حدود 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم اضافه کرد: امام زاده مهدی غائب در روستای کاسوا از توابع بخش خلجستان در استان قم واقع شده است، قدمت این اثر تاریخی مذهبی مربوط به عهد صفوی است که در سال 1380 به شماره 4857 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یزدانی با بیان این که این امامزاده در مرکز بافت روستای کاسوا قرار گرفته که در بین مردم بومی روستا از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: کاشی های گنبد در اثر بارندگی های فراوان منطقه از بین رفته بودند لذا مرمت این اثر تاریخی ضروری به نظر می رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی توضیح داد: روستای کاسوا در دامنه کوهپایه های غرب استان قرار گرفته و دارای آب و هوای مناسبی است که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مطرح و مقصد گردشگران قرار گیرد.

منبع: میراث آریا

به "مرمت گنبد امام زاده مهدی غائب در استان قم به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت گنبد امام زاده مهدی غائب در استان قم به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید