نکاتی جالب در خصوص مسافرت به جاهای خطرناک (بخش دوم)

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، کوهنوردی از میان صخره ها

با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به صحبت های گردشگری گوش دهیم که تجربه های مختلفی از سفر به جاهای خطرناک دارد. او آماده سفر به کلمبیا است. اکنون که خودم را برای سفر به کلمبیا آماده می کنم، بسیاری از افراد از خبر آخرین سفرهای من با عنوان مراقب باشید، آنجا خیلی خطرناک است! استقبال نموده اند. اما آیا کلمبیا واقعاً خطرناک تر از جاهای دیگری است که من تا به حال سفر نموده ام یا در آنها ساکن بوده ام؟

نکاتی جالب در خصوص مسافرت به جاهای خطرناک (بخش دوم)

خانم جولی شوییترت کولازو، ویراستار Matador Pulse و نیز مشارکت نماینده همیشگی در جامعه ماتادور است. وی برای خودش وبسایتی با عنوان Collazo Projects دارد و هرروز آن را به روزرسانی می کند. او مکزیکوسیتی و نیویورک را خانه خودش می داند ولی به زودی در کلمبیا هم مهمان سرایی دایر خواهد نمود. با مرور نکات زیر از طرف او، خطر در سفر آنقدرها دردسر ساز نمی گردد.

  • پیش از سفر، واقعیات را مدنظر قرار بدهید و نه نظرات را
  • از تاکسی بهره ببرید. اگر احتمال داشته باشد من از نکته ای غفلت کنم، آن نکته همین است؛ چون ضروری است از قبل به یک سرویس تاکسی زنگ بزنم. اما این کار ارزشش را دارد. اگر قرار است برای مدت زمان زیادی در یک شهر یا کشور اقامت داشته باشید، اطلاعات تماس مربوط به حمل و نقل آن منطقه را در کیف تان به همراه داشته باشید و به جای استفاده از ماشین ها یا تاکسی های گذری که جلوی پایتان ترمز می نمایند، از خدمات رسمی و مجاز بهره ببرید. این مسئله چه در کشور خودتان چه در کشورهای دیگر، مهم است.
  • شما از سفر، زنده برگشتید!! دوستان تان را در خصوص سفرتان مطلع کنید. وقتی از شما می پرسند: خطرناک بود؟ با صداقت و بر مبنای تجربیات خودتان پاسخ بدهید. یک راه بسیار خوب برای به تصویر کشیدن یک کشور خطرناک، به اشتراک گذاشتن تجربیات سفر به وسیله یا نمایش های اسلایدی است. در خصوص مردم و جاهایی که باید نگاه دقیق تری به آنها داشت، صحبت کنید.
  • همچنان به یادگیری ادامه بدهید. شما در یک کشور یا فرهنگی که بخش زیادی از جهان آن را خطرناک قلمداد می نماید، تجربه جالبی داشته اید؛ اما این احتمال وجود دارد که هنوز هم چیز زیادی در خصوص آن کشور یاد نگرفته باشید. به وسیله وبلاگ ها یا روزنامه ها، ارتباط خودتان را با آن کشور حفظ کنید؛ درست مثل همان کاری که قبل از سفر انجام می دادید. از سرویس های RSS وبسایت هایی که فکر می کنید جالب هستند، بهره ببرید.
  • همواره به سفر بروید. جهان یک جای بزرگ و زیباست. بیرون بزنید و آن را تجربه کنید. وقتی هم که به خانه بر می شد، تجربیات تان را با ما درمیان بگذارید. جهان به آن میزان ای که فکر می کنید، جاهای خطرناک ندارد.
منبع: الی گشت

به "نکاتی جالب در خصوص مسافرت به جاهای خطرناک (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب در خصوص مسافرت به جاهای خطرناک (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید