چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس، مسائل سرویس های خصوصی مدارس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی سرویس مدارس استان تهران با اشاره به چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس که موجب طرح موضوع در دیوان عدالت اداری شده است گفت: کسورات 7.8 درصدی تامین اجتماعی از قراردادهای پیمانکاری، در حالی که رابطه دستمزد بگیری و کارگر و کارفرمایی با رانندگان احراز نشده، یک هزینه سرباری برای شرکت ها و در نهایت برای خانواده دانش آموزان است که امیدواریم با طرح موضوع در دیوان عدالت اداری حل و فصل گردد.

چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس، مسائل سرویس های خصوصی مدارس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مصطفی سامانی در نشستی خبری با بیان اینکه این انجمن در آبان 97 شکل گرفت اظهار کرد: اعضای این انجمن شخصیت های حقیقی و حقوقی پیمانکاران سرویس مدارس هستند.

وی اضافه کرد: 4300 مدرسه در شهر تهران مشغول فعالیت اند، از این تعداد 2000 مدرسه سرویس دارند که بیش از 1800 مورد در سامانه سرویس مدارس ثبت شده اند. 750 پیمانکار حقیقی و حقوقی داشتیم که 428 مورد ثبت شده اند.

دبیر انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران با بیان اینکه یکی از مسائل همه صنوف این است که واحدهای بالادستی علاقه ای به همکاری با آنها ندارند گفت: مسائل در این صنف زیاد است و چندین سال است که مطرح بوده ولی کسی باعث و بانی آن نبوده است. انجمن صنفی سرویس مدارس را تعدادی از فعالان این حوزه تشکیل داده اند تا بتوانند اهداف و مسائل را به شکل حقوقی و در راستا خود دنبال نمایند.

سامانی ادامه داد: بخشی از مسائل موجود، موجب اجحاف در حق اولیاء و رانندگانی است که خدمات ارائه می نمایند.

وی درباره سرویس های خصوصی که والدین به آنها اعتماد می نمایند گفت: اولیایی که از سرویس شخصی برای رفت و آمد فرزندان خود استفاده می نمایند توجه داشته باشند که شاید چون نظارتی وجود ندارد ممکن است مسائلی بر آن مترتب باشد. اما وقتی زیرمجموعه شرکت های پیمانکاری قرار بگیرند مواردی چون اعتیاد، سوء سابقه، بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و… حتماً کنترل و نظارت می گردد.

دبیر انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران اضافه کرد: هر اتفاقی برای دانش آموزان رخ دهد خود راننده و پیمانکار مسئول خواهند بود.

سامانی درباره بیمه رانندگان سرویس مدارس و علت کسر حق بیمه 7.8 درصدی از قراردادهای پیمانی پیمانکاران گفت: بیمه و کسورات آن از جمله چالش های موجود است و انجمن ناچار شد این موضوع را به وسیله دیوان عدالت اداری پیگیری کند که امیدواریم به نتیجه برسد تا بخشی از هزینه سرباری سرویس مدارس کاسته گردد. شکی نیست که هر شرکت حقوقی باید افراد زیرمجموعه خود را بیمه کند اما در قراردادهای ما، رابطه کارگر کارفرمایی آنطور که در قواعد و مقررات بیمه ای قید شده، بین راننده و شرکت وجود ندارد.

وی ادامه داد: رانندگان از خودروی شخصی خود برای جابجایی دانش آموزان استفاده می نمایند و اگر ابزار دخالت واضح در کسب درآمد داشته باشد، نمی توان رابطه کارگر کارفرمایی را لحاظ کرد، ضمن آنکه راننده ساعات موظفی برای حضور در محل کار ندارد و تنها دو مرتبه در روز را مبادرت به حمل و نقل دانش آموزان می نماید و رابطه دستمزد بگیری با پیمانکار ندارد.

دبیر انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران تاکید نمود: چالش بر سر این است که این رابطه دستمزد بگیری و کارگر و کارفرمایی احراز نشده و نباید درصدی از حق بیمه کسر گردد. در حالی که تامین اجتماعی بابت قراردادهای پیمانی 7.8 درصد حق بیمه و کسورات از قراردادها در هر سال کسر می نماید و این کسورات 7.8 درصدی از قراردادهای پیمانکاری، یک هزینه سرباری برای شرکت ها و در نهایت برای خانواده دانش آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس، مسائل سرویس های خصوصی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس، مسائل سرویس های خصوصی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید