چگونه حس مسئولیت پذیری در را یک سازمان بیشتر کنیم؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، روش های هفتگانه افزایش مسئولیت پذیری سازمانی

مسئولیت پذیری در سازمان از مراحل مختلف و روش های گوناگونی برخوردار است. حال اگر بخواهیم این مسوولیت پذیری را افزایش دهیم باید راه های خلاقانه تر و نوین ترینی را در پیش گیریم تا بتوانیم کار درست و به جایی را در کسب و کاری که به عنوان کارمند یا مدیر در آن جا مشغول به کار هستیم، انجام دهیم. با به کارگیری رویکردهای زیر شما می توانید نرمال ها را تغییر داده و این موضوع را به نظاره بنشینید که سطح مسوولیت پذیری در کسب و کار شما بالا برود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

چگونه حس مسئولیت پذیری در را یک سازمان بیشتر کنیم؟

به جای مدیریت، راهنمایی کنیم

مدیریت کردن افراد دغدغه زیادی دارد که از دوره انقلاب صنعتی به جا مانده و احساسات و خصوصیت های انسانی را نادیده گرفته و انسان را مثل ماشین می بیند. همه ما در این دردسر افتاده ایم؛ اما باید بدانیم که افراد را نمی توان مدیریت کرد. هر یک از ما، یک انسان خاص هستیم که باید رفتار منحصر به فردی هم با ما انجام گردد. افراد را راهنمایی نموده و مدیریت کردن را به سیستم ها و فرآیندها اختصاص دهید. در این صورت، بهره وری افزایش می یابد.

ارزیابی را متوقف نموده و با کارمندان از قدردانی و مسئولیت پذیری گفت و گو کنید

اگر سیستم ارزیابی یا آنالیز عملکرد کارمندان را پیاده می کنید، هر چه زودتر آن را کنار بگذارید. به جای آن، بر موضوعی که ارزش قدرانی را دارد، تمرکز کنید و به عنوان بخشی از کار روزانه به صورت غیررسمی با کارمندان گفت و گوی صمیمانه داشته باشید. می توانید حداقل هر 90 روز جلسه ای رسمی برگزار کنید و به آنها یاری کنید طرح عملکردی برای 90 روز آینده خودشان آماده نموده و در آن تعیین نمایند که چه کارهایی ارزش قدرانی داشته و چه کارهایی می تواند بهتر انجام گردد. به طور عادی، افراد علاقه ندارند کارشان مدام بازبینی گردد و ترجیح می دهند برای مسوولیت پذیری تقدیر شوند. وقتی گفت و گوها درمورد وظیفه افراد به درستی انجام گردد و در چارچوب کار روزانه باشد، ارزیابی عملکرد به خودی خود به کاری بی فایده تبدیل شده و از انجام آن سرباز می زنید.

مدیران برای اینکه حس مسوولیت پذیری را به خوبی منتقل نمایند، باید بر هر نوع ارتباط و گفت وگویی تسلط داشته باشند. برترین راه این است که بر عدم تمایل خود چیره شوید و درمورد عملکرد افراد، به ویژه زمانی که درگیری، مخالفت یا مسئله ای در محیط کار به وجود می آید، گفت وگو کنید.

علت واقعی کار کردن خود را دانسته و در برابر آن احساس مسئولیت کنید

سوددهی علت کار کردن در یک کسب و کار نیست، بلکه نتیجه درست کار کردن است؛ اما علت اصلی کار کردن در یک سازمان چیست؟ پاسخ دادن به این پرسش بسیار سخت است. از تناسب بین اطلاعات علمی و فعالیت کسب و کارتان به اطمینان برسید. دنیل پینک در کتاب خود با عنوان راهنمایی کردن - واقعیت حیرت آور در خصوص آنچه به ما انگیزه می دهد، می گوید سه چیز به ما انگیزه زیادی می دهد:

  • استقلال: تمایل به راهنمایی کردن زندگی خود
  • تخصص: علاقه به بهتر شدن در موضوعاتی که اهمیت دارند
  • هدف: تمایل به انجام کار در خدمت چیزی بزرگ تر از خود
منبع: الی گشت

به "چگونه حس مسئولیت پذیری در را یک سازمان بیشتر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حس مسئولیت پذیری در را یک سازمان بیشتر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید