Loona؛ رباتی که حیوان خانگی می گردد!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، رباتی که با نام Loona معرفی شده، درواقع شبیه به یک حیوان خانگی است که می تواند با حسگر های مختلف خود همراه خوبی برای شما باشد.

Loona؛ رباتی که حیوان خانگی می گردد!

آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که یک ربات را به عنوان حیوان خانگی داشته باشید؟ ربات PetBot Loona دقیقاً محصولی است که برای همین منظور در نمایشگاه CES 2023 معرفی شده. البته این ربات هنوز برای عرضه عمومی به بازار آماده نیست و فعلاً در فاز جذب سرمایه واقع شده است.

شرکت KEYi Technology نمونه رباتی را به نمایشگاه CES 2023 آورده که شبیه به حیوانات خانگی است. این ربات می تواند ببیند، بشنود و با ادراک هپتیکی با دنیا پیرامون خود در تعامل باشد. Loona می تواند حداکثر 20 چهره را تشخیص بدهد و صاحب خود را در بین گروهی از افراد پیدا کند.

این ربات با یاری شنیدن قادر است موقعیت صاحب خود را تشخیص دهد و درصورتی که کلمه خاصی را شنید، از خواب بیدار گردد. Loona بعلاوه دارای امکان درک معنایی است و می تواند به فرمان های صوتی پاسخ بدهد. ادراک هپتیکی هم به این ربات اجازه می دهند تا متوجه لمس گردد و به وسیله حسگر هایی که روی بدن خود دارد، به رفتار افراد واکنش نشان دهد. توسعه دهندگان Loona بیش از 700 واکنش احساسی را برای این ربات طراحی نموده اند که به وسیله یک نمایشگر LCD روی چهره آن نمایش داده می گردد.

ربات Loona می تواند یک دوربین متحرک امنیتی باشد

Loona فقط برای تفریح و تفریح طراحی نشده است. این ربات از دوربین و بلندگویی بهره می برد که می تواند کاربرد های امنیتی داشته باشد؛ بنابراین زمانی که از خانه بیرون می روید، می توانید به وسیله این ربات محیط خانه را زیر نظر داشته باشید.

افزون بر این، Loona از دو حالت حرکتی پشتیبانی می نماید: حالت سریع با استفاده از چهار چرخ و حالت هوشمند با استفاده از دو چرخ. این ربات به سیستمی برای معین مسیر سه بعدی مجهز شده است تا هوشمندانه در محیط حرکت کند. KEYi Technology می گوید این محصول نه تن ها برای انسان ها، بلکه برای دیگر حیوانات خانگی هم می تواند یک همراه قابل اطمینان و مجذوب کننده باشد. قیمت Loona حدود 449 دلار اعلام شده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "Loona؛ رباتی که حیوان خانگی می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Loona؛ رباتی که حیوان خانگی می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید