آیا سرطان می تواند خودش را نابود کند؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، چرخه معیوب آسیب و ترمیم DNA می تواند به عنصری علیه سرطان تبدیل گردد.

آیا سرطان می تواند خودش را نابود کند؟

محققان دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) کشف نموده اند که یک مولکول آزمایشگاهی معمولی که برای برچسب گذاری DNA استفاده می گردد، می تواند فرآیند فراری را شروع کند که در نهایت منجر به مرگ سلولی می گردد. اما این تیم می گوید که این اتفاق می تواند کاربرد مثبتی نیز داشته باشد، که به عنوان یک درمان بالقوه سرطان استفاده گردد.

EdU به عنوان سمی میانه برای سلول ها شناخته شده بود، اگرچه مکانیسم خاصی برای آن اثر شناسایی نشده بود.

در کار قبلی، تیم تحقیقاتی UNC متوجه شد که DNA که با EdU برچسب گذاری شده بود، به نظر می رسید که حتی در غیاب محرک هایی که به طور معمول به DNA آسیب می زند، یک پاسخ ترمیم را فرا می خواند؛ بنابراین برای مطالعه نو آن ها آنالیز کردند که چرا این مسئله اتفاق می افتد و دریافتند که یک حلقه بازخورد ایجاد می نماید و در نهایت می تواند با مرگ یک سلول به خاتمه برسد.

با آنالیز دقیق تر، تیم دریافت که نوع خاصی از پاسخ ترمیم مورد استفاده در DNA دارای برچسب EdU، همان چیزی است که به آن ترمیم برش نوکلئوتیدی می گویند.این فرآیند متداول نحوه ترمیم DNA پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش یا دود سیگار است و شامل بریدن بخشی از DNA آسیب دیده و سنتز مجدد یک نسخه نو است.

محققان این ترمیم اکسیزیون را ترسیم کردند و دریافتند که در هر جایی که EdU در کل ژنوم قرار گرفته است، این اتفاق می افتد و فقط در یک زمان متوقف نشد.معین شد که این فرآیند بار ها و بار ها اتفاق می افتد. به این علت که رشته DNA تازه سنتز شده نیز حاوی EdU بود که همان پاسخ ترمیم را ایجاد کرد.

این چرخه معیوب می تواند سمیت مرموز EdU را برای سلول ها شرح دهد. آن ها را در حلقه ای از ترمیم دائمی DNA به دام می اندازد که هرگز نمی تواند مشکل را برطرف کند، تا زمانی که در نهایت سلول یک توالی خود تخریبی را در عوض ایجاد کند.

این تیم می گوید: این کشف پیامد های مهمی برای استفاده از EdU در برچسب گذاری DNA دارد، اما ممکن است پیشرفت های دیگری را نیز به همراه داشته باشد. از آنجایی که این مولکول تمایل دارد سلول هایی را انتخاب کند که به سرعت تقسیم می شوند، EdU می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

سرطان مغز ممکن است هدف خوبی باشد، زیرا توده ای از سلول های در حال رشد است که به وسیله سلول های سالم احاطه شده اند که تقسیمشان متوقف شده است.عزیز سانکار، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: خواص غیرمنتظره EdU نشان می دهد که انجام مطالعات بیشتر در خصوص پتانسیل آن، به ویژه در برابر سرطان های مغز، ارزشمند است.

ما می خواهیم تاکید کنیم که این یک کشف علمی اساسی، اما مهم است. جامعه علمی کار زیادی در پیش دارد تا بفهمد آیا EdU واقعا می تواند به سلاحی در برابر سرطان تبدیل گردد یا خیر.

این تحقیق در مجله PNAS منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس

وبلاگ ورزشی چلسی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا سرطان می تواند خودش را نابود کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سرطان می تواند خودش را نابود کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید