ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را راهنمایی می نمایند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق تاکید نمود که نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را راهنمایی می نمایند و نقش ائتلاف تنها آموزش نظامی و ارائه مشورت است.

ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را راهنمایی می نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی، واین ماروتو، سخنگوی رسمی نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت راهنمایی آمریکا، امروز (یک شنبه - 30 می)، توضیح داد که مأموریت این ائتلاف در عراق برای شکست داعش از جنگ مستقیم به پشتیبانی بیشتر از نیروهای عراقی، از جمله مشاوره و آموزش تبدیل شده ست، و نیروهای عراقی نبردها علیه داعش را رهبری می نمایند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، توضیح داد: ماموریت [اصلی] ائتلاف تغییر نکرده است. ما به دعوت رسمی دولت عراق برای غلبه بر داعش و بقایای آن در بخش های مشخصی در عراق و سوریه حضور داریم. همکاری های ائتلاف در بخش تبادل اطلاعات، ارائه اطلاعات امنیتی، نظارت، خدمات لجستیک، ارائه مشورت و یاری به افزایش توانمندی های نیروهای عراقی در دو سطح عملی و راهبردی ادامه دارد.

سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش اضافه نمود که هرگاه دولت عراق بخواهد، از نیروهای امنیتی این کشور پشتیبانی هوایی نیز می گردد.

وی تاکید نمود که در حال حاضر این نیروهای عراقی هستند که به صورت مستقیم نبردها علیه داعش را به صورتی پیروز و کاملا حرفه ای راهنمایی می نمایند و ماموریت ائتلاف در شکست داعش از جنگ مستقیم به حمایت جنبی به وسیله ارائه مشاوره و آموزش در سطحی بسیار بالا تبدیل شده است.

واین ماروتو در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: ائتلاف به نظارت بر اجرای برنامه صندوق تأمین سلاح و آموزش برای مبارزه با داعش ادامه خواهد داد. ایالات متحده نیز همچنان به تأمین تجهیزات لجستیک، خدمات، اصلاح زیرساخت ها، تعمیر و تأمین سلاح و مهمات به نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

وی در خاتمه توضیح داد که نیروهای امنیتی عراق با نیروهای ائتلاف شریک اند و هر دو به یک هدف مشترک پایبندند که شکست داعش و بقایای آن و ایجاد ارکان لازم برای پیگیری افزایش ثبات در منطقه است.

واشنگتن با وجودگذشت حدود یک سال و نیم از تصویب طرح مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق، همچنان بر ادامه حضور خود در این کشور تاکید دارد و در واکنش به تداوم نقض های حاکمیتی مستمر عراق، آنچه را که بازوهای ایران در منطقه می خواند، عامل نقض حاکمیت عراق قلمداد می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را راهنمایی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را راهنمایی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید