افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تازه تأسیس مروست

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از تأسیس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مروست اطلاع داد.

افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تازه تأسیس مروست

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی از یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مروست با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به ایجاد شهرستان مروست در سال گذشته، اضافه کرد: شهرستان مروست دارای 45 اثر ارزشمند ثبت شده در لیست آثار ملی کشور است و قلعه تاریخی مروست مهم ترین و قدیمی ترین بنای تاریخی موجود در بافت تاریخی ثبتی این شهرستان بشمار می آید.

فاطمی با اشاره به اینکه بافت تاریخی شهر مروست با شماره ثبت 32613 در مردادماه سال 1398 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، توضیح داد: باوجود بیش از 200 اثر تاریخی ارزشمند شناسایی شده در سطح شهرستان مروست و بعلاوه 115 هکتار بافت تاریخی باارزش ثبت شده این شهرستان در لیست آثار ملی کشور، ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مروست به منظور نگهداری، بازسازی و بازسازی این آثار ارزشمند، لازم و ضروری به نظر می رسید.

در این مراسم، عباس قدیریان به عنوان اولین مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مروست معرفی گردید.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تازه تأسیس مروست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تازه تأسیس مروست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید