ایمنی بازار همدان تا 3 ماه آینده تامین گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، حسین افشاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان در رابطه با ایمنی بازار همدان با بیان اینکه حوادث آتش سوزی در بازار همدان به دلیل نبود ایمنی در تجهیزات برقی است، گفت: به مسئولان 3ماه فرصت داده شده تا تاسیسات 100 درصد سالم و ایمن بازار را تحویل دهند.

ایمنی بازار همدان تا 3 ماه آینده تامین گردد

حسین افشاری تاکید نمود: شرکت برق باید برنامه خود را به اصناف ابلاغ نموده و میراث فرهنگی و شهرداری نیز برای برقراری این ایمنی باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی های قبل از انتخابات بین ارگان های مختلف باید صورت بگیرد، گفت: با توجه به اینکه تغییر شرایط جوی همدان و احتمال ریزش برف و باران در روزهای برگزاری انتخابات دور از ذهن نیست، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان تشکیل شده تا تدابیر لازم اندیشیده گردد.

افشاری با بیان اینکه باید تدابیر مناسب برای برگزاری سالم انتخابات اندیشیده گردد، گفت: باید آمادگی برای مقابله با شرایط پیش بینی نشده وجود داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: مرمت و بازسازی بازار همدان نباید تهدیدی برای میراث فرهنگی باشد و باید در ترمیم این بازارها قوانین میراث را لحاظ کرد.

علی مالمیر با بیان اینکه اگر ترمیم و بازسازی بازار موجب آسیب رساندن به بافت های تاریخی گردد خسارتی جبران ناپذیر به سرمایه های این استان وارد می گردد، عنوان نمود: بافت های تاریخی سرمایه های ارزشمندی برای این استان هستند.

مالمیر با تاکید بر اینکه اجرای طرح ها باید زمان بندی را کوتاه کرد، یادآور شد: باید راه اصولی را پی بگیریم.

رئیس اناق اصناف همدان نیز با اشاره به اینکه حوزه اصناف خود مطالبات مربوط به این بخش را پیگیری می نماید، گفت: شهرداری در زمینه تثبیت تاسیسات ایمنی مراکز تجاری پیشنهاداتی داده که آنالیز خواهد شد.

حمیدرضا فرسایی وحید با بیان اینکه سیستم های اعلام حریق زمانی جوابگو هستند که مجموعه بازار سقف داشته باشد تا با سرعت بالایی سیستم های اعلام حریق هشداردهند، تاکید نمود: باید مجموعه بازار همدان مسقف گردد.

وی در ادامه با طرح این موضوع که وجود نگهبان در بازار در قالب اساس نامه ای تدوین شده است، اضافه نمود: اگر دوربین های مداربسته در بازار وجود داشته باشد و آتش نشانی، حوادث را رصد کند دیگر نیازی به نیروی فیزیکی نگهبان نخواهیم داشت.

.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایمنی بازار همدان تا 3 ماه آینده تامین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی بازار همدان تا 3 ماه آینده تامین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید