بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در تعطیلات اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (23 تا 25 شهریور) با فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز به ویژه منطقه ها مشرف به دامنه های شمالی و تا حدی ارتفاعات شمال شرق به تناوب بارش و افزایش سرعت وزش باد، احتمال رعدوبرق، ابرناکی و مه آلودگی در منطقه ها مذکور موجب کاهش دید افقی و عمودی می گردد و احتمال انحراف از مسیرهای پیمایش وجود دارد بنابراین به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی مناسب توصیه می گردد.

بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید

وی اضافه کرد: افزایش سرعت باد در قله ها و خط الرأس های مرتفع بیش از 3000 متر خطر سقوط کوهنوردان در این منطقه ها را افزایش می دهد. با توجه به سرمایش در نیمه شمالی کشور و وزش باد شدید شرایط برای تشدید سوزباد مهیا است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا برای منطقه ها مرتفع و قله های بالاتر از 3500 متر در بخش های شمالی کشور، به جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه، تجهیزات گرمایشی به ویژه برای شب مانی به همراه داشته باشید.

وی ادامه داد: در بخش هایی از ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان و بخش هایی از ارتفاعات فارس برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر، افزایش سرعت باد، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است. در این روزها به تغییر شرایط باد و افزایش تراکم ابر بعلاوه رشد عمودی ابرها توجه گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در سایر منطقه ها کشور وزش باد و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی ارتفاعات تهران طی تعطیلات جاری توضیح داد: شرایط جوی تهرای آسمان صاف تا نیمه ابری، وزش باد به ویژه برای ساعات بعدازظهر و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

منبع: گردشبان

به "بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید