بازی های آنلاین محبوب در جهان با چه نرم افزارهایی برنامه نویسی شده اند؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، افزایش علاقه مندان به بازی آنلاین امروزه به گونه ای بوده که روز به روز بر تعداد بازی های آنلاین افزوده می گردد. از طرفی برنامه نویسان زیادی تمرکز خود را روی طراحی و برنامه نویسی کردن انواع بازی های آنلاین گذاشته اند.

بازی های آنلاین محبوب در جهان با چه نرم افزارهایی برنامه نویسی شده اند؟

یکی از ویژگی های محبوب و منحصر به فرد بازی آنلاین این است که برای اجرا شدن در سیستم عامل های مختلف، با زبان های برنامه نویسی متفاوتی طراحی و برنامه نویسی می شوند. با این وجود علاقه مندان و گیمرها معمولا در خصوص زبان برنامه نویسی آن ها کنجکاوی نمی نمایند. اما در این میان بعضی از گیمرهای حرفه ای که وقت و زمان خود را صرف این بازی نموده اند، علاقه دارند که با زبان برنامه نویسی و پلتفرم خاص آن ها آشنا شوند. در صورتی که علاقه دارید بدانید بازی های آنلاین محبوب در جهان با چه نرم افزار های برنامه نویسی شده اند، در این مقاله همراه ما باشید.

انواع زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی

جهانی هیجان انگیز و مجذوب کننده بازی ها به گونه ای است که طراحان و برنامه نویسان در پی قابلیت های مختلفی برای طراحی بازی های مختلف هستند. خوشبختانه تعداد زبان های برنامه نویسی که امکان طراحی بازی با استفاده از آن ها وجود دارد، زیاد است. از جمله انواع زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی می توان موارد زیر را نام برد:

  1. زبان برنامه نویسی C++
  2. زبان C#
  3. زبان CUDA-C
  4. زبان JAVA
  5. زبان Python
  6. زبان Java script
  7. زبان Objective-C

بازی های طراحی شده به زبان C++

زبان برنامه نویسی C++ یکی از برترین زبان ها برای طراحی بازی های مناسب برای کنسول ها و ویندوز و... است. در این زبان برنامه نویسی، برای طراحی گرافیک بازی از فریمورک OpenGL یا فریمورک های مشابه آن استفاده می گردد. با استفاده از این زبان برنامه نویسی بازی های بسیار با کیفیت و محبوبی طراحی شده اند که برترین آن ها در زیر عنوان شده اند و جزو برترین سایت ها و بازی ها هستند :

  • Fortnite
  • The Witcher 3
  • Dark Souls
  • Elder Scrolls V: Skyrim
  • Player Unknowns Battlegrounds (PUBG)

بازی های طراحی شده به زبان C#

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مناسب برای طراحی بازی، زبان C# است. این زبان دارای فریموورک های منحصر به فردی است. در واقع این زبان دارای مجموعه ای از ابزارها و محیط runtime است. بدین صورت که این فریموورک ها به صورت اختصاصی برای طراحی بازی روی پلتفرم های ایکس باکس یا ویندوز ارائه شده اند. با استفاده از این زبان برنامه نویسی نیز بازی های مختلفی طراحی شده اند که دو مورد زیر از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند:

  1. Pokemon Go
  2. Super Mario Run

آشنایی با زبان برنامه نویسی CUDA- A

در بین زبان های برنامه نویسی مختلف، زبان CUDA- A شاید خیلی شناخته شده نباشد اما این زبان جزو برترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی های دستکتاپ شناخته می گردد. این زبان برنامه نویسی، امکان استفاده از فرایندهای ریاضی را برای علاقه مندان به طراحی بازی فراهم نموده است. بدین صورت که می توان با استفاده از آن، جلوه های بصری واقع گرایانه و درجات بالای حرکت و اکشن را طراحی و اجرا کرد.

چه بازی هایی با زبان JAVA طراحی شده است؟

زبان برنامه نویسی جاوا به عنوان یکی از برترین زبان های برنامه نویسی برای علاقه مندان به بازی های موبایلی شناخته می گردد. ساختار این زبان به گونه ای است که احتیاج به حافظه کم تری دارد و از CPU برای اجرای بازی ها استفاده می نماید. به همین علت کاربران هنگام بازی کردن و برای اجرای فرایندهای سنگین، با افت سرعت روبرو نمی شوند. با استفاده از این زبان، بازی های متنوعی طراحی و ارائه شده که می توان موارد زیر را نام برد:

  1. Angry Birds Chrome
  2. موتور بازی RPG Maker
  3. the Aveyond series
  4. Eternal Eden
  5. Barkley

برترین زبان های برنامه نویسی برای بازی های تحت وب

علاوه بر زبان های برنامه نویسی ذکر شده، آشنایی با زبان های برنامه نویسی دیگر یاری می نماید که بتوان بازی های تحت وب را با کیفیت بالا طراحی کرد. چرا که بازی های تحت وب یا همان بازی های آنلاین دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که باعث محبوبیت آن ها شده است. از جمله برترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی آنلاین می توان زبان های زیر را نام برد:

  1. زبان های HTML5
  2. CSS3
  3. SQL
  4. JavaScript
  5. Java
  6. C
  7. C#

تفاوت طراحی بازی آنلاین با بازی برای کنسول ها

طراحی و پیاده سازی بازی آنلاین تحت وب، به طور کلی با بازی های کنسولی فرق دارد. برای طراحی بازی های آنلاین تحت وب به گرافیک سه بعدی یا پیچیده، کتابخانه SVG و سیستم مدیریت محتوا احتیاج است. در این میان برای طراحی بعضی از بازی ها احتیاج است که به صورت همزمان به چندین زبان برنامه نویسی تسلط کافی داشته باشید. علاوه بر این، بسیاری از بازی های آنلاین به گونه ای طراحی می شوند که امکان پیاده سازی و اجرای آن ها هم روی موبایل های I OS و هم اندروید و هم سیستم های خانگی امکان پذیر است. برای مثال برای طراحی بازی های تحت اندروید زبان جاوا مناسب است. علاوه بر این، زبان Objective C معمولاً برای طراحی بازی های تحت iOS برای دستگاه های iPad و iPhone پیشنهاد می گردد. از جمله برترین بازی های آنلاین که هواداران زیادی دارد، می توان بازی های زیر را نام برد:

  1. بازی Racers vs Cops: Multiplayer
  2. بازی Last Day on Earth: Dead War
  3. بازی Command & Conquer: Rivals
  4. بازی Brawl Stars
  5. بازی Modern Combat 5
منبع: همشهری آنلاین

به "بازی های آنلاین محبوب در جهان با چه نرم افزارهایی برنامه نویسی شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های آنلاین محبوب در جهان با چه نرم افزارهایی برنامه نویسی شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید