اپل لیستی از اپلیکیشن هایی که همه باید در آیفون خود داشته باشند پیشنهاد کرد ، سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست های اپلیکیشن های ضروری نیستند!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تصور کنید یک آیفون نو خریده اید و تصمیم گرفته اید به جای بازیابی یک نسخه پشتیبان قدیمی، آن را از ابتدا راه اندازی کنید. اولین اپلیکیشنی که دانلود می کنید چیست؟

اپل لیستی از اپلیکیشن هایی که همه باید در آیفون خود داشته باشند پیشنهاد کرد ، سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست های اپلیکیشن های ضروری نیستند!

بسیاری از مردم، احتمالاً جی میل، یا آمازون یا نتفلیکس را نصب می کنند. بعد از نصب اپلیکیشن هایی که در ذهنتان است، احتمالا قسمت پیشنهادات اپ استور را می بینید.

جالب است بدانید که اپل، لیستی از اپلیکیشن های ضروری در اپ استور دارد. این لیست، لیستی از محبوب ترین اپلیکیشن ها نیست، بلکه لیست اپلیکیشن هایی است که اپل فکر می کند هر کاربر باید نصب کند.

جالب اینجاست که سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست وجود ندارد. با توجه به اینکه هر یک از این برنامه ها بیش از یک میلیارد کاربر دارند، این یک حذف قابل تامل است. هر سه برنامه متعلق به متا هستند، که قبلاً فیس بوک نامیده می شد.

آیا اپل به خاطر رفتار متا این 3 اپلیکیشن را توصیه نکرده. منظورم ردیابی فعالیت های کاربران از طریق اپ های متا و بعد نشان دادن تبلیغات متناسب است. آیا اپل واقعا به خاطر اینکه حریم خصوصی را یک حق اساسی بشر می داند، این کار را کرده؟ یا شاید هم مسئله به سادگی رقابت مرسوم بین اپل و متا است و بقیه چیزها بهانه های ظاهری هستند.

سال گذشته، اپل تغییراتی را در iOS اعمال کرد که توسعه دهندگان را ملزم کرد قبل از اینکه کاربران را ردیابی کنند، از آنها اجازه بگیرند. این کار به تجارت فیس بوک لطمه وارد کرد.

در آن زمان، متا، تبلیغات تمام صفحه را در روزنامه های بزرگ منتشر کرد و هشدار داد که اپل تهدیدی برای اینترنت باز است و عمداً به مشاغل کوچک آسیب می زند.

اما چهار اپلیکیشن اول لیست عبارتند از اسنپ چت، تیک تاک، یوتیوب و گوگل. اگر به شما بگویند لیستی از چهار رقیب اصلی فیس بوک را بنویسید، احتمالا دقیقا همین ها را می نویسید. سایر پیشنهادها اینها هستند: Pinterest، LinkedIn، Twitch و البته تعداد انگشت شماری از اپ های استریم (که شامل Netflix یا Spotify نمی شود.)

از این قضیه می توان دو نتیجه گرفت:

1- یکی اینکه مشکل فیس بوک و بدنامی ای که پیدا کرده (یا به آن چسبانده شده)، چیزی نیست که به سادگی با یک تغییر نام به متا قابل حل کردن باشد. البته رفتار اپل، اپ های زیر مجموعه متا را از سکه نمی اندازد، اما در عین حال شما را تشویق به نصب هم نمی کند.

همچنان پشت سر فیس بوک، شایعاتی پراکنده می شود. مثلا دو شایعه تازه این هستند که این شرکت به فعالان سیاسی پول داده است تا داستان های منفی علیه تیک تاک، بزرگترین رقیب خود را بسازند یا اینکه این شرکت در یک دوره شش ماهه در کاهش مناسب برهنگی، خشونت و حتی مطالب رسانه های موافق دولت روسیه شکست خورده است.

کلا مشکل این است که خیلی های فیس بوک را شرکتی می دانند که حاضر نیست مسئولیت را بپذیرد و پاسخگو باشد.

متا برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس، هنوز هم به درآمد تبلیغاتی که از کاربران iOS ایجاد می شود، نیاز دارد.

2- اپل کنترل زیادی بر اپ استور دارد و باید بسیار مراقب نحوه استفاده از این قدرت باشد. در حال حاضر این شرکت با فشار زیادی از سوی قانونگذاران بر سر این کنترل روبرو است. این واقعیت که اپل لیستی از اپلیکیشن هایی که باید داشته باشید را تنظیم می کند و انتخاب های واضح را کنار می گذارد، ممکن است این طور تفسیر بشود که اپل با هر اپلیکیشن و توسعه دهنده ای که از نظر مالی برایش مجذوب کننده نباشد، مشکل دارد و از نظر برندینگ، برایش گران تمام شود و شرکت کینه جو به نظر برسد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اپل لیستی از اپلیکیشن هایی که همه باید در آیفون خود داشته باشند پیشنهاد کرد ، سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست های اپلیکیشن های ضروری نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل لیستی از اپلیکیشن هایی که همه باید در آیفون خود داشته باشند پیشنهاد کرد ، سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست های اپلیکیشن های ضروری نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید