ویژگی های آیپد او اس 16 در به روزرسانی نو!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، بعلاوه ویژگی Stage Manager که پیشتر در نسخه مک او اس ونتورا عرضه شده بود، به آیپد او اس 16 اضافه شده که بر اساس آن، کاربر می تواند به امکانات متنوعی همانند درگ انددراپ (کشیدن و رها کردن) اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشد.

ویژگی های آیپد او اس 16 در به روزرسانی نو!

اپل در خلال کنفرانس WWDC 2022 از به روزرسانی نو آیپد او اس 16 - iPad OS 16- رونمایی کرد.

آپدیتی که بعضی از قابلیت های آی او اس 16 و مک او اس همانند نسخه نو اپلیکیشن Home به همراه پشتیبانی از Passkeys در سافاری را در خود جای داده و در کنار آن، به چند قابلیت نو مجهز شده است.

از جمله این تغییرات می توان به اضافه شدن اپلیکیشن نو Weather و ویژگی Free Form اشاره نمود که صفحه شبیه به وایت بورد را در اختیار کاربران قرار می دهد. قابلیت مولتی-تسکینگ یا اجرای همزمان چند کا نیز در این نسخه، با تغییرات محسوسی به منظور ارتقای عملکرد همراه شده است.

بعلاوه ویژگی Stage Manager که پیشتر در نسخه مک او اس ونتورا عرضه شده بود، به آیپد او اس 16 اضافه شده که بر اساس آن، کاربر می تواند به امکانات متنوعی همانند درگ انددراپ (کشیدن و رها کردن) اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشد.

به گفته اپل، کاربران در آی او اس 16 می توانند هشت اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا نمایند که البته در این حالت، چهار اپلیکیشن روی آیپد و چهار اپلیکیشن نیز در نمایشگر اکسترنال نمایش داده خواهد شد.

در این نسخه، تاکید ویژه ای روی قابلیت های مبتنی بر همکاری میان کاربران شده به طوری که در یکی از این موارد، کاربر می تواند مستقیم به وسیله شیت اشتراک گذاری در اپلیکیشن های آفیسی، چون Pages، ویرایش هایی را در سند اعمال کند.

این ویژگی شبیه به چیزی است که گوگل در سرویس هایی چوون Docs و Sheets در اختیار کاربران خود قرار داده بود. اپل بعلاوه خاطرنشان کرد زمانی که تغییری در یک فایل به اشتراک گذاشته شده در اپلیکیشن Messages، اعمال گردد این موضوع به تما می شرکت نمایندگان اطلاع داده خواهد شد.

طبق گفته اپل، اپلیکیشن های مجهز به ابزار های همکاری و اشتراک گذاری شامل Files ، Keynotes ، Numbers، Notes، Reminders و Safari خواهند شد. این شرکت بعلاوه خاطرنشان کرد که در حال ارائه API برای توسعه دهندگان است تا عملکرد های مشابه را به برنامه های خود اضافه نمایند.

این شرکت بعلاوه اپلیکیشنی به نام Free Form را طراحی نموده که به کاربران اجازه می دهد تا روی یک بوم به اشتراک گذاشته شده کار نمایند. این اپلیکیشن از قلم اپل پنسل و از انواع فایل ها پشتیبانی می نماید.

از جمله قابلیت های نو در آیپد او اس 16 می توان به ویژگی نمایش سایز فولدر و تغییر پسوند فایل ها اشاره نمود. اپل بعلاوه قابلیت تقویت تراکم پیکسل را به این نسخه اضافه نموده که می تواند در آیپد های مجهز به M1، مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت تصویر را ارتقا دهد.

به گفته اپل، آپدیت نو آیپد او اس 16 از ساعتی پیش در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته و بتای عمو می آن نیز در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. نسخه عمو می این آپدیت هم در فصل پاییز برای علاقه مندان قابل دانلود خواهد بود.

گفته می گردد که آیپد او اس 16 برای آیپد (نسل پنجم و مدل های بعد از آن)، آیپد مینی (نسل پنجم و مدل های بعد از آن)، آیپد ایر (نسل سوم و مدل های بعد از آن) و تما می مدل های آیپد پرو قابل استفاده خواهد بود.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید

به "ویژگی های آیپد او اس 16 در به روزرسانی نو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های آیپد او اس 16 در به روزرسانی نو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید