برترین مقاصد آسیایی در مهر ماه

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، کم کم تابستان در حال خاتمه یافتن است و صدای پای پاییز به گوش می رسد. با نزدیک شدن به فصل پاییز و ماه مهر هر یک از کشورها و شهرهای جهان حال و هوای مختص به خود را پیدا می نمایند.

برترین مقاصد آسیایی در مهر ماه

اگر از علاقه مندان به هوای پاییزی و فصل پاییز هستید، کشورهای آسیایی از جمله مقاصدی هستند که در ماه اکتبر و یا همان مهر ماه خودمان بسیار لذت بخش می شوند. در ماه مهر کشورهای آسیایی هوایی نسبتا خنک و آرام دارند و مجبور نیستید برنامه گردش خود را با باران های موسمی وفق دهید.

از خوبی های دیگر سفر در ماه مهر این است که از شلوغی جهانگردان خبری نیست و با خیال راحت و آرامش می توانید به گشت و گذار و بازدید از جاذبه های جهانگردی بپردازید. بعلاوه از آنجایی که خارج از فصل رونق جهانگردی هستیم، هزینه رزرو پرواز و هتل مقرون به صرفه تر می شود.

آسیا در فصل پاییز

شرق آسیا در فصل پاییز زمان برداشت محصولات و آماده سازی برای زمستان است. کشورهایی مثل چین، ژاپن و مقاصد دیگر آسیایی با آب و هوای معتدل مقاصدی عالی برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت در پاییز می باشند.

در فصل مهر ماه سفرهای خانوادگی به خاطر شروع مدرسه ها به اتمام رسیده و جوانانی که به طبیعت گردی و ماجراجویی رفته بودند به خانه خود بازگشته اند، پس چه بهتر که بار سفر را ببندیم و سفری آرامش بخش و فراموش نشدنی را رقم بزنیم.

منطقه ها کوهستانی مثل نپال و شمال هند در مهر ماه آب و هوای عالی و بی نظیری دارند. رطوبت پایین این امکان را فراهم می سازد تا قبل از شروع زمستان و بارش برف از منظره خیره نماینده کوه های هیمالیا لذت ببریم.

هنگامی که برگ های درختان در ژاپن رنگ های پاییزی به خود می گیرند، فصل طوفان همچنان ادامه دارد. از هفته دوم شهریور، یعنی ماه سپتامبر طوفان های مخرب ژاپن به اوج می رسند و تا فصل مهر ماه نیز ادامه دارند. این طوفان ها باعث می شوند شرایط آب و هوا نامساعد و نامناسب برای جهانگردی و سفر به ژاپن باشند.

جشن ها و تعطیلات آسیایی در ماه مهر

تعطیلات و جشن های بزرگ مختلف در آسیا یکی از مزایای سفر در ماه مهر به این نقطه از کره زمین است. جشن های پاییزی در آسیا می توانند سورپرایزی بزرگ برای مسافران باشند و برخی وقت ها هم ممکن است برنامه سفر را به هم بزنند. توجه داشته باشید که اگر در ماه اکتبر سفر می کنید حتما باید تعطیلات رسمی و جشن های ملی را در نظر بگیرید تا برنامه ریزی هایتان به هم نخورد.

بسیاری از جشن های پاییزی در کشورهای آسیایی بر مبنای تاریخ تقویم شمسی و قمری هستند؛ بنابر این تاریخ آن ها تغییر می نماید.

جشن های کشورهای آسیایی در ماه اکتبر (اواسط مهر و آبان)

روز ملی چین

جشن روز ملی چین هر ساله در مهر ماه و روز اول اکتبر برگزار می شود. این جشن از مهم ترین تعطیلات وطن پرستانه چین بشمار می رود؛ بعلاوه شلوغ ترین زمان برای حضور در پکن است. اگر در این جشن به چین بروید شاهد عبور و مرور چندین هزار چینی در سر تا سر شهر پکن خواهید بود.

مهمانی ماه کامل در تایلند

اخیرا این جشن تایلندی در جهان معروفیت زیادی پیدا نموده و به همین علت جهانگردان بسیاری برای تماشای ماه کامل و حضور در این جشن عالی راهی جنوب جزایر می شوند. جشن ماه کامل تایلند به صورت ماهانه برگزار می شود و تاریخ آن متغیر است. این مهمانی پر هیجان به قدری معروفیت یافته که موجب سفر جهانگردان از شهرهای توریستی تایلند مثل بانکوک به سوی جزیره کوه فنگان شده است.

جشن گیاهخواران در پوکت؛ تایلند

هر ساله در پوکت تایلند جشنی برای گیاهخواران برگزار می شود که معمولا تاریخ آن بین اواخر سپتامبر تا اکتبر متغیر است. در این جشن معمولا مردم برای تماشای راه رفتن بومیان روی ذغال به پوکت سفر می نمایند؛ به همین علت این شهر آسیایی به شدت شلوغ می شود.

تولد گاندی؛ هند

هر ساله در هند روز دوم اکتبر را به مناسبت تولد ماهاتما گاندی که به عنوان پدر ملت هند خوانده می شود جشن می گیرند. از آنجایی که گاندی پدر ملت هند بشمار می رود تولد او را همراه با دعا و جشنی باشکوه در کل کشور هند جشن می گیرند.

جشن های گوناگون در راجستان؛ هند

مردم هند، به ویژه راجستان، همواره بهانه ای برای جشن گرفتن دارند. راجستان جشنی با عنوان نمایشگاه پوشکر کَمِل دارد که معمولا در اواسط ماه مهر برگزار می شود. اگر در طی برگزاری این جشن به راجستان هند سفر کردید آماده تماشای این مراسم به همراه هزاران جهانگرد و مردم بومی باشید.

دیوالی؛ هند

تاریخ برگزاری جشن دیوالی در هند معمولا بین ماه های اکتبر تا نوامبر است؛ یعنی هفته دوم مهر تا اواسط آبان. جشن رنگارنگ و پرهیجان چراغ ها در هند زمانی عالی برای سفر و آشنایی با فرهنگ هندی ها بشمار می رود.

در ماه مهر به کجا سفر کنیم؟

از آنجایی که از اواسط مهر، فصل شروع به تغییر می نماید و به سوی بارش های موسمی می رود، هوا در جنوب شرق آسیا بی ثبات می شود. اگر خوش شانس باشید می توانید از روزهای آفتابی لذت ببرید، اما در میان روز انتظار بارش شدید باران را نیز داشته باشید و متاسفانه باید بگوییم که این بارش ها زمان مشخصی ندارند.

سفر در طول فصل موسمی، به ویژه در اواخر ماه اکتبر، از لحاظ مالی به صرفه تر و توام با آرامش بیشتری است، اما باید با بارندگی های شدید آن نیز کنار بیایید! حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که در ماه مهر کدام یک از شهرهای آسیایی با توجه به شرایط آب و هوایی برترین مقصد سفر پاییزی هستند؟

برای سفر در ماه مهر بهتر است که یکی از مقاصد زیر را انتخاب کنید:

  • هنگ کنگ؛
  • تایپه؛
  • چین؛
  • سئول، کره جنوبی؛
  • نپال؛
  • شمال غرب هند؛
  • دهلی نو؛
  • گوا، هند.

پیشنهاد می کنیم در فصل پاییز به شهرهای زیر سفر نکنید، چون بارندگی شدید است و آب و هوای مناسبی ندارند:

  • بانکوک؛
  • کمبوجیه؛
  • جزایر تایلند؛
  • مالزی؛
  • جزایر بورنئو مالزی؛
  • سریلانکا

چین از برترین مقاصد آسیایی برای سفر در فصل پاییز

ماه اکتبر و یا نیمه دوم مهر ماه برترین زمان سفر به چین محسوب می شود. در ماه مهر دمای هوای پکن کاهش می یابد و بعلاوه از شدت رطوب هوا کاسته می شود. با شروع پاییز برگ های درختان تغییر رنگ می دهند و چین با هزار رنگ زیبا دیدنی تر می شود. منظره زیبای پاییزی از بالای دیوار بزرگ چین بی نظیر است و مکانی عالی برای عکاسی بشمار می رود.

باید بدانید که در هیچ یک از فصل های سال با چنین منظره زیبایی از دیوار بزرگ چین روبرو نخواهید شد. بزرگترین تعطیلات عمومی و روز ملی چین در هفته اول اکتبر است؛ در نتیجه اگر در ماه مهر به چین سفر کردید می توانید از تماشای جشن های سنتی چینی ها لذت ببرید. با توجه به اینکه در ماه مهر مقدار رطوبت هوا و بارندگی کاهش می یابد، این ماه برترین زمان برای سفر به هنگ کنگ محسوب می شود.

منبع: tripsavvy

منبع: الی گشت

به "برترین مقاصد آسیایی در مهر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد آسیایی در مهر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید