راهنمای ویزا و سفارت چک

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، دریافت ویزای چک

جمهوری چک، یکی از کشورهای اروپای مرکزی و اتحادیه اروپا است. بزرگ ترین شهر و مرکز این کشور، پراگ نام دارد. جمهوری چک در ابتدا جزئی از کشوری به نام چکسلواکی بوده ولی در سال 1933 در پی تقسیمات کشوری، کشور مستقل جمهوری چک پدید آمده است. جمعیت این کشور درحدود 10 میلیون نفر است. اگر در آینده تصمیم به سفر به کشور جمهوری چک را دارید، مارا در خبرنگاران تا انتهای راهنمای سفارت و ویزای چک همراهی کنید.

راهنمای ویزا و سفارت چک

سفارت چک در ایران

تلفن سفارت جمهوری چک در تهران: 26118851-021

فاکس سفارت جمهوری چک: 22802079-021

کد پستی: 4457-11365

آدرس: تهران، خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، شماره 36

سایت سفارت جمهوری چک در ایران: www.mzv.cz

ایمیل سفارت جمهوری چک: [email protected]

ساعات کاری سفارت

ساعات کاری سفارت جمهوری چک، از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:30 الی 16:30 عصر است. بعلاوه بخش کنسولی سفارت جمهوری چک، از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر، جوابگوی مراجعین است.

کنسولگری سفارت چک در ایران

در بخش کنسولگری سفارت، شما با مشخص وقت قبلی برای پرداخت هزینه ویزای خود، تصدیق مدارک و اسناد و بعلاوه تایید اطلاعات هویتی خود به این بخش مراجعه می کنید. به خاطر داشته باشید که روزهای یکشنبه، دوشنبه و پنج شنبه، بخش کنسول گری فقط به متقاضیانی که برای ویزای کوتاه مدت از قبل وقت گرفته اند، جواب می دهد. بعلاوه روز سه شنبه ، مختص متقاضیانی است که درخواست ویزای بلند مدت و اخذ اقامت در این کشور را داشته اند.

  • برای ارتباط با بخش کنسولیسفارت جمهوری چک می توانید به این آدرس ایمیل بزنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای چک

  • پاسپورت ایرانی با حداقل اعتبار 3 ماه پس از انقضای ویزای دریافتی شما، 2 صفحه خالی از پاسپورت شما، کپی از صفحه اول پاسپورت، کپی ویزاهای قبلی و مهرها.
  • یک قطعه عکس 6 در 4 رنگی که اخیرا ازشما با پس زمینه سفید گرفته شده باشد. این نکته را فراموش نکیند که عکس خود را با چسب مایع به فرم تقاضای ویزای خود بچسبانید و به هیچ عنوان از منگنه استفاده نکنید.
  • بیمه پزشکی مسافر به همراه کپی از آن که در طول تمام مدت اقامت در منطقه شینگن معتبر باشد.
  • مدارک رزرو هتل و هواپیما که مطابق با تعداد روزهای بیمه مسافرتی و هتل باشد.
  • گواهی محلی که می خواهید در آن اقامت کنید و یا تایید اقامت به همراه پوشش هزینه ها به وسیله شخص دعوت کننده که به صورت رسمی از طرف اداره مهاجرت و بعلاوه پلیس مهاجرت این کشور تایید شده باشد.
  • اظهار نامه بانکی از بانک های ایرانی که از حساب بانکی شخص متقاضی ویزا به همراه پرینت ریز گردش حساب های 3 ماه آخر همان حساب، صادر شده باشد.
  • گواهی های مختلف تمکن مالی همانند: کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی و … .
  • ترجمه رسمی به زبان انگلیسی صفحه اول دفترچه بیمه با مهر دارالترجمه
  • ترجمه رسمی به زبان انگلیسی شناسنامه با مهر دارالترجمه
  • آخرین فیش حقوقی که به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد.
  • گواهی استخدام به همراه آخرین قرارداد استخدام برای کارمندان که به زبان انگلیسی به وسیله دارالترجمه ترجمه شده و مهر خورده باشد.
  • برای تجار و مدیران شرکت های ایرانی، باید معرفی نامه امضا شده به همراه گواهی ثبت بازرگانی و گواهی عضویت بیمه درمانی را به همراه داشته باشند. ضمناً، مدیران و یا سهام داران باید گواهی انتصاب رسمی را نیز داشته باشند.
  • هنرمندان باید گواهی عضویت در یک انجمن حرفه ای رسمی و یا گواهی رسمی فعالیت در یک نمایشگاه و با یک فستیوال را به همراه مدارک بیمه درمانی خود به همراه داشته باشند.
  • برای بازنشستگان گواهی دریافت مسمتری، برای دانش آموزانی که زیرسن قانونی هستند گواهی اشتغال به تحصیل و یا کارت دانش آموزی و بعلاوه در آخر برای کسانی که فاقد شغل هستند، باید گواهی شرایط مالی و اجتماعی همانند؛ گواهی ازدواج را به همراه خود داشته باشند.
  • مدارک هدف از سفر خود را حتما به همراه داشته باشید. برای این منظور 7 دسته مختلف تعریف شده است که ما در ادامه برای شما آن ها را شرح خواهیم داد.

1- ماموریت رسمی: برای دریافت این ویزا مدارکی همانند؛ یادداشت رسمی و یا حکم ماموریت و دعوتنامه از سازمان دعوت کننده ضروری است. اگر شما دارای گذرنامه سیاسی هستید، حتما باید به همراه خود فرم تایپ شده ماموریت خود به همراه عکس و یادداشت رسمی وزارت خارجه را ارائه دهید.

2- تجارت: برای دریافت ویزای تجاری شما به؛ دعوتنامه از طرف یک شرکت که عضو کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد با این عنوان که، تاریخ و علت ملاقات شما که حتما باید تجاری باشد و در آن ذکر شده باشد را تحویل دهید. اصل مدارک دعوتنامه شما باید از طرف اداره پلیس مهاجرت جمهوری چک مهر و امضا شده باشد.

3- گردشگری: برای دریافت ویزای گردشگری باید مدارکی دال بر برنامه سفر خود و بعلاوه مدارک رزرو هتل و یا مدرک اقامت و طول اقامت خود را به همراه داشته باشید.

4- ملاقات از خانواده و بستگان: مدارک مورد نیاز شما؛ دعوتنامه از طرف خانواده میزبان و گواهی وابستگی خانوادگی است.

5- نمایشگاه تجاری: برای دریافت ویزای نمایشگاه های تجاری، شما به بلیط نمایشگاه و یا دعوت نامه صادر شده به وسیله سازمان تنظیم کننده نمایشگاه که عضو و یا نماینده رسمی نمایشگاه است به همراه تاییدیه پرداخت هزینه غرفه در نمایشگاه تجاری و تاییدیه سازمان تنظیم کننده، نیاز دارید.

6- مسابقات ورزشی: اگر شما متقاضی دریافت ویزا برای مسابقات ورزشی هستید، باید به همراه خود مدارک کتبی اصل دعوتنامه که از طرف تنظیم کننده رقابت است و معرفی نامه از سازمان ورزشی رسمی ایران را، به همراه داشته باشید.

7- کنفرانس های علمی: برای شرکت در کنفرانس های علمی باید یک دعوتنامه رسمی از تنظیم کننده کنفرانس که دارای مهر و امضای سازمان است به همراه چکیده مقاله و یا سخنرانی را داشته باشید.

  • برای متقاضیانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند باید گواهی رضایت نامه والدین و یا گواهی سرپرستی قانونی هر کدام از والدین که با آن سفر می نماید، را به همراه داشته باشید.
  • برای کسانی که ایرانی نیستند ولی مقیم ایران هستند، باید حکم اجازه اقامت که حداقل 3 ماه از انقضای آن مانده باشد را دارا باشند.
  • برای افرادی همانند؛ قضات، دفترداران، اعضای یک حرفه که اتحادیه دارند، اعضای دولت، مجلس و یا سازمان های دولتی، مقامات عالی رتبه، اساتید، افسران ارتش، پلیس و سایر سازمان های نظامی، روزنامه نگاران و ورزشکاران باید یادداشت رسمی و گواهی انتصاب از سازمانی که در آن عضو هستند را به همراه داشته باشند.
  • هزینه دریافت ویزای جمهوری چک برای بزرگسالان 60 یورو و برای بچه ها 6 تا 12 سال، 35 یورو است. هزینه ویزا را باید در محل سفارت پرداخت کنید. (توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ 27 دی سال 1396 نوشته شده است و تمامی اطلاعات مطابق با این تاریخ در این مطلب نگارش شده است. قیمت یورو در تاریخ 27 دی سال 1396 برابر با 54,980 ریال است.)

نکات مهم در هنگام اقدام برای دریافت ویزای کشور چک

  • برای درخواست ویزا حتما باید اول به آدرس ایمیل سفارت که در بالاتر ذکر کردیم، ایمیلی حاوی اطلاعاتی چون: نام و نام خانوادگی، نوع ویزای درخواستی، هدف سفر و مدت زمان اقامت و شماره تماس را ارسال نمایید.
  • به هیچ عنوان به همراه ایمیل خود اطلاعاتی همانند کپی پاسپورت، فرم درخواست ویزا و یا مدارک دیگر را ارسال نکنید.
  • حداقل 6 هفته قبل از سفر به برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید.
  • اگر می خواهید در فصل های پر گردشگری همانند تابستان و یا عید نوروز سفر کنید، حداقل 2 ماه قبل از سفر خود برای دریافت چک اقدام کنید.
  • از ساعت 9 تا 9:30 صبح ، اولویت با افرادی است که یا در مراحل تصمیم نهایی برای صدور و یا عدم صدور ویزا هستند و یا کسانی که مدارک اولیه خود را ناقص تحویل داده و در صدد تکمیل مدارک خود هستند، می باشد.
  • از قلم نیاندازید که اگر شما تقاضای ویزای مولتی را دارید، باید بیمه نامه شما نیز مولتی باشد.
  • به خاطر داشته باشید که ویزای جمهوری چک با مشخص وقت قبلی و مراجعه به محل سفارت با در دست داشتن مدارکی که در ادامه برای شما قید می گردد ،قابل دریافت است.
  • در هنگام تحویل مدارک، بهتر است که در صورت داشتن گذرنامه های قبلی، آن ها را نیز به همراه مدارک خود به سفارت بدهید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای ویزا و سفارت چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ویزا و سفارت چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید