خبرنگاران موزه ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از 6 اردیبهشت بازگشایی می شوند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، اراک - خبرنگاران - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: موزه ها و تاسیسات گردشگری استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، از 6 اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

خبرنگاران موزه ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از 6 اردیبهشت بازگشایی می شوند

محسن کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ ورزشی چلسی اضافه کرد: این موضوع در نامه ای از سوی مدیرکل امور موزه های وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده و در آن مقررات و پروتکل های بهداشتی در بازگشایی موزه ها معین شده و اقدامات بهداشتی و حفاظتی تشریح شده است.

وی گفت: در نظر است در برنامه ریزی های آینده فروش بلیط موزه ها و اماکن تاریخی به وسیله الکترونیکی انجام و موزه ها به این سیستم مجهز شوند.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در نوروز سال جاری بازدید و سفر مجازی از موزه های استان با استقبال روبرو شد که در نظر است کلیه موزه ها و اماکن تاریخی استان را به وسیله سفر مجازی به مردم معرفی کنیم.

استان مرکزی در قلب ایران زمین واقع شده و دارای 13 موزه شامل دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه های مردم شناسی در شهرستان های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 85 هزار و 996 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 94 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 391 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران موزه ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از 6 اردیبهشت بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موزه ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از 6 اردیبهشت بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید