خودروی جایگزین پراید فراوری می گردد، کیفیت افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سرپرست صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح مشترک خودروسازان بزرگ کشور برای طراحی پلتفرم مشترک داخلی به منظور فراوری خودرو با قیمت مناسب اطلاع داد.

خودروی جایگزین پراید فراوری می گردد، کیفیت افزایش می یابد؟

توکلی لاهیجانی در این رابطه گفت: این پلتفرم اکنون با مشارکت دو خودروساز بزرگ داخلی در حال توسعه است و محصولات آن، احتمالا در نیمه نخست سال 1402 به بازار خواهند آمد، این پلتفرم برای فراوری دست کم چهار مدل خودروی نو مقرون به صرفه قیمت در حال طراحی است خواهد توانست از نظر قیمت، جایگزین هایی مناسب برای خودروی پراید تامین کند.(ایران جیب)

فراوری خودرو با قیمت مناسب عملی می گردد؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در تبادل نظر با وبلاگ ورزشی چلسی گفت: آقای توکلی خبر از ساخت یک پلتفرم مشترک داد. یعنی در یک پلتفرم چند محصول وارد و فراوری می گردد. خودروسازان پیشرفته نیز از این روش استفاده می نمایند.

او اضافه نمود: این اقدام ممکن است باعث کاهش قیمت خودروها گردد. اما بومی بودن یا نبودن ساخت پلتفرم لزوما باعث کاهش قیمت نیست. در بعضی زمینه ها قیمت تمام شده کالاها بالاتر از قیمت کالاهای خارجی می گردد.

کیفیت افزایش می یابد؟

این کارشناس صنعت خودرو شرح داد: کاهش قیمت خودروها به 150 میلیون ممکن است، اما به شرط اینکه خودروی تیبا و یا پراید پیشرفته فراوری گردد. اما اینکه استانداردهای پیشرفته خودروسازی در این خودروها لحاظ گردد، احتیاجمند تامل و تفکر بیشتر است. البته باید به این نکته توجه کرد که سرپرست صنایع خودروی وزارت صمت گفت خودروهای کوچک ساخته می گردد.

کاکایی ادامه داد: پراید، خودرویی شش هزار دلاری است. اگر قصد به روز کردن آن را داشته باشیم و استاندارهای ایمنی را نیز در آن رعایت کنیم، به نظر نمی رسد از شش هزار دلار کمتر باشد. اما اگر قرار باشد این خودروها به 150 میلیون برسد، یک سری از آپشن ها در آن لحاظ نمی گردد.

او گفت: در بازار ایران به نظر نیمی رسد خودروهای کوچک تر از پراید هوادار داشته باشد. اگر تقاضا برای این نوع خودرو وجود نداشته باشد، کاهش قیمت ممکن نیست. وعده فراوری 300 هزار خودرو در یک پلتفرم می تواند عملی گردد. اما بسیار سخت است. فراوری 300 هزار خودرو با قیمت پنج هزار دلاری مالی نیست و به هزینه مطلوب نمی رسد.

کاکایی شرح داد: در کل عملی کردن این طرح از نظر تئوری شدنی است، اما چهار مدل خودرو مورد پسند بازار باشد یا خیر، معین نیست. علاوه بر آن، اجرایی شدن این طرح احتیاج به سرمایه گذاری بزرگ دارد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ ورزشی چلسی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "خودروی جایگزین پراید فراوری می گردد، کیفیت افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی جایگزین پراید فراوری می گردد، کیفیت افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید