دانش تولیدی و تحقیقات علیه کرونا در سامانه پایش بارگذاری می شود، دوره پساکرونا صاحب رشته می شود؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تحقیقات و دانش تولیدی درباره کرونا در سامانه های پژوهشی مانند طرح پایش به منظور استفاده دانشجویان و استادان بارگذاری می شود.

دانش تولیدی و تحقیقات علیه کرونا در سامانه پایش بارگذاری می شود، دوره پساکرونا صاحب رشته می شود؟

علی اکبر طاهری در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری وبلاگ ورزشی چلسی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه تولید دانش روبروه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا و استخراج روش های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در دنیا پساکرونا و اقدامات هیئت اندیشه ورز استان سیستان و بلوچستان در این راستا اظهار کرد: بعد از ابلاغ شیوه نامه در دو سطح فعالیت خود را آغاز کردیم. نخست حضور اعضای هیئت اندیشه ورز استان در کارگروه هایی کشوری در راستای تخصص وبلاگ ورزشی چلسین بود.

وی اضافه کرد: قصد داشتیم همزمان با فعالیت در سطح کشوری در سیستان و بلوچستان نیز شرایط بومی این استان و تبعات، مسائل و چالش های حاصل از کرونا را رصد کنیم و سپس با توجه به نتایج این دو کارگروه (کشوری و استانی) در فضای مطالعاتی و پژوهشی به جلو گام برداریم.

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان شرح داد: شیوه نامه را از طریق فضای مجازی و پیامک به اطلاع استادان رساندیم و استادان نیز از این شیوه نامه استقبال کردند.

طاهری با بیان اینکه استادان از طریق تالارهای مصاحبه و معاونت پژوهشی می توانند طرح های مورد نظرشان را اعلام کنند، عنوان کرد: استادان از طریق هیئت اندیشه ورز نیز می توانند با ما در ارتباط باشند و با جمع آوری داده ها و مطالب استادان گام بلندی برای تحقق شیوه نامه ابلاغی سازمان مرکزی برخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلساتی با استادان و اعضای هیئت اندیشه ورز برای تحقق شیوه نامه تولید دانش علیه کرونا داشته اید؟ خاطرنشان کرد: بله. چهار جلسه برگزار کردیم که دو جلسه آن به صورت حضوری و دو جلسه نیز مجازی بود و طی هفته های گذشته نیز جلساتی با موضوع پساکرونا داشتیم و در نتیجه تصمیم گرفته شد کارگروه های میان رشته ای در مباحث پژوهشی با محور کرونا تشکیل دهیم که بتوانیم موضوعات را گردآوری کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز مقابله با کرونا بود

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شده در گام بعدی به مسئله یابی و پایش موضوعات و مسائل بپردازیم و نتایج تولید دانش و تحقیقات هیئت اندیشه ورز را به منظور بهره مندی پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سامانه های معاونت پژوهشی مانند طرح پایش بارگذاری کنیم تا دانشجویان بتوانند فعالیت های تحقیقاتی خود را به این سمت سوق دهند.

طاهری متذکر شد: با شیوع ویروس کرونا بستر آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و دانشگاه در این بخش پیشرو بود، برای اینکه این کار تقویت شود، نیاز به برگزاری جلسه بود و در نتیجه چالش ها، نقاط ضعف و قوت آموزش مجازی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی، جلسه با نخبگان سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و اضافه کرد: در جلسه با نخبگان استان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی مسائل مرتبط با کرونا را مورد بررسی و بحث قرار خواهیم داد.

به گفته طاهری، مقرر شده پیشنهاد رشته های متناسب با پساکرونا را در هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح کنیم؛ اما این یک فرایند بلندمدت است و نیاز به ارتباط مستمر با نخبگان و استادان دارد.

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از ابلاغ شیوه نامه تولید دانش علیه کرونا چیست و آیا تولید دانشگاه در مقابله با بحران کرونا در آینده مفید خواهد بود؟ یادآور شد: دنیا اکنون با کرونا درگیر شده و از محافل علمی تا فرهنگی و عرصه های مختلف به شکلی با این موضوع درگیر شده اند و ابلاغ شیوه نامه تولید دانش علیه کرونا از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بیانگر این است که وبلاگ ورزشی چلسین نگاه ارزشمند، ویژه و عالمانه به موضوع دارند.

طاهری متذکر شد: نکته دوم اینکه باور به درون و اتکا به نیروی درونی مسئله بسیار مهمی است. قطعاً وقتی در دانشگاه به ظرفیت و توانمندی های درونی خودمان اتکا کنیم و این ظرفیت عظیم در کنار هم قرار گیرد، می تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای تولید دانش روبروه با ویروس کرونا دارید و آیا این راهکارها عملیاتی شده است؟ عنوان کرد: کار تیمی و خرد جمعی قطعاً آثار مثبتی به همراه خواهد داشت؛ اما به هیچ عنوان نباید شتاب کنیم و باید به تدریج پیش برویم.

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای رسیدن به داده های علمی و پژوهشی باید با تأمل بیشتری ورود کنیم، تبیین کرد: وقتی خط و ریل گذاری درست و مبنایی تعیین شد، قطعاً در مرحله پیاده سازی و کاربردی کردن آنها با چالش روبرو نخواهیم شد و این جهاد علمی باید تداوم داشته باشد و در این صورت است که آثار این حرکت و کار علمی ارزشمند را در حوزه های مطالعاتی و پژوهشی و سایر عرصه های علمی شاهد خواهیم بود.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "دانش تولیدی و تحقیقات علیه کرونا در سامانه پایش بارگذاری می شود، دوره پساکرونا صاحب رشته می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش تولیدی و تحقیقات علیه کرونا در سامانه پایش بارگذاری می شود، دوره پساکرونا صاحب رشته می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید