درمان سنتی دیابت: 9 گیاه و مکمل برای ایجاد تعادل در خون

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مطالعات فراوانی در زمینه درمان گیاهی دیابت وجود دارد که کارآمدی درمان های طبیعی و خانگی برای دیابت را تایید می نمایند. در این مقاله 9 گیاه و مکمل برای درمان طبیعی دیابت معرفی شده اند. دستورالعمل های ذکر شده نیز صحیح و بسیار موثر هستند. فهرست زیر را می توان برای بیماران مبتلا به هر نوع دیابتی (شامل هر دو نوع 1 و نوع 2) به کار برد.

درمان سنتی دیابت: 9 گیاه و مکمل برای ایجاد تعادل در خون

درمان گیاهی دیابت

1. روغن های رژیمی ضروری

روغن های O-3، با کاهش پانل های چربی (کاهش تری گلیسیرید و کلسترول) می توانند به بیماران یاری نمایند. این روغن ها مقاومت به انسولین و همین طور درد و التهاب را کاهش می دهند. به این ترتیب ورزش و خواب برای افراد مبتلا آسان تر خواهد شد.

نکته مهم در خصوص درمان گیاهی دیابت این است که استفاده از این روش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و همچنین خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش داده و از اضطراب و افسردگی جلوگیری و آنها را درمان می نماید؛ علاوه بر این با گسترش آنتی اکسیدان ها در بدن و مغز، عوارض ناشی از دیابت، کاهش می یابد.

روغن ماهی خالص از جمله روغن های اصلی است که باید در رژیم غذایی شما قرار گیرد. این روغن ها معمولا از ماهی های چرب مانند ساردین، آنچوی و سالمون استخراج می شوند. برای بزرگسالان 1000 میلی گرم برای آغاز کافی است.

2. استفاه از مولتی ویتامین ها و مواد معدنی

مکمل های ویتامین و محصولات معدنی یا مکمل های ویتامین و محصولات معدنی چند گانه انتخابی مناسب برای درمان گیاهی دیابت در همه بیماران دیابتی است. قرار دریافت این مکمل ها در رژیم غذایی تضمین می نماید که بدن همه مواد مغذی کلیدی را بطور روزانه دریافت نموده و به همه نیازهای بیوشیمیایی، هورمونی، تغذیه ای، ترمیم، بازسازی، حفاظت، و تقویت فرایندها یاری می نماید. یک مکمل مولتی ویتامین خوب برای دیابت تضمین می نماید که تمام ویتامین ها هر دقیقه در دسترس هستند.

از محصولات یک روزه اجتناب کنید. تمام محصولات شناخته شده یک روزه حاوی محصولات با کیفیت پایین در دوزهای پایین بوده و پر از مواد ناسالم، پر نماینده و نگهدارنده هستند. همه مواد معدنی و ویتامین ها باید به شکل زیستی استفاده شوند. اینکار باعث می گردد که محصول کمی گران تر به فروش رسانده گردد، اما تفاوت زیادی در توانایی بدن برای جذب و متابولیز کردن اشکال مختلف مواد غذایی وجود دارد. توصیه اکید برای بیماران دیابتی این است که از مواد مغذی خالص و طبیعی به عنوان بخشی از یک پروتکل درمان خانگی برای درمان دیابت استفاده نمایند. توصیه موجود این است که تمام بیماران مبتلا به دیابت باید از یک مکمل روغن ماهی و یک مولتی ویتامین خوب و مواد معدنی استفاده نمایند.

3. کروم

کروم نقش حیاتی در اتصال به گیرنده انسولین بر روی سلول های بدن ایفا می نماید و مقاومت انسولین را کاهش می دهد. مکمل کروم برای کاهش سطح قند خون، لیپیدها، A1C و انسولین در بیماران دیابتی نشان داده شده است. مصرف این عنصر همچنین می تواند به کاهش اشتها، به ویژه برای کاهش ولع خوردن شیرینی یاری کند.

4. منیزیم

فقر منیزیم در بیماران دیابتی معمول است، زیرا منیزیم می تواند با ادرار از دست برود. مطالعه ای در خصوص دیابت گزارش داد که شرایط پایین منیزیم در دیابت نوع 2 رایج تر است، این تحقیق نشان داد که هنگامی که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، روزانه به مدت 16 هفته، مقداری منیزیم مایع مصرف می نمایند، رسوب معدنی، مقاومت به انسولین، گلوکز و سطوح A1C در آنها کاهش می یابد.

منیزیم در سبزیجات دارای برگ سبز، آجیل، لوبیا و غلات زیاد است، اما اغلب، لوبیا و همه حبوبات را از رژیم غذایی بیماران حذف می کنیم، به همین دلیل است که استفاده از منیزیم به عنوان بخشی از درمان گیاهی دیابت، می تواند مفید باشد. منیزیم درون سلولی می تواند باعث مقاومت انسولین گردد. میزان متعادل مصرف منیزیم تا 500 میلی گرم بوده، اما بالاتر از آن ممکن است منجر به اسهال در بیماران گردد.

5. R - alpha اسید (R - ALA) - از جمله مکمل های بدست آمده از غذاهای طبیعی برای درمان طبیعی دیابت

اگر تنها می توانستیم یک مکمل برای یک بیمار دیابت تجویز کنم، اسید - آلفا - لیپوئیک را تجویز می کردیم. اسید آلفا - لیپوئیک فواید بسیاری برای بیمار دیابتی دارد. این ماده یک آنتی اکسیدان محلول در آب و چربی است و برای محافظت از بیماران با کبد چرب از کاهش پیشرفت بیماری کبد شان، داده می گردد. آر آلفا می تواند به کاهش مقاومت انسولین و محافظت از افراد مبتلا به دیابت ناشی از مسائل در حال پیشرفت ازجمله مسائل اعصاب، چشم ها و کلیه ها یاری کند.

R - ALA می تواند از گلیکوزیلاسیون شدن پروتئین ها که سطح A1C را کاهش می دهد، جلوگیری کند. این کار، اگر چه به ندرت ممکن است باعث ناراحتی شکم گردد اما بی خطر بوده و همچنین اسید آلفا - لیپوئیک نیز به عنوان ALA یا R - ALA لیست شده است. میزان متعادل مصرف R - ALA 300 تا 1200 میلی گرم در روز، معادل 600 تا 2،400 میلی گرم در روز است.

6. مصرف گیاه گیمنما سیلوستر (یک گیاه بومی آفریقایی)

گیمنما که به نام گرمر یا نابودگر قند شناخته می گردد، در پزشکی به طور مداوم در بیماران مبتلا به دیابت مزایای خود را نشان داده است. فعال ترین قسمت از اسیدها به نظر می رسد، و بسیاری از محصولات حاوی درصدی از این گیاه هستند. تحلیل این گیاه برای درمان طبیعی دیابت نشان داده است که ممکن است در کاهش سطح قند خون بالا مفید بوده و جذب گلوکز را از روده به تاخیر می اندازد. این گیاه با فراوری بافت لوزالمعده، امکان فراوری انسولین بیشتری را فراهم و به تنظیم ترشح انسولین می انجامد و همچنین مصرف گلوکز منجر به کاهش مقاومت انسولین و کاهش اشتها می گردد.

معمولا از آن در کپسول های به شکل مایع در برخی از بیماران استفاده می نمایند. گیمنما که یک شکل بسیار شبیه به گلوکز دارد، می تواند گیرنده هایی مزه برای شکر را کنترل کند؛ بنابراین قدرت باور نکردنی داشته و در واقع از مزه شیرینی در دهان تا 1.5 ساعت جلوگیری کند. زمانی که بیمار در حال کوشش برای اجتناب از خوردن کیک و شیرینی ها و غیره در مهمانی ها و جشن هاست (یا به طور کلی)من به او گیمنما را پیشنهاد می کنم که این گیاه را مصرف کند زیرا یکی از گیاهان محبوب برای دیابت است.

7. دارچین

Cinnamonium cassia و C نسبی آن. burmanii انواع دارچین هستند که بیش ترین تاثیر را روی علائم دیابت دارند. مطالعات فراوانی در خصوص دارچین وجود داشته است و به طور کلی، آن ها نشان داده اند که دارچین باعث کاهش سطح چربی شکمی و کاهش سطح گلوکز می گردد. همچنین میزان گلوکز در بیماران دیابتی نوع 2 را کاهش می دهد. همچنین ممکن است در کاهش سطح انسولین، فشار خون و A1C موثر واقع گردد.

8. عصاره برگ چای سبز

چای سبز حاوی (the epigallocatechin (EGCG است که دارای آنتی اکسیدانی ایمن و موثر است. در مطالعه ای در ژاپن، نشان داده شد که چای سبز خطر حمله دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مصرف این گیاه باعث بهبود سطح تحمل گلوکز در بیماران، کاهش فراوری قند خون در بیماران دیابتی نوع 2، شده است.

همچنین نشان داده شده است که یک عامل ضد رگ زایی موثر نیز وجود دارد که انقباض رگ های خونی را کاهش داده و اثر قابل توجهی بر پیش گیری از بیماری های چشم دیابتی خواهد داشت. این روش، اکسیداسیون چربی سوزی را افزایش می دهد و در آخر، چای سبز می تواند محافظت آنتی اکسیدان را برای پانکراس و کبد چرب فراهم می نماید.

9. عصاره کرکومین

کورکومین یک ماده شیمیایی زرد روشن است که از زردچوبه ادویه و سایر گیاهان به دست می آید. به نظر می رسد کورکومین مزایای متعددی برای علائم دیابت دارد. مهار نماینده مشخصی از گونه های اکسیژن واکنشی است که باعث آسیب به اکسیداسیون در سلول ها می گردد. کرکومین باعث کاهش مواد شیمیایی التهابی مثل فاکتور نکروز تومور و آلفا می گردد که این امر بسیار عالیست، زیرا TNF-A سبب ایجاد مقاومت به انسولین و حذف کبد چرب می گردد.

کورکومین می تواند یکی دیگر از مواد شیمیایی پروتئین التهابی به نام NF-KB را کاهش دهد و گیاهان دارای این ماده، به نفع بیماران دیابتی بوده و خطر ابتلا به علائم و عوارض دیابت را کاهش داده، عملکرد سلول های بتای پانکراس را بهبود بخشیده و میزان رسوب کبد چرب را کاهش می دهد. این کار باعث کاهش قند خون، A1C و مقاومت به انسولین شده و همچنین کورکومین، شیوع بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

منبع: مجله انگیزه

به "درمان سنتی دیابت: 9 گیاه و مکمل برای ایجاد تعادل در خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سنتی دیابت: 9 گیاه و مکمل برای ایجاد تعادل در خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید