در بازار مجازی جشنواره جهانی فیلم فجر چه خواهد گذشت؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تهران (پانا) - مدیر بازار فیلم و مدیر ارتباطات سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در لایو اینستاگرام درباره برگزاری نخستین بازار فیلم مجازی در ایران توضیحاتی را ارائه کردند.

در بازار مجازی جشنواره جهانی فیلم فجر چه خواهد گذشت؟

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست نخستین بازار فیلم مجازی در ایران با حضور کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین الملل و فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم بعد از ظهر امروز 1 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار گردید.

محسنین در ابتدای این نشست ضمن تشریح شرایط برگزاری بازار فیلم در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در این یک سال تحقیقاتی می کردیم که ببینیم به چه شکل می توانیم بازار را برگزار کنیم به این نتیجه رسیدیم که از راهی استفاده کنیم که جشنواره کن و تورنتو استفاده نموده بودند. ما گرایشی داریم تا در وهله اول روی بازاریابی فیلم های ایرانی تمرکز کنیم.

فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم جشنواره در ادامه این گفت و گو درباره آخرین شرایط برگزاری بازار فیلم جشنواره جهانی فجر شرح داد: ما در مکاتباتی که با صاحبان آثار داشتیم، تا به امروز پاسخ های مثبت زیادی گرفته ایم تا به صورت مجازی در خدمت آن ها باشیم.

آخرین شرایط بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر

محسنین در شرح کیفیت برگزاری مجازی بازار فیلم جشنواره جهانی فجر با استفاده از پلتفرم جهانی سیناندو (Cinando) اعلام کرد: قرار است از بخش ویدیو لایبرری هم استفاده کنیم و قراردادی بسته شده و این امکان را داریم که 60 پکیج از فیلم های ایرانی به مدت 110 دقیقه داشته باشیم. پلتفرمی که با آن قرارداد بسته ایم به قدری امن است که کسی نمی تواند از آن دانلود غیرقانونی کند.

محسنین تاکید نمود: این پلتفرم با جشنواره کن هم همکاری داشته است. در این پلتفرم 60 بسته سینمای ایران بارگذاری می گردد، ضمن اینکه در فضای مجازی بازار می توانیم پذیرای 400 مهمان خارجی باشیم که خریداران فیلم، دبیران و برنامه ریزان جشنواره، منتقدان و چهره های شاخص هم در بین آنها خواهند بود.

او ادامه داد: جشنواره فجر این امکان را می دهد که صاحبان فیلم، خودشان آثار را بارگذاری نمایند. وقتی کسی وارد پلتفرم سیناندو می گردد یا در زمره مهمانان مهم قرار می گیرد به محتوا دسترسی پیدا می نماید، اما مهمانان و خریداران دسترسی مستقیم به آثار نخواهند داشت. باید به صاحبان آثار درخواست بدهند تا به آن ها اجازه دسترسی داده گردد. این پلتفرم یک ماه اشتراک رایگان خواهد داد تا استفاده نمایندگان با شرکت های بین المللی در تماس باشند. لینک 6 ماهه آثار منتخب در بخش بازار هم در اختیار صاحبان آثار قرار می گیرد.

محسنین در بخش دیگر این برنامه گفت: فیلم های حاضر در جشنواره مطابق روال هر ساله از بین فیلم هایی انتخاب می شوند که برای نمایش در بازار برگزیده شوند. دیدار هایی در چارچوب آنلاین با صاحبان آثار، خریداران و... نیز ترتیب داده می گردد.

شیوه تعامل خریداران و فروشندگان

جواهرساز درباره برنامه هایی که در بازار فیلم در دست پیگیری است، گفت: درباره دیدار هایی که الان مرسوم شده باید بگویم خریداران می توانند درخواست بدهند و مستقیما با شرکت های پخش ایرانی در ارتباط باشند و برای مذاکرات بعدی با هم در تعامل باشند. جشنواره جهانی فیلم فجر از بالاترین استانداردهای بین المللی استفاده می نماید در اصل همان امکانی که فستیوال های بین المللی استفاده می نمایند و این اتفاق عظیمی است. من این اطمینان خاطر را می دهم که افراد بتوانند از این بازار مجازی استفاده نمایند و با اطمینان خاطر این بازار را دنبال نمایند.

محسنین هم اعلام کرد: برای برگزاری میتینگ هم با پلتفرمی به توافق رسیدیم که با مسائل وصل شدن روبرو نباشیم و دو طرف بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند. بسیاری از فیلم ها هستند که راه حضور و نمایش در مجامع بین المللی به پخش نمایندگان جهانی را از همین بازار جشنواره جهانی فیلم فجر شروع نموده اند. البته ما حق نداریم اطلاعات را فاش کنیم چون مفاد قرارداد محرمانه است. هیچ بازاری نمی تواند دقیقا اعلام کند چه اتفاقاتی در آن اتفاق افتاده است.

او در خصوص شرایط سینما در شرایط کرونا گفت: روال سینمای ایران توقف پیدا ننموده است و حتی در سال کرونایی چیزی حدود 110 عنوان فیلم فراوری و درخواست حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را داده بودند.

او ادامه داد: شرایط اکران در همه جای جهان نابسامان است اما یکی از راه های درآمدزایی در تمام جهان حضور در مجامع بین المللی و کسب حق پخش از این حضورهاست. سینمای ایران هم نمی توانست از این قاعده مستثنی باشد در نهایت فوریت و ضرورت احساس می شد که راهکاری برای تداوم بازار بین المللی فراهم گردد به همین جهت فکر می کنم سال جاری یکی از موضوعاتی که می توانیم درباره آن بحث کنیم این است که برای خیلی ها مسافرت به ایران و دور بودن از محل کاری سخت بود. بعضی از نمایندگان جشنواره های عظیم بین المللی ممکن بود در بعضی دوره ها نتوانند حضور پیدا نمایند اما سال جاری می بینم که نمایندگان بسیاری از جشنواره های مهم برای حضور ابراز تمایل نموده اند.

یک تازه در سینمای ایران

نشست لایو اینستاگرام برگزاری نخستین بازار فیلم مجازی در ایران با صحبت های فاطمه جواهرساز ادامه پیدا کرد. او در خصوص شیوه حضور خریداران خارجی در بازار فیلم گفت: درباره خریداران باید بگویم با توجه به گستردگی کشورها، سعی کردیم از تمام کشورها خریداران خوبی را پیدا کنیم و با آنها مکاتبه کنیم و خوشبختانه تا الان بازخوردهای خوبی گرفته ایم حتی بعضی اصرار به برگزاری بازار به صورت فیزیکی داشتند اما گفتیم می توانند به صورت آنلاین حضور داشته باشند.

این نشست با صحبت های محسنین انتها یافت: امیدواریم این بازار مجازی پایه گذار ارتباطات جدیدی برای صاحبان آثار ایران در مجامع بین المللی باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "در بازار مجازی جشنواره جهانی فیلم فجر چه خواهد گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازار مجازی جشنواره جهانی فیلم فجر چه خواهد گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید