در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت شود؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، معمولا در زمان اجاره یا خرید ملک نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانیم و به آن ها توجه کنیم و اگر این موارد نادیده گرفته شود می تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود.بنابراین قبل از هرچیزی باید مطمئن شوید که خانه ای که قصد اجاره یا خرید آن را دارید شرایط لازم را دارد یا نه! در این مقاله قرار است به نکاتی که در زمان بازدید از ملک باید به آن ها توجه شود، اشاره کنیم.چرا که بازدید از خانه یکی از مهم ترین و فنی ترین مراحل تصمیم گیری برای خرید یا اجاره خانه است و هرچقدر این مرحله اصولی تر و به شکل درست انجام شود، می تواند در انتخاب بهتر شما تاثیر گذار باشد.

در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت شود؟

در هنگام بازدید از ملک همراه داشته باشیم

اگر خانه ای را انتخاب کرده اید و قصد بازدید از آن را دارید بهتر است حتما همراهی داشته باشید که بتواند در تصمیم گیری به شکل بهتر به شما کمک کند. همچنین اگر قرار است همراه شما افراد دیگری در خانه زندگی کنند، درست این است که آن ها نیز خانه را بازدید کنند و نظر خود را در مورد آن ملک بیان کنند و به تنهایی نباید تصمیم گرفت.چرا که هر کس نظری دارد و به نکاتی اهمیت می دهد که از دیدگاه شخص دیگری ممکن است کم اهمیت باشد.

در زمان مناسب برای بازدید از ملک برویم

قبل از این که برای بازدید از ملک اقدام کنید باید با با مشاور املاک یا صاحب ملک هماهنگ کنید و اگر قصد شما برای خرید یا اجاره آن خانه جدی است بهتر است دو بار از ملک بازدید داشته باشید و یک بار در روز و یک بار نیز در شب خانه مورد نظر را بازدید کنید. البته دقت داشته باشید در هنگام بازدید از ملک به محله و افرادی که آنجا هستند نیز توجه داشته باشید.

در هنگام بازدید از ملک، احساسات را کنار بگذارید

زمانی که برای بازدید از ملک می روید سعی کنید همه چیز را به طور منطقی ببینید و نگذارید هر چقدر هم از خانه خوشتان آمد احساسات روی تصمیم شما تاثیر بگذارد. چرا که علاوه بر آن شما باید جوانب منطقی را در نظر بگیرد و سپس تصمیم نهایی را بگیرید اما اگر با احساس تصمیم بگیرد ممکن است موارد اصلی را کنار بگذارید.

حتما به محله ای که ملک در آن قرار گرفته است، توجه کنید

فرقی نمی کند که خانه ای قصد بازدید از آن را دارید ویلایی یا آپارتمان است. اما نکته ای که مهم است مکان و محله ای است که ملک در آن جا قرار گرفته است. چرا که محل زندگی خواه یا ناخواه بر روی شما تاثیر می گذارد و می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین باید به این مورد توجه زیادی داشته باشید.بریا ثال بهتر است به کوچه ای که خانه در آنجا قرار گرفته است دقت کنید چرا که ممکن است برخی کوچه ها باریک باشند و در نتیجه عبور و مرور در آن سخت شود. این موضوع به خصوص هنگام اسباب کشی می تواند اهمیت زیادی پیدا کند.

در مورد همسایگان اطلاعاتی کسب کنید

همسایه خوب، نعمت است و نقش مهمی در زندگی شما دارد. خصوصا اگر در آپارتمان زندگی کنید که به یکدیگر نزدیک هستید داشتن همسایه خوب و بی حاشیه از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود بنابراین درحین بازدید از ملک در این مورد تحقیق کنید.

شرایط دسترسی به وسایل نقلیه را بررسی کنید

معمولا دسترسی به ایستگاه های تاکسی، اتوبوس های شهری و حتی مترو خصوصا در شهرهای بزرگ که رفت و آمد تا حدودی سخت است و در ساعات مختلف روز ممکن است با ترافیک رو به رو شوید، اهمیت بالایی دارد. البته برخی از افراد از خودروی شخصی نیز استفاده نمی کنند که بر همین اساس نقش این موضوع پر رنگ تر می شود. بنابراین دسترسی داشتن به ایستگاه های حمل و نقل عمومی می تواند یک امتیاز مثبت برای ملک باشد که بهتر است به این موضوع نیز دقت کنید.

دسترسی ملک را به امکانات رفاهی چک کنید

بهتر است در زمان بازدید از ملک و مشاهده محله، توجه به امکانات رفاهی اطراف نیز داشته باشید و امکانات مورد نیاز خود مانند فضای سبز، مدرسه، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و فاصله آن ها را تا خانه بررسی کنید. قطعا دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد و داشتن فاصله زیاد ممکن است آزار دهنده باشد.

ورودی ساختمان را بررسی کنید

معمولا راستا ورودی ساختمان ممکن است تا حدی کم عرض باشد به طوری که نتوانید مبلمان، کتابخانه، کمد، یا یخچال را به راحتی وارد ساختمان کنید. پس اگر می خواهید خیالتان بابت این موضوع راحت باشد بهتر است تا از قبل این موضوع را بررسی کنید.حتی می توانید هنگام بررسی خانه، اندازه ورودی، سقف و راهروها را نیز بررسی کنید.

شرایط واحد ها در ملک را بررسی کنید

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام بازدید از ملک اهمیت دارد، تعداد طبقات آپارتمان و نیز تعداد واحدهای هر طبقه می باشد که بهتر است این مورد را نیز بررسی کنید. اصولا هرچه تعداد واحدهای ساختمان کمتر باشد با سر و صدا و خرابی کمتری رو به رو هستید همچنین مواردی مانند بهداشت محیطی نیز بیشتر رعایت می شود.

شرایط ایمنی ساختمان را بررسی کنید

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین موارد در هنگام بررسی ساختمان، این است که ساختمان را از نظر ایمنی بررسی کنیم. بنابراین در زمان بازدید نهایی از ملک بهتر است حتما یک کارشناس را همراه خودتان ببرید تا از نظر فنی همه چیز را به طور کامل بررسی کند و نظر خود را بیان کند تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

در مورد مشاعات اطلاعات کسب کنید

بهتر است در زمان بازدید از ملک، اطلاعات کلی در مورد مشاعات ملک دریافت کنید. این که فرایند استفاده از پارکینگ به چه صورت است، نظافت مشاعات هر چند وقت یک بار انجام می شود، حتی لازم است تا اگر انباری در خارج از واحد است در مورد آن نیز اطلاعاتی بدست آوردید.

سیم کشی و لوله کشی خانه را بررسی کنید

سیم کشی خانه از موارد بسیار مهم است و عیب و نقص آن ممکن است خطرآفرین باشد. تعویض آن نیز بسیار گران تمام می شود. جعبه فیوز را حتما بررسی کنید تا زیاد قدیمی نباشد. لوله های آب و دیگ موتورخانه (در صورت وجود) نباید زیاد قدیمی و فرسوده باشند. شیرفلکه را برای مشاهده فشار آب و سالم بودن لوله ها بررسی کنید. سالم بودن رادیاتورها نیز مهم است.

در مورد کنتور آب، برق و گاز اطلاعات کافی را بدست آورید

از مهمترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید این است که حتما در مورد مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز جویا شوید. اگر کنتورها جدا باشد که مسئله ای وجود ندارد اما اگر کنتور ها با یکدیگر محاسبه شود باید در مورد نحوه محاسبه هزینه ها اطلاعات کسب کنید.

امکانات خانه را بررسی کنید

بایستی امکانات خانه مانند تلفن، اینترنت، کلیدهای برق، لامپ ها و فشار آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که ملک تمامی این موارد را دارا می باشد.

در نهایت با شخص دیگری مشورت کنید

پس از این که ملک مورد نظر را بازدید کردید و اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید زمان آن فرا می رسد تا با افراد دیگری مشورت کنید و نظر آن ها را نیز لحاظ قرار دهید.بریا مثال می توانید از دوستان و نزدیکان خود مانند ازهمسرتان یا پدر و مادر و سایر نزدیکان و بخواهید تا بار دیگری با شما ملک را بازدید کنند و نظر خود را در مورد آن بگویند.

جمع بندی

همانطور که در طول مقاله بارها به آن اشاره کردیم، فرآیند انتخاب ملک چه برای خرید و چه برای اجاره، امر مهمی است و نباید آن را ساده و سرسری در نظر گرفت. بیاد تمام جوانب را بسنجید و امکانات خانه را بررسی کنید. شرایط خانه را در فصول مختلف در نظر بگیرید. در هنگام بازدید از ملک باید محل خانه، شرایط زندگی در آن محله، همسایگان و… را نیز لحاظ کنید. بهتر است امکانات رفاهی نیز در دسترس شما باشد تا از این نظر راحت تر باشید و مسئله ای برای شما ایجاد نشود. همچنین در مورد شرایط کنتورهای ساختمان نیز اطلاع کسب کنید.حتی می توانید چک لیست تهیه کنید و در هنگام بازدید تمام موارد را چک کنید.

مطالب مرتبط

سوالاتی که باید قبل از قرارداد اجاره خانه بپرسیم

نحوه تنظیم اجاره نامه منزل | نکات مهم و مواد قانونی عقد اجاره نامه

مراحل خرید ملک از ابتدا تا سرانجام

منبع: هومتیک

به "در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید