نقش دستگاه تاریخ زن درصنعت بسته بندی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تاریخ زن ها یکی از پر کاربرترین دستگاه در صنعت بسته بندی می باشند. درج تاریخ و اطلاعات جانبی بر روی محصولات فراوریی، بخشی مهم و غیر قابل اغماض در فرایند فراوری تا ارائه محصول به بازار می باشد.

نقش دستگاه تاریخ زن درصنعت بسته بندی

تمامی محصولات غذایی و دارویی و پزشکی که درکارخانجات صنعتی و گارگاه ها فراوری می شود نیاز به درج اطلاعات محصول شامل ذکر تاریخ فراوری، تاریخ انقضا، قیمت، وزن، بارکد، لوگو، آرم استاندارد و QR-Code داشته و امری ضروری و لاینفک برای تمامی واحد های فراوریی می باشند. شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام از پیشتازان دستگاه های تاریخ زن و جت پرینتر دستی و صنعتی بوده و کوشش می کند که همیشه به مشتریان و متقاضیان خود خدمت رسانی نماید.

قیمت دستگاه تاریخ زن با توجه به کارایی و کاربردی که دارند بسیار مقرون به صرفه می باشد.

تاریخ زن ها و جت پرینتر ها قابلیت چاپ بر روی سطوح نفوذ پذیر و نفوذ ناپذیر مانند کارتن، کاغذ، قوطی،چرم، فویل، فلز، آهن، شیشه، طلق و .. را دارند.

در صنایع دام و طیور، دامپروری، کارخانجات صنعتی، گارگاهای فراوریی کوچک و عظیم، صنایع بهداشتی، دارویی، نوشیدنی، پزشکی، خودرویی، صنایع دستی، مشاغل خانگی و .. می توان از تاریخ زن ها و جت پرینتر ها استفاده کرد.

کارکرد دستگاه تاریخ زن ها و جت پرینترها بسیار متفاوت بوده و متناسب با نوع محصول و خط فراوری و تیراژ بسته بندی مورد مصرف قرار میگیرند.

تاریخ زن های حرارتی داری جعبه حروف برنجی بوده که متناسب با نیاز مشتری در دو نوع مدل فارسی و انگلیسی موجود می باشند. علت انتخاب جنس برنج در حروف تبادل حرارتی بالای آن و عدم اکسیداسیون حروف می باشد. متناسب با نوع دستگاه و عملکرد آن، جهت عملیات چاپ از ریبون حرارتی و جوهرجامد استفاده می شود.

انواع دستگاه تاریخ زن حرارتی :

  • تاریخ زن حرارتی دستی
  • تاریخ زن نیمه اتوماتیک
  • تاریخ زن لیبل اتوماتیک با جوهر جامد
  • تاریخ زن اتوماتیک (رگباری) ریبونی
  • تاریخ زن اتوماتیک (رگباری) جوهر جامد

تاریخ زن دستی :

تاریخ زن دستی که به تاریخ زن حرارتی نیز معروف می باشد، از کوچک ترین و کم قیمت ترین دستگاه چاپ بر روی محصولات به شمار می آید.. مکانیزم دستگاه تاریخ زن دستی بصورت مکانیکی و حرارتی بوده و پس از گرم شدن قالب حروف، با پایین آوردن اهرم دستگاه عملیات چاپ با ریبون صورت می پذیرد. کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و قابلیت چاپ تا سه خط را بصورت برجسته دارد.

تاریخ زن نیمه اتوماتیک :

کارکرد دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک همانند تاریخ زن دستی می باشد با این تفاوت که روش فرمان آن به دو صورت انجام می پذیرد. عملکرد دو گانه دستی اتوماتیک، سبب افزایش سرعت بسته بندی و استقبال بالای کاربران در واحد های فراوریی شده است. تاریخ زن های نیمه اتوماتیک در دو مدل آنالوگ و دیجیتالی موجود می باشند.

از دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک جهت چاپ تاریخ فراوری، تاریخ انقضا، سری ساخت، قیمت، وزن،گرم، ریال و تومان می توان بهره برد.

تاریخ زن نیمه اتوماتیک قابلیت چاپ همزمان سه سطر بر روی محصول باتوانایی کنترل دما و زمان چاپ را دارد. کاربری آسان، استفاده از ریبون رنگی، هزینه پایین تعمیر و نگهداری و قیمت مناسب دستگاه و هزینه پایین چاپ، سبب شده متقاضیان را به استفاده از این دستگاه سوق دهد.

تاریخ زن لیبل اتوماتیک :

تکنولوژی و کارایی دستگاه تاریخ زن لیبل اتوماتیک بر خلاف دستگاه تاریخ زن حرارتی دستی و تاریخ زن نیمه اتوماتیک، ریبونی نبوده و بجای آن از جوهر جامد بهره گرفته می شود. با قرار دادن پاکت یا لیبل در ابتدای دستگاه به ترتیب پاکت ها، توسط کشنده های دستگاه به جلو راهنمایی شده و عملیات چاپ صورت می پذیرد.

از مزایای این دستگاه تنظیم و تغییر محل چاپ بر روی پاکت می باشد. دستگاه تاریخ زن لیبل اتوماتیک مجهز به شمارنده بوده و در نهایت دستگاه بعد از چاپ بصورت اتوماتیک خاموش می شود. سرعت این دستگاه بسیار بالا بوده و بطور میانگین حدود 180 عدد در دقیقه پاکت خالی را چاپ می کند.

تاریخ زن رگباری (اتوماتیک) :

تاریخ زن رگباری در دو مدل جوهر جامد وریبونی موجود می باشد. که با توجه به نوع کارکرد دستگاه در خطوط فراوری و در صنایع بسته بندی خشکبار، حبوبات و مواد غذایی و در دستگاه های دو توزین و چهار توزین، شش توزین، مولتی هد، ساشه، گرانولی، سیل ظروف، دستگاه های پیلوپک استفاده می شود.

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک ریبونی قابلیت درج چاپ در 4 سطر بر روی محصولات را دارا بوده و دستگاه تایخ زن اتوماتیک جوهر جامد، توانایی درج چاپ تا 7 سطر را دارا می باشد. سرعت عمل، دقت، هزینه مناسب، قابلیت نصب بر روی دستگاه بسته بندی از مشخصات شاخص دستگاه های تاریخ زن اتوماتیک می باشد.

جت پرینتر دستی :

جت پرینتر دستی یا پرتابل، بصورت دستی در انتهای فرآیند فراوری برای چاپ اطلاعات جانبی و تکمیلی محصول مورد استفاده قرار می گیرد. از جت پرینتر دستی برای چاپ محصولاتی که به نوار نقاله نیاز ندارند یا جابجایی محصول سخت می باشد استفاده می شود.

جوهر مورد استفاده در جت پرینتر دستی کارتریجی بوده و نازل یا هد دستگاه بر روی کارتریج نصب شده است. کاربری آسان، سرعت عملکرد بالا و تعمیر و نگهدای پایین دستگاه از مزایای شاخص اینگونه جت پرینتر ها می باشد.

جت پرینتر ثابت :

جت پرینتر های ثابت در دو نوع کارتریجی و جوهری در بازار موجود می باشد. استفاده از جوهر بجای کارتریج سبب کاهش قیمت چاپ شده، لیکن هزینه های مربوط به نگهداری و شستشوی نازل در این جت پرینتر حائز اهمیت می باشد.

سیستم عملکرد و فرمان سرعت چاپ جت پرینتر های صنعتی بر اساس پاشش غیر تماسی جوهر و چسبندگی یکپارچه و یکنواخت ذرات جوهر بر روی محصولات می باشد. جت پرینتر ها صنعتی ثابت به چند دسته شامل جت پرینتر های جوهر افشان CIJ، جت پرینتر های پیزو یا DOD و جت پرینتر های HP تقسیم می شوند.

دستگاه سلفون کش :

کلمه استرچ به معنای کشش می باشد. از دستگاه استرچ کش جهت کشیدن محافظ بر روی مواد غذایی، مواد پروتئینی، میوه جات، سبزیجات و قارچ استفاده می شود. وجود منفذهای ریز بر روی فیلم استرچ سبب شده محصول درون ظرف تنفس نماید و این امر سبب تازگی و طراوت محصول می شود.

انواع سلفون کش :

1- سلفون کش دستی

2- سلفون کش اتوماتیک

سلفون کش دستی :

دستگاه سلفون کش حرارتی دارای صفحه اتو تفلونی بوده و برش سلفون توسط المنت حرارتی صورت می پذیرد. استفاده از دو غلطک در اول دستگاه سبب سهولت حرکت رول شده و کارایی دستگاه را بالا می برد.

روش کار دستگاه استرچ کش دستی به این صورت می باشد که فیلم استرچ را به دور محصول کشیده و اضافات سلفون را به زیر ظرف انتقال داده و ظرف بر روی اتوی حرارتی قرار گرفته و عملیات بسته بندی سرانجام می پذیرد.

دستگاه سلفون کش حرارتی در سه نوع استیل نگیر، استیل بگیر، و نیمه استیل موجود می باشد.

قیمت سلفون کش بسیار پایین بوده و کارکرد آسان دستگاه سبب می شود که متقاضیان را به سمت استفاده از این دستگاه سوق دهد.

سلفون کش اتوماتیک :

از دستگاه سلفون کش اتوماتیک در خطوط فراوری با حجم بالا بهره گرفته می شود. سرعت دستگاه استرچ کش اتوماتیک بسیار بالا بوده وقابلیت بسته بندی محصولات غذایی پشت سر هم بدون وقفه را دارد .

از دستگاه سلفون کش دستی و اتوماتیک در هایپرمارکت ، فروشگاه مواد پروتئینی، صنایع خوراکی برای بسته بندی صیفی جات، ماهی، گوشت، مرغ، میگو، سبزیجات، میوه جات، قارچ استفاده می شود.

کارشناسان شرکت ماشین آلات فرهام، آمادگی خود را جهت مشاوره و راه اندازی خطوط فراوری اعلام کرده و در صورت کسب اطلاعات فنی دستگاه ها می توانید از سایت farhampck.com بازدید بعمل آوردید.

منبع: فرارو

به "نقش دستگاه تاریخ زن درصنعت بسته بندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دستگاه تاریخ زن درصنعت بسته بندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید