آغاز موج پنجم کرونا نزدیک است

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اسم این مطلب که آغاز موج پنجم کرونا قریب الوقوع است، گفت: مردم مراقب باشند.

آغاز موج پنجم کرونا نزدیک است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ورزشی چلسی، نادر توکلی، در پاسخ به این سوال که آیا موج پنجم کرونا آغاز شده یا خیر، گفت: خطر افزایش کرونا وجود دارد، لذا مردم باید پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت نمایند.

وی اضافه نمود: بعد از آغاز موج چهارم کرونا و فرایند کاهشی آن در 40 روز اخیر، شیب نزولی به یک ثبات رو به افزایش رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شناسایی ویروس های نو هندی، آفریقایی و جهش یافته دلتا نیازمند مطالعات ژنتیکی است که در حال حاضر شرایط و توالی ژن ها و تحقیق در این زمینه امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: رفتار ویروس در پیک چهارم تغییر نموده و ما با ویروسی روبرو هستیم که شدت سرایت بالاتر ولی میزان مرگ و میر کمتری دارد.

توکلی اضافه نمود: آنچه مهم است اینکه در حال حاضر شرایط الگوی شهری تا حد زیادی تغییر نموده و با توجه به کاهش محدودیت های شغلی و خستگی مردم از شرایط بیماری و به رغم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران فرایند کاهشی نداریم.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد میزان بستری روزانه در استان تهران بالای 700 نفر و در حال حاضر تعداد کل بستری بیشتر از 4000 نفر است. در واقع شرایط بیماری به ویژه در استان تهران یک فرایند با ثبات رو به افزایش است.

توکلی از برنامه واکسیناسیون همگانی به اسم مهم ترین عامل مؤثر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی نام برد و اضافه نمود: در سنین زیر 10 سال بچه ها پرخطری داریم که امکان ابتلاء به کرونا در آنها وجود دارد و می توان گفت تقریباً 5 درصد از کل مبتلایان شامل افراد زیر 10 سال می گردد و کمترین میزان ابتلاء مربوط به رده سنی 10 تا 20 سال است.

وی تاکید نمود: موج پنجم در کمین است، لذا رعایت همه جانبه دستورالعمل های بهداشتی باید ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آغاز موج پنجم کرونا نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز موج پنجم کرونا نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید