شمارش معکوس کشتی ایران برای تکمیل سهمیه های المپیک

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، کشتی ایران برای تکمیل کردن کاروان اعزامی خود به بازی های المپیک 2021 توکیو نیاز به کسب 6 سهمیه باقی مانده المپیک دارد که باید در میادین پیش رو در هر دو رشته آزاد‬ و فرنگی به دست آورد.

شمارش معکوس کشتی ایران برای تکمیل سهمیه های المپیک

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان در اوزان 57 کیلوگرم توسط رضا اطری، 86 کیلوگرم توسط حسن یزدانی و 125 کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد و حالا باید در رقابت های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم تلاش کند.

در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی توانستند سهمیه های المپیک را در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم در رقابت های جهانی قزاقستان به دست آورند. با این حساب کنندگان کشورمان باید در رقابتهای پیش رو برای کسب سهمیه های اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم به میدان بروند.

بدین ترتیب شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا باید طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای 20 تا 22 فروردین سال 1400 در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا به میدان بروند و بلافاصله طی روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابند.

اما تقارن زمان برگزاری دو میدان گزینشی المپیک و آسیایی باعث شده تا کادر فنی تیم های ملی هم برای حضوری پیروز در این میادین برنامه ریزی خاصی انجام دهند. اما آنطور که به نظر می رسد اهمیت و اولویت اصلی متولیان کشتی، کسب سهمیه های باقیمانده است.

به هر حال اگر کنندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نتوانند سهمیه های باقیمانده المپیک در قزاقستان کسب کنند، باید در پیکارهای گزینشی روزهای 16 تا 19 اردیبهشت 1400 در صوفیه بلغارستان برگزار می شود، حضور یابند. مسابقاتی که کار شاگردان محمدی و بنا در آن بسیار سخت تر است چراکه بر خلاف پیکارهای گزینشی قبلی که در آسیا برگزار می شود، باید در بلغارستان با رقبای جهانی خود برای کسب سهمیه بجنگند.

به همین دلیل بسیاری از اهالی کشتی بر این باورند که آزاد وفرنگی کاران ایران باید در همان رقابتهای گزینشی در قزاقستان، کار را یکسره کنند و اجازه ندهند ادامه کار به مسابقات گزینشی بلغارستان کشیده شود.

البته برگزاری اردوی تیم های ملی کشتی و حضور در رقابتهای گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا، پایان برنامه های کادر فنی در سال آینده نیست، چراکه بعد از بازی های المپیک، پیکارهای جهانی سال 2021 و همچنین رقابت های زیر 23 سال قهرمانی جهان نیز در پیش است. بدین ترتیب مدعیان جامانده از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های المپیک و همچنین فرنگی کاران جوان می توانند همچنان با انگیزه بیشتری برای حضور در میادین بین المللی و مهم بعد از المپیک به تمرینات خود ادامه دهند.

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، واپسین روزهای سال گذشته ترکیب تیم های کشتی کشورمان برا حضور در رقابت های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان اعلام شد که اسامی آزاد و فرنگی کاران اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

رقابت های گزینشی:

کشتی آزاد:

65 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

74 کیلوگرم: یونس امامی

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

سرمربی: غلامرضا محمدی

مربیان: عباس حاج کناری- داود رخش خورشید

کشتی فرنگی:

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی

87 کیلوگرم: حسین نوری

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی

سرمربی: محمد بنا

مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور

ماساژور: محمد علیزاده (آزاد و فرنگی)

متخصص تغذیه: رامین امیرساسان (آزاد و فرنگی)

قهرمانی آسیا:

کشتی آزاد:

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک

61 کیلوگرم: مجید داستان

65 کیلوگرم: مرتضی قیاسی

70 کیلوگرم: امیرحسین حسینی

74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

79 کیلوگرم: علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: حسن یزدانی

92 کیلوگرم: کامران قاسم پور

97 کیلوگرم: علی شعبانی

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع

سرمربی: غلامرضا محمدی

مربیان: ابراهیم مهربان- عباس حاج کناری- داود رخش خورشید- حسن طهماسبی

ماساژور: سجاد امیری

کشتی فرنگی:

55 کیلوگرم: پویا دادمرز

60 کیلوگرم: مهدی محسن نژاد

63 کیلوگرم: میثم دلخانی

67 کیلوگرم: حسین اسدی

72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

77 کیلوگرم: پژمان پشتام

82 کیلوگرم: مهدی ابراهیمی

87 کیلوگرم: ناصر علیزاده

97 کیلوگرم: مهدی بالی

130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

سرمربی: محمد بنا

مربیان: رسول جزینی- بهروز حضرتی پور- حبیب اله اخلاقی- عادل بالی تبار

ماساژور: محمد علیزاده

متخصص تغذیه: رامین امیرساسان (آزاد و فرنگی)

نایب رئیس و کننده فدراسیون: حمید سوریان

منبع: خبرگزاری مهر

به "شمارش معکوس کشتی ایران برای تکمیل سهمیه های المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس کشتی ایران برای تکمیل سهمیه های المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید