فوتبال ضعف مدیریت دارد، هفت کشور ایران را در دوره بعد تهدید می کنند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، نصرالله سجادی در نشست خبری که امروز با حضور خبرنگاران در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به روند آماده سازی تیم های ورزشی برای بازی های آسیایی اظهار کرد: از مهر سال گذشته ساماندهی و برنامه ریزی دقیق برای حضور در اینچئون در دستور کار ما قرار گرفت. این بازی ها با توجه به شرایط خاصی که دارد بعد از المپیک از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور جلسات مختلفی را با تک تک فدراسیون های ورزشی برگزار کردیم و با توجه به محدودیت منابع تلاش شد تا نظام مند در این زمینه هزینه شود.

فوتبال ضعف مدیریت دارد، هفت کشور ایران را در دوره بعد تهدید می کنند

وی با بیان اینکه تخصیص منابع به فدراسیون های ورزشی به موقع صورت می گرفت افزود: طی شش ماهه دوم سال 92 و شش ماه اول سال 93 تلاش کردیم تا تخصیص منابع به موقع به فدراسیون های اعزامی ارائه گردد همچنین برای برطرف کردن اتفاقات احتمالی در تمرینات تیم های ملی نظارت دائمی داشتیم.

معاون وزیر ورزش از سهم 24 استان در کسب مدال بازی های آسیایی اینچئون خبر داد و بیان نمود: تیم های ما از سراسر کشور در این دوره از بازی ها حضور داشتند و اگرچه مدال آوران ما در 15 رشته بودند اما 24 استان از 31 استان کشور در آن سهم داشتند. کاروان ما در مجموع کاروان جوانی با میانگین سنی 24.8 بود.

سجادی با اشاره به اینکه در این دوره از بازی ها از بانوان نیز حمایت خوبی شد ادامه داد: طی سه، چهار دوره گذشته بانوان استعدادهای بالای خود را نشان دادند و ما نیز در این دوره از آنها حمایت بیشتری کردیم و توانستند مدال های بهتری کسب کنند و حضور خوبی در اینچئون داشتند.

وی افزود: ما سهمیه هر استان در هر رشته را می دانیم و در برنامه ریزی آینده به قطب های ورزش اهمیت زیادی می دهیم. کشورهای رقیب در هر رشته در همین دوره نیز با اطلاعات دقیق شناسایی شد و اعتبارات به درستی تخصیص داده شد. فدراسیون های ورزشی کار هدایتی خود را به خوبی انجام دادند و برنامه ریزی برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی تا بیش از 90 درصد عملی شد.

سجادی درخصوص اطلاعات کمی بازی های آسیایی مطرح کرد: در این دوره از بازی های 286 ورزشکار به اینچئون اعزام کردیم در حالی که در دوره گذشته 377 کننده داشتیم و با کاهش 91 نفری ورزشکاران روبرو بودیم. در گوانجو 20 طلا، 14 نقره و 25 برنز در 27 رشته کسب شد ولی در اینچئون پیروز شدیم در 22 رشته به 21 طلا، 18 نقره و 18 برنز برسیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت قزاقستان رقیب اصلی ایران در این دوره از بازی ها شرح داد: تعداد ورزشکاران قزاقستان در گوانجو 388 نفر در 34 رشته بود که در اینچئون این تعداد به 480 نفر در 32 رشته رسید. قزاقها نزدیک به 200 نفر ورزشکار بیشتر از ما در اینچئون داشتند و معلوم بود که سرمایه گذاری زیادی برای کسب رده چهارم جدول انجام داده بودند.

وی افزود: در این دوره 6 رشته در بازی ها کم شده بود که 45 مدال طلا نیز از رقابت ها کاسته بود. به عنوان مثال ما در بیلیارد که حذف شده بود شانس کسب مدال طلا داشتیم. ما در مجموع تمام دوره های حضور خود در بازی های آسیایی 159 طلا، 161 نقره و 175 برنز به دست آوردیم که مقایسه آن با کسب مدال های طلای چین فقط در یک دوره از بازی های گویای بسیاری از موارد است.

هفت کشور در دوره بعدی بازی ها برای ما تهدید هستند

سجادی با بیان اینکه ورزش برای پیروزیت خود به حمایت بیشتری نیاز دارد تاکید کرد: اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی وارد عرصه رقابت شویم به حمایت بیشتری نیاز داریم. بسترها و منابع، امکانات و تجهیزات و دانش ما باید بیشتر گردد. از همین جا اعلام می کنم که در دوره بعدی بازی ها هفت کشور از جمله تایلند، هند، تایوان، ازبکستان، مالزی و قطر برای ما تهدید محسوب می شوند.

سجادی با اشاره به اینکه در اینچئون از نظر کسب مدال بهترین نتیجه را به دست آوردیم افزود: اگر دوره بازی های آسیایی که به میزبانی تهران برگزار گشت را با آن شرایط ویژه و کسب 36 مدال طلا کنار بگذاریم این دوره بهترین دوره حضور ایران در بازی های آسیایی از نظر کسب مدال با 21 طلا بود.

وی ادامه داد: بعد از روز دوشنبه با تک تک فدراسیون ها جلسه ای برگزار می کنیم و ناظر وزارت ورزش و جوانان ارزیابی خود را از عملکرد آنها در هفدهمین دوره بازی های آسیایی ارائه خواهد کرد اما همین حالا می توانم بگویم در فرشته جودو، دو و میدانی و فوتبال از نظر ما بسیار ضعیف ظاهر شدند و در فوتبال این ضعف بیشتر مشاهده شد.

سجادی با اشاره به زمان اهدای جوایز به ورزشکاران مدال آور در بازی های آسیایی مطرح کرد: طی دو سه روز اول هفته آینده جوایز مدال آوران اینچئون براساس پیش بینی ها اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به ملاقات با شیخ احمد در حاشیه برگزاری بازی های آسیایی شرح داد: دو ملاقات با ایشان داشتیم که درخصوص با مسائل ورزش، حضورمان در اینچئون، اعمال نظر در رشته هایی مثل کشتی، بوکس و تکواندو و برخی موارد دیگر صحبت شد و طرفین از یکدیگر برای حضور در کشورهای خود و ترتیب دادن ملاقات دعوت به عمل آورد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص توجه به رشته های پایه و پرمدال مطرح کرد: قبل از حضور در اینچئون هم کمیته ای تشکیل دادیم و با دو نگاه یکی برنامه ریزی برای آینده دوردست و دیگری کسب سهمیه المپیک برای رشته های پایه و پرمدال بحث و تبادل نظر کردیم که هم پیروز شویم سهمیه بیشتری کسب کنیم و هم در آینده حضور پیروز تری در میادین ورزشی داشته باشیم البته در این خصوص باید حمایت های لازم صورت پذیرد.

سجادی در مورد وضعیت مسئول تدارکات تیم فوتبال امید در اینچئون اظهار کرد: وی در بازداشت به سر نمی برد فقط در کره جنوبی حضور دارد تا وضعیتش مشخص گردد. سفارت ایران در کره جنوبی پیگیر کارها و در آخرین تبادل نظریی که با آنها داشتیم اعلام نمودند که به احتمال زیاد قضیه با یک جریمه حل می گردد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص نحوه تخصیص جوایز مدال آوران اینچئون شرح داد: جوایز درست براساس آیین نامه اهدا می گردد و مطمئن باشید حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

وی افزود: اعلام نظر نهایی در حوزه عملکرد رشته های ورزشی در آینده ای نزدیک عنوان خواهد شد به عنوان مثال وزنه برداری هم در حد خودش ظاهر نشد در برخی رشته ها نیز صحبت از این شده بود که اگر کننده ای در فدراسیون جهانی و یا کنفدراسیون آسیا داشتیم حقمان ضایع نمی شد که من با این موضوع مخالفم چراکه داشتن کرسی های بین المللی نمی تواند به طور قطع جلوی ناداوری ها را بگیرد به هر حال از قبل هم پیش بینی شده بود در برخی رشته های شانس مدال کنندگان میزبان هم در شرایطی نزدیک با ما قرار دارند که داوران می توانستند نتیجه مسابقات را به نفع آنها اعلام کند.

نتایج اخیر فوتبال ضعف مدیریت در آن را نشان می دهد

سجادی در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال شرح داد: به نظر من فوتبال مطابق با توقع جامعه و استعداد و توانش کار نکرده است. منابع خوبی هم به این رشته تخصیص داده شد که بازدهی نداشت رده های سنی نوجوانان امید و جوانان عملکرد خوبی نداشتند و این زنگ هشداری برای فدراسیون است. وقتی ما در یک گروه سه تیمی حذف می شویم نشان دهنده ضعف مدیریت در فوتبال است. این مسائل حتی می تواند هشداری برای حضور ما در جام ملت های آسیا باشد. فدراسیون فوتبال باید خودش در این زمینه فعال گردد و مسائل را حل نماید. برای ما کسب سهمیه المپیک ریو از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان نمود: حداکثر تا دو هفته دیگر برنامه کامل انتخابات پیش رو برای فدراسیون های ورزشی را اعلام می کنیم و همانطور که مطرح کردم بعد از عید غدیر نیز جلسات ارزیابی با تک تک فدراسیون های اعزامی به اینچئون خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان اعلام نمود: وزارت ورزش و جوانان به هیچکس تا پایان سال 92 بدهکار نیست. برای سال 93 هم پاداش مدال آوران اینچئون هفته بعد پرداخت خواهد شد و سایر پاداش ها نیز در آینده نزدیک اهدا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فوتبال ضعف مدیریت دارد، هفت کشور ایران را در دوره بعد تهدید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ضعف مدیریت دارد، هفت کشور ایران را در دوره بعد تهدید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید