قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز هفته

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تهران (پانا) - شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) 43 هزار 47 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 186 هزار واحد رسید.

قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز هفته

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و 615 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 70 هزار و 433 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با 10 هزار و 318 واحد کاهش به 444 هزار و 501 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با 6 هزار و 751 واحد افت به 290 هزار و 855 واحد رسیدند.

شاخص بازار اول 33 هزار و 634 واحد و شاخص بازار دوم 79 هزار و 597 واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با 87 واحد، کارخانجات داروپخش (دارو) با 55 واحد، موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) با 48 واحد، لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) با 27 واحد، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) با 14 واحد، بانک کارآفرین (وکار) با 9 واحد، مهرکام پارس (خمهر) با هفت واحد و جام دارو (فجام) با 6 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و 532 احد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و 729 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و 712 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 495 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 487 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و 166 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 143 واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، سایپا (خساپا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، تامین سرمایه امین (امین) و سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و 121 میلیون برگه سهم به ارزش 10 هزار و 242 میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین شرایط شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از 461 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 859 واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و 808 هزار برگه سهم به ارزش 38 هزار و 10 میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، توکاریل (توریل)، کشت و دامداری فکا (زفکا)، تولید و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، نفت پاسارگاد (شپاس) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی مینو (غصینو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید