میزان کالری، مضرات و خواص گیلاس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، لیوان نوشابه را کنار بگذارید و به جایش، یک فنجان گیلاس را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. شما با خوردن یک فنجان گیلاس، تنها 90 کالری دریافت می کنید و در مقابل، دریایی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و پروتئین را به بدنتان وارد می کنید. اگر می خواهید درباره فواید این معجزه تابستانی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. ما در این مطلب از خواص گیلاس و اینکه چه کسانی باید بیشتر سراغ این میوه بروند صحبت می کنیم.

میزان کالری، مضرات و خواص گیلاس

بخاطر خواص گیلاس ، بیشتر سراغ این میوه بروید

فشارخون تان بالاست؟

پتاسیمی که در گیلاس وجود دارد، فشارخون تان را کنترل نموده و احتمال ابتلای شما به بیماری های قلبی را پایین می آورد. اگر باردار و نگران بالا رفتن فشارخونتان هستید، توصیه می کنیم بیشتر گیلاس بخورید. البته به شرط آنکه در خطر ابتلا به دیابت بارداری نباشید و محدودیتی برای مصرف میوه های شیرین نداشته باشید.

ورزشکار هستید؟

بعد از تمرینات ورزشی، حداقل یک مشت گیلاس انرژی بخش بخورید و نگران چاق شدن هم نباشید؛ چراکه با خوردن 14 گیلاس، تنها 74 کالری به بدنتان می رسانید. اگر هم نگران میزان کالری این میوه نیستید، می توانید یک کیک گیلاس خوشمزه آماده کنید و قبل از تمرین سراغش بروید و بعد از تمرین هم با یک لیوان شربت گیلاس خنک از خودتان پذیرایی کنید. پتاسیم موجود در گیلاس زمینه را برای ریکاوری بدنتان فراهم نموده و ماهیچه ها و سیستم عصبی بدنتان را به وضعیت متعادل برمی گرداند. با خوردن گیلاس، توان از دست رفته به بدنتان برمی گردد و خستگی ناشی از ورزش را کمتر احساس می کنید.

باردار هستید؟

گیلاس زمینه را برای رشد بهتر مغز جنین فراهم نموده و به تکامل سیستم عصبی او هم یاری می نماید. این بمب ویتامین، بسیاری از مواد مغذی که جنین برای سالم ماندن و رشد کردن به آنها احتیاج دارد را به او می رساند و احتمال تولد نوزادی با ضعف عضلانی و مسائل مادرزادی را پایین می آورد.

یبوست دارید؟

میوه های سرشار از فیبر، بهترین دوای یبوست هستند و اگر آبدار هم باشد، تاثیری دو چندان بر فعالیت روده ها می گذارند. گیلاس روده های شما را از تنبلی نجات می دهد و فعالیت دستگاه گوارشتان را تنظیم می نماید.

شب ها کابوس می بینید؟

شاید تغییر عادات تغذیه ای، آسان ترین راه برای سر و سامان دادن به وضعیت خواب باشد. اگر دیر به خواب می روید و در میانه شب بارها از خواب می پرید، هر شب گیلاس بخورید. شما می توانید این میوه را به شکل کمپوت گیلاس در یخچالتان نگه دارید و حتی بعد از فصل تابستان هم از خواص گیلاس بهره مند شوید. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، تنها با سرطان مبارزه نمی نماید؛ بلکه بخاطر ملاتونینی که در خود دارد، برکیفیت خواب شما هم اثر می گذارد و خوابتان را عمیق و آرام می نماید.

مدام مریض می شوید؟

مسئولیت مبارزه با رادیکال های آزاد را در فصل تابستان به گیلاس بسپرید. این میوه ویتامین C و ویتامین A فراوانی هم دارد و بدنتان را در برابر بسیاری از بیماری ها و عفونت ها ایمن می نماید. این میوه احتمال ابتلا به بیماری های التهابی را پایین می آورد و درد افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و دیگر بیماری های التهابی را کمتر می نماید.

زیاد جوش می زنید؟

با خوردن آب میوه گیلاس، می توانید پوستتان را از آکنه های مزاحم نجات دهید. شاید بد نباشد که بعد از دریافت آب این میوه، یک پنبه را هم به کمی ازآن آغشته و پوست خود را با یاریش تمیز کنید. آب گیلاس پوست را پاکسازی و به روشن شدن پوست هم یاری می نماید.

گیلاس برای تان خوب نیست اگر …

درست است که در این مطلب از خواص گیلاس صحبت کردیم اما مصرف بمب یاقوتی رنگ انرژی و مواد مغذی، به همه آدم ها توصیه نمی گردد. شاید پیش از این کمتر از مضرات گیلاس شنیده باشید. اما این بار ما بعضی از مسائل مصرف این میوه را هم با شما درمیان می گذاریم.

دیابت دارید؟

مصرف گیلاس بخاطر داشتن شاخص پایین گلایسمی به کنترل قند خون در بدن آدم های سالم یاری می نماید، اما اگر به بیماری دیابت دچار باشید، نمی توانید زیاد روی یاری این میوه حساب باز کنید. گیلاس مثل بسیاری دیگر از میوه ها، مقداری قند طبیعی در خود دارد و اگر برای رساندن قند به بدنتان محدودیت دارید، باید با احتیاط این میوه را هم مصرف کنید. البته محققان می گویند که این میوه نسبت به بسیاری دیگر از میوه های شیرین، برای دیابتی ها مناسب تر است، اما هم چنان تاکید می نمایند که با احتیاط آن را مصرف کنید.

در دوران شیردهی هستید؟

حتما خودتان هم شنیده اید که مصرف گیلاس، نفخ را تشدید می نماید. به همین دلیل اگر در دوره شیردهی این میوه که طبع تر و سرد دارد را زیاد مصرف کنید، احتمال درگیر شدن فرزندتان با دل دردهای ناشی از نفخ را بالا می برید. بعضی از متخصصان می گویند به دلیل خاصیت ملین بودن گیلاس و نفخ آور بودن آن، بهتر است بچه ها زیر سه سال کمتر این میوه را مصرف نمایند.

منبع: کتاب کاله

به "میزان کالری، مضرات و خواص گیلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان کالری، مضرات و خواص گیلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید