پنج علت که نباید OnePlus 9 Pro خریداری کنید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، بدون شک آخرین پرچمدار گوشی OnePlus به مقدار کافی حرفه ای نیست.

پنج علت که نباید OnePlus 9 Pro خریداری کنید

به گزارش خبرنگار ، به نقل از اندروید پلیس، در حالی که گوشی هوشمند OnePlus 9 Pro در آنالیز ها امتیاز مناسبی کسب کرد، اما مانند مدل 8 Pro یا OnePlus 9 نتوانست تأیید کامل را بدست آورد. این تلفن نقاط ضعف زیادی ندارد، اما در حد و قواره یک گوشی پرچمدار هم نیست.

چندین مورد وجود دارد که به نفع 9 Pro نیست و باید قبل از پیاده شدن بیش از هزار دلار برای این گوشی تازه وان پلاس، مورد توجه قرار گیرد.

عملکرد بهتر دوربین قسمت عظیمی از تبلیغات پیش از راه اندازی OnePlus برای 9 Pro را تشکیل داده بود و به نظر می رسید هاسلبلاد یک شریک خوب است. البته با این یاری، وان پلاس واقعاً توانست علم رنگی در سطح بالای گوشی خود را بهبود بخشد. اما کیفیت دوربین وان پلاس پرو 9 باز هم مثل تبلیغات این شرکت نشد.

پردازش دوربین همچنان که در تلفن های قبلی وان پلاس رخ داده است، یک ایراد مهم محسوب می گردد و منجر به عکس های کدر و خراب شدن بافت ها در شرایط خاص است. البته که 9 Pro با تصاویر تبلیغاتی مطابقت ندارد و شما نمی توانید برای فراوری نتایج خوب در بیشتر مواقع به آن اعتماد کنید. مثلا گوشی Pixel 4a مقرون به صرفه تر کارایی بسیار بهتری دارد.

البته گوشی OnePlus 9 Pro به خودی خود از دوربین بدی برخوردار نیست و اگر این گوشی مقرون به صرفه تر بود به راحتی مهر تأیید ما را می گرفت. 9 Pro با قیمت بیش از 1000 دلار، می خواهد در همان لیگ گوشی های پیشرو در بازار (مانند S21 Ultra) بازی کند، اما به راحتی نمی تواند با آن ها مخصوصا در دوربین رقابت کند.

اگرچه گوشی OnePlus 9 Pro مدت زیادی نیست که بازار آمده و هنوز تازه است، اما تعداد قابل توجهی از گزارش های کاربران ادعا می کرد که تلفن در موارد استفاده منظم، مانند عکس گرفتن، به طور غیر عادی داغ می گردد. گوشی مرتباً پیغام هایی روی صفحه نمایش می دهد که پیشنهاد می نماید کار را متوقف نموده و اجازه دهید تا خنک گردد. البته در موردی حتی پس از کوشش عمدی برای داغ کردن تلفن با ضبط فیلم های 4K، گوشی پیغامی نداد، بنابراین این مسئله همه را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

این مشکل گرمایش می تواند به پردازنده Snapdragon 888 مرتبط باشد، اما هنوز شواهد کافی برای گرفتن انگشت اشاره به سمت کوالکام وجود ندارد. آنچه در این مرحله بیشتر محتمل است این است که این مسئله به وسیله نرم افزار تلفن ایجاد شده و این بدان معنی است که به روزرسانی OTA می تواند انتها آن را برطرف کند.

خبر خوب این است که وان پلاس از این مسائل گرمایشی آگاه است و اعلام نموده که با انتشار به روزرسانی ها طی چند هفته آینده، به این شکایات رسیدگی می نماید.

ما گاهی اوقات OxygenOS را به خاطر رابط کاربری نسبتاً تمیز و ویژگی های کمی که ارائه می دهد، ستایش نموده ایم. با این حال، سیاست به روزرسانی اندروید OnePlus به طور فزاینده ای کساد شده است. با ورود تلفن های تازه، پرچمداران قدیمی معمولاً از لیست اولویت ها عقب می مانند و غالباً از بین می فرایند و هیچ گونه بروزرسانی امنیتی برای چندین ماه وجود ندارد.

برای OnePlus معمولی است که به طور تصادفی به روزرسانی عمده خود را به تأخیر بیندازد، همانطور که در سری 7 اخیراً و سری 6 در سال گذشته انجام شد؛ و هنگامی که این بروزرسانی های اندروید به انتها می رسند، اغلب با اشکالاتی روبرو می شوند که برای برطرف آن ها به چند بروزرسانی دیگر احتیاج است.

سامسونگ پیشگام در زمینه پشتیبانی نرم افزاری چند ساله از مدل های محبوب خود که در چند سال اخیر راه اندازی شده است، پیشگام بوده و تا به امروز پای تعهد خود ایستاده است. تا زمانی که OnePlus با ارائه نرم افزاری مناسب برای کاربران خود ظاهر نگردد، صرف هزینه بالایی برای یک تلفن که مدت زیادی برای شما دوام نخواهد آورد، منطقی نیست.

در حالی که مقدار باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت است و برای یک تلفن مدرن به مقدار کافی مناسب به نظر می رسد، اما صفحه نمایش عظیم، با وضوح و نرخ تازه سازی بالا ثابت می نماید که این باتری برای این گوشی کافی نیست. با این حال، فناوری شارژ بی سیم فوق العاده سریع، تقریباً عملکرد این باتری مبه وسیله را جبران می نماید.

هنوز هم می توانید توان یک روزه کاملی از OnePlus 9 Pro داشته باشید، اما انتظار ماندگاری مداوم باتری را از آن نداشته باشید. در آزمایشات ما، زمان روشن بودن صفحه در روز های مختلف با الگوی استفاده مشابه کاملاً متفاوت بود. اگرچه این مورد هم با یک وصله نرم افزاری قابل برطرف است، اما مطمئناً نشانگر یک گوشی پیشرفته نیست.

موقعیت اسکنر اثر انگشت ممکن است به علت نیت خاصی انتخاب شده باشد، اما اگر به موقعیت اسکنر اثر انگشت بالاتر عادت داشته باشید، می تواند به طور جدی بر استفاده روزمره شما تأثیر بگذارد. سنسور 9 Pro نسبت به گوشی های قبلی OnePlus بسیار نزدیک به لبه پایین قرار گرفته است و دسترسی به آن را سخت می نماید، خصوصاً در چنین گوشی عظیمی. لغزنده بودن شیشه عقب در حال حاضر دستیابی مناسب به OnePlus 9 Pro را سخت می نماید و احتیاج به تنظیم موقعیت دست برای یافتن ناحیه نسبتاً کوچک اسکن، مستعد لغزش و افتادن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پنج علت که نباید OnePlus 9 Pro خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج علت که نباید OnePlus 9 Pro خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید