چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه اخیر

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مقامات پیونگ یانگ از آزمایش موفقیت آمیز چند موشک راهنمایی شونده تاکتیکی خبر دادند.

چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه اخیر

وبلاگ ورزشی چلسی - کره شمالی طی چهارمین آزمایش موشکی خود در یک ماه اخیر چند موشک پیشرفته را شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه گفت پیونگ یانگ چند موشک راهنمایی شونده تاکتیکی را شلیک نموده است.

این پرتاب تازه ترین مورد از شلیک های آزمایشی است که بیانگر تحول جاری در برنامه موشکی کره شمالی است. این گزارش یک روز بعد از آن منتشر می گردد که ارتش کره جنوبی گفت کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در شهر پیونگ یانگ، مرکز این کشور شلیک نموده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت آزمایش موشک های راهنمایی شونده تاکتیکی را آموزشگاه علوم دفاعی و از غرب این کشور صورت داد و طی آن این سامانه با دقت یک هدف را در جزیره ای در ساحل شرق زد.

این خبرگزاری گفت: این پرتاب آزمایشی با هدف ارزیابی گزینشی موشک های راهنمایی شونده تاکتیکی در حال فراوری و استقرار و نیز راستی آزمایی دقت این سامانه تسلیحاتی صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اضافه کرد در این آزمایش دقت، امنیت و کارآمدی عملیات این سامانه تسلیحاتی در حال فراوری تایید شد.

این چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه اخیر است. مقامات پیونگ یانگ همیشه تاکید نموده اند تا زمانی که اقدامات خصمانه آمریکا در مجاورت این کشور ادامه داشته باشد، کره شمالی محکوم به توسعه توانایی های دفاعی خود خواهد بود. آمریکا به همراه کره جنوبی هر ساله اقدام به برگزاری چندین رزمایش بزرگ نظامی می نمایند که امنیت ملی همسایه شمالی را به مخاطره می اندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید