کتاب مدیریت خطر پذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی منتشر شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، کتاب مدیریت خطرپذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی ترجمه سعیده اسدی از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

کتاب مدیریت خطر پذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی منتشر شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتاب مدیریت خطر پذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی بر پایه پرسش هایی که هنگام تهیه برنامه های کاهش خطرپذیری برای کاربر مطرح می شوند، شکل گرفته است و پرسش ها با توجه به رویکردی واحد، منسجم بر اصول، روش و فرآیندهای مدیریت خطرپذیری های ناشی از سانحه در دارایی های میراث پاسخ داده شده اند.

همچنین این کتاب علت احتیاج به مدیریت خطرپذیری ناشی از سوانح، را در سه فصل اول شرح می دهد افزون بر این نحوه ارتباط آنها با دیگر برنامه های مدیریتی و افرادی که باید در آماده سازی آن شرکت داشته باشند در همین سه بخش مطرح شده است.

در بخش های بعدی نیز ، یعنی از فصل 4 تا 8 کتاب هر بخش بر یکی از گام های فرآیند آماده سازی برنامه مدیریت خطرپذیری ناشی از سانحه تمرکز دارند.

در پیش گفتار یونسکو برای این کتاب آمده است: امید است این کتاب، که همراه با برنامه های آموزشی ارائه می گردد به تغییر نگرش و آماده سازی دارایی های میراث جهانی برای سوانح آینده یاری کند. همچنین منجر به فرهنگ سازی حفاظت از میراث در جامعه گردد با اینکه این موضوع می تواند چالش برانگیز به نظر برسد اما گزینه مقابل از دست دادن میراث ارزشمند ما یا بازسازی های طولانی مدت و پرهزینه خواهد بود.

در ادامه این پیش گفتار مرکز میراث فرهنگی جهانی از ایکروم بابت راهبری این کتاب مهم و همچنین ایکوموس و ای یو سی برای همکاری های قابل توجه شان برای نگارش کتاب قدردانی نموده است.

منبع: میراث آریا

به "کتاب مدیریت خطر پذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مدیریت خطر پذیری های ناشی از سوانح در میراث جهانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید