با خواندن این مطلب به اورست صعود کنید!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، صعود به اورست

همه ما نام کوه اورست را شنیده ایم اما واقعا چقدر درباره آن اطلاعات داریم؟ اورست در واقع با ارتفاع 8885 متر، بلندترین کوه از سطح دریا است. صعود به اورست به وسیله یک شخص می تواند نشان دهنده اوج مهارت یک شخص باشد چون صعود هه این قله بلند اصلا کار راحتی نیست و بسیار چالش برانگیز است. اگر چه امروزه حتی کوهنوردان کم تجربه هم به یاری افراد زبده و راهنماهای با مهارت می توانند به آن صعود نمایند. اگر شما هم همواره رویای صعود به اورست را در سر می پررورانده اید و دوست دارید آن را تجربه کنید، تا انتهای این مطلب همراه خبرنگاران باشید. می خواهیم شمارا با مراحل لازم برای صعود به این کوه آشنا کنیم.

با خواندن این مطلب به اورست صعود کنید!

چطور باید به اورست برویم؟

برای رفتن به اورست دو جهت وجود دارد: جهت تبت و جهت نپال. جهت صعود از سمت تبت، مقرون به صرفه تر از جهت صعود از سمت نپال است، اما از طرفی نپال جای زیباتری است و فرهنگ جالبی برای کشف کردن دارد. عبلاوه بر این، در جهت صعود نپال، هم باد کمتر می وزد و هم درجه حرارت بیشتر است.

هزینه صعود به اورست

صعود به اورست اصلا کار مقرون به صرفهی نیست و برعکس بسیار پرخرج و به طور حدودی بین 20 هزار دلار تا 45 هزار دلار خرج بر می دارد. این هزینه شامل غذا، چادر، هزینه مجوز، تجهیزات، حمل و نقل و هزینه انتخاب یک راهنمای باتجربه است که بدون آن تقریبا سفر غیر ممکن است. علاوه بر این، برای صعود به اورست احتیاج به یک شرپا هم هست، شرپا کسی است که بتواند غذا را آماده کند و حمل و نقل تجهیزات را برعهده داشته باشد.، هزینه استخدام شرپا هم حدود 6 هزار دلار می گردد.

چطور شرکت اعزام نماینده را انتخاب کنیم؟

برای صعود به اورست شرکت ای اعزام مختلفی وجود دارد که همه خدمات را انجام می دهند و می توان از بین آن ها یکی را به دلخواه انتخاب کرد.

قبل از صعود به اورست باید بدانید

  • قبل از اینکه هر تصمیم برای صعود به اورست بگیرید باید بدانید که احتیاج به معاینات پزشکی دارید. حتی اگر در برترین شرایط جسمی هم باشید، باید آمادگی کامل را قبل از آغاز چنین سفری داشته باشید. بنابراین گذراندن این مرحله الزامی است.
  • حتما باید پاسپورت داشته باشید و از اعتبار آن چند ماهی باقی باشد.
  • باید حتما آمادگی داشته باشید و تمرین کنید. سفر به اورست اصلا کار راحتی نیست و به معنای واقعی کلمه چالش برانگیز است هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی. بنابراین، افرادی که در این کار متخصص هستند همواره پیشنهاد می نمایند تا کوهنوردانی که تمایل به صعود به اورست را دارند، حتما دوره های آموزشی معمولا 30 روزه را بگذرانند. این دوره ها حدود 30 پوند هزینه دارد.
منبع: الی گشت

به "با خواندن این مطلب به اورست صعود کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواندن این مطلب به اورست صعود کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید