نکات سفر به کنیا، آفریقای کلاسیک!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، نکات سفر به کنیا

کنیا یکی از آن مقصدهایی است که هر زمان که به سفر به آنجا فکر می کنید، احتمالا منظره ها بسیار زیبای کلاسیک آفریقا در ذهنتان پدیدار می گردد. کنیا در شرق آفریقا واقع شده است و در کنار کشورهایی نظیر اوگاندا و تانزانیا، می توان آن را یکی از برترین مقصدهایی که بیشتر با موضوع حیات وحش مطرح هستند، دانست. البته این کشور به جز حیات وحش، جاذبه های فرهنگی و تاریخی بی نظیری دارد که از تماشا آن ها سیر نخواهید شد. مرکز کنیا، نایروبی، از شهرهای چندملیتی و مذهبی کنیا است که علاوه بر بومیان کنیا، مهاجرانی از هندوستان، سومالی و … را در خود جای داده و باعث شده است که شما در آن فرهنگ های متنوع و جالبی را از چندین قسمت دنیا مشاهده کنید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از نکات سفر به کنیا را برایتان بازگو کنیم.

نکات سفر به کنیا، آفریقای کلاسیک!

مختصری از کشور کنیا

اگر به حیات وحش علاقه دارید، پس به شما این مژده را می دهیم که ایده آل ترین مقصد را برای سفرتان انتخاب نموده اید. کنیا دارای پارک ملی های زیادی است که ویژگی های خاص خود را دارند و همگی ارزش حتی چندین بار سفر به آنجا را دارند. کشور کنیا هشت استان دارد که هر کدام به وسیله یک استاندارد= مدیریت می شوند. زبان رسمی آن ها سواحلی و انگلیسی است و در منطقه ها توریستی به احتمال زیاد افرادی را پیدا خواهید کرد که به زبان انگلیسی صحبت نمایند و در صورت احتیاج شما را هدایت نمایند. آب و هوای معتدل رو به گرمی دارد و در منطقه ها ساحلی رطوبت نیز به این گرما اضافه خواهد شد. با اینکه لباس تابستانی همیشه مورد استفاده است، اما گاهی شب های برخی منطقه ها سرد می شوند. در ادامه نکات سفر به کنیا را به شما خواهیم گفت.

9 نکته کاربردی برای سفر به کنیا

1- برخی از اقامت گاه هایی که در آنجا می مانید کاملا معمولی و پایه هستند، اما اینکه جایی هستید که سکوت است و کسی اطرافتان نیست ارزش آن ها را بالا می برد. البته اگر کمپینگ سبک سفر شما نیست، می توانید سفر راحتی را در هتل های شگفت انگیز کنیا تجربه کنید.

2- از گرفتن ویزای خود در هنگام ورود اجتناب کنید زیرا صف ها باور نکردنی هستند! در عوض، برای گرفتن آن حتما قبل از سفر اقدام کنید تا از این صف ها و البته مشکل های احتاقتصادی جلوگیری کنید.

3- نایروبی این روزها بسیار امن تر از گذشته است اما پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از پیاده روی در شب در این شهر اجتناب کنید و اگر می خواهید به جایی بروید، یک تاکسی گرفته و خیال خودتان را راحت کنید.

4- همیشه چشمتان را برای تماشا این 5 حیوان بزرگ یعنی شیر، پلنگ، گاومیش آفریقایی و کرگدن تیز کنید. البته در کنار آن ها زرافه و گورخرها را نیز نباید فراموش کنید.

5- حتما در هنگام خرید چانه بزنید. قیمت ها از بالا آغاز می شوند و با تخفیف گرفتن، می بینید که چه هنر و صنایع دستی بسیار خوبی را با قیمت بسیار معقول می گردد در کنیا خریداری کرد.

6- در کنار زرافه ها سعی کنید داد نزنید، آن ها را کمی عصبانی می نماید.

7- هر جا که رسیدید یک نوشیدنی خنک بخورید تا خسته و کسل نشوید.

8- اگر تورتان ترانسفر فرودگاه نداشت، می توانید به راحتی ماشینی در آنجا پیدا کنید.

9- بیشتر مردم کنیا از لحاظ اقتصادی معمولا زندگی سختی دارند، اما آن ها یکی از شادترین مردمی هستند که در طول زندگی تان خواهید دید. وقتی که به درستی با آن ها ارتباط برقرار کنید، با تجربه بسیار خوبی روبرو خواهید شد که فراموش کردنی نیست.

7 توصیه برای تورهای داخلی کنیا

1- رانندگان سافاری اطلاعات بسیار زیادی دارند و در بیشتر مواقع به منطقه حاکم اند و می دانند که چطور حتی یک ساعت را چگونه برنامه ریزی نمایند و به کجا شما را ببرند تا 5 حیوان بزرگ را در همان یک ساعت ببینید. پس به آن ها به راحتی می توانید اعتماد کنید.

2- از روستای سامبورو تماشا کنید؛ این روستا بسیار جالب است و ارزش بازدید را دارد. افراد زیادی این روستا را حتی به روستای ماسای ترجیح می دهند. زیرا در روستای ماسای فروشندگان محلی بسیار اصرار می نمایند که شما از آن ها سوغاتی بخرید که شاید این مسئله کلافه تان کند.

3- سفر کنید! یکی از نکات سفر به کنیا این است که در کل کشور به گشت و گذار بپردازید. حمل و نقل عمومی گزینه خوبی نمی باشد مگر اینکه زمان کافی و البته صبر داشته باشید. یکی از برترین روش ها همان اجاره سافاری های کمپینگ کنیا است.

4- تماشا دریاچه ناکورو را از دست ندهید: تعداد پرندگانی که خواهید دید باور نکردنی است و بعلاوه احتمال تماشا کرگدن و گورخر نیز وجود دارد.

5- پارک ملی ماسای مارا فوق العاده است و صد در صد ارزش رفتن را دارد. بسته به زمان سفرتان، این پارک حیات وحشی بیشتر از آن چه انتظار دارید را نسبت به دیگر پارک ها به شما نشان می دهد.

6- با اینکه پارک ملی ها فوق العاده هستند اما چیزهای بیشتر در کنیا وجود دارند. ساحل های مومباسا یکی از آن هاست.

7- نباید فراموش کنید که سفرهای کوتاه تر منجر می شوند که شما خدمات کمپینگ کامل را بهره ببرید که هزینه بیشتری در بر خواهند داشت، اما از آنجایی که دیگر احتیاج نیست که هر روز سفرتان را برنامه ریزی کنید و به کمپ های مختلفی بروید، زمانی بیشتر را در پارک ملی ها خواهید گذراند که این همان علت است که به خاطرش به کنیا آمده اید!

نکات سفر به کنیا برای چمدان بستن

1- این باید جای تعجب نداشته باشد، اما قبل از سفر شما باید روی یک دوربین خوب سرمایه گذاری کنید. با یک متخصص درباره دوربین هایی با لنز زوم مناسب صحبت کنید. اما آماده باشید که این می تواند مسئله می تواند قیمت زیادی داشته باشد که می توانید بودجه تان را کم کم برای آن کنار بگذارید. البته اگر قصد خرید دوربین را ندارید نگران نباشید. تماشا کنیا تصویری را در ذهنتان ثبت خواهد نمود که برای همیشه با شما همراه خواهد بود.

2- اگر در کوله پشتی خود فضای خالی داشته باشید، چند اتوماتیک را با خود به همراه بیارید تا به بچه ها محلی که می بینید هدیه دهید.

3- یک کوسن خوب برای نشستن با خود به همراه بیاورید؛ جاده ها دست اندازهای زیادی دارند و شما احتمالا اندازه قابل توجهی از زمان سفرتان را در طول جاده هستید.

4- از نکات سفر به کنیا این است که هوا در شب می تواند بسیار سرد باشد پس لباس گرم را نباید فراموش کنید. بهتر است چند لایه لباس بیاورید تا اینکه کاپشن های بزرگ را با خود همراه کنید.

منبع: الی گشت

به "نکات سفر به کنیا، آفریقای کلاسیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به کنیا، آفریقای کلاسیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید