سئول در یک نگاه

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سئول، مرکز کره جنوبی و شهر بزرگی با آسمان خراش های مدرن، شبکه پیشرفته مترو، معابد بودایی، کاخ ها و بازارهای خیابانی و غیره است که سنت و مدرنیته را درهم آمیخته است.

سئول در یک نگاه

سئول، مرکز و بزرگ ترین شهر کره جنوبی است که در کلان شهر سئول واقع شده است و از نظر ساختارهای شهری و پیشرفت های فناوری در جهان بی نظیر است، هر چند که از نظر سنت ها و آداب و رسوم دیرینه هم اصالت خود را حفظ کرده است. سئول، یک شهر همیشه بیدار و 24 ساعته است. بازارهای شبانه، بازدید صبحگاهی از معابد، خرید بعدازظهر از بهترین فروشگاه ها، غذا خوردن در غرفه های خیابانی، در مجموع برای هر ساعت از شبانه روز، تفریح و جاذبه ای در این شهر کره جنوبی وجود دارد.

سئول بیش از دو هزار سال است که از سکونتگاه های اصلی منطقه خود به شمار می آید و بنیاد آن به سال 18 پیش از میلاد بازمی گردد. در سال های 18 قبل از میلاد تا 660 بعد از میلاد، یکی از سه پادشاهی اصلی کره، مرکز خود را در جایی که هم اکنون جنوب شرقی سئول است قرار داد. این شهر مرکز دودمان چوسان (1392-1910) هم بوده است. پس از تشکیل کشور کره جنوبی در سال 1948، سئول به عنوان مرکز این کشور برگزیده شد. جالب است بدانید واژه سئول در زبان کره ای به معنای مرکز است.

این شهر آسیایی، در شمال غربی کره جنوبی و در کنار رودخانه هان، 31 کیلومتری بندر دریای زرد و حدود 40 کیلومتری مرز کره شمالی واقع شده است. سئول بزرگ ترین شهر و مرکز مهم تجاری، تولیدی، اداری و فرهنگی کره جنوبی به شمار می رود.

سئول پهنه ای با مساحت 605 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و جمعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد. زبان رسمی مردم، زبان کره ای (هانگول) است که از طریق پادشاه چوسان اختراع شد. در حدود 43 درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از 57 درصد دیگر، 31 درصد مسیحی، 24 درصد بودایی، 2 درصد پیروان کنفسیوس، 1 درصد دارای سایر مذاهب و 30 تا 35 هزار نفر از مردم این کشور (عمدتا مهاجر) مسلمان هستند.

آب و هوای سئول قاره ای و مرطوب است و زمستان های خشکی دارد. این شهر دارای 4 فصل متمایز است و تفاوت دمای هوا بین گرم ترین روز سال و سردترین روز سال، بسیار قابل توجه است. بهترین زمان سفر به سئول از مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است؛ زمانی که آب و هوا در شرایطی معتدل و مناسب واقع شده است و هزینه های سفر، مناسب تر از فصل های شلوغ گردشگری است.

حمل و نقل عمومی در سئول کاملا قابل اطمینان و ارزان است. سریع ترین و بهترین روش برای جابه جایی در شهر، استفاده از مترو است. در ایستگاه های قطار و اتوبوس می توانید بلیط های قابل شارژ بخرید که هم برای اتوبوس و هم برای مترو قابل استفاده هستند. البته استفاده از تاکسی هم انتخاب دیگری است که برای حمل و نقل در شهر دارید که البته زیاد گران نیست. شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از 200 میلیون مسافر را جابه جا می کند. متروی سئول سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است.

دیدنی های سئول که می توانید در تور سئول دیدن کنید عبارتند از مجموعه کاخ های گایونگ بوک (Gyeongbokgung)، کتابخانه سئول، برج ان سئول، کاخ چانگ دیکو گونگ (Changdeokgung)، پارک تاپگل، پارک موضوعی اورلند (Everland)، روستای بوکچون هانوک (Bukcheon Hanok Village)، لاته ورلد (Lotte World)، رود چونگ گیه چون (Cheonggyecheon Stream)، پارک ملی بوخانسان (Bukhansan National Park) و موزه ملی کره (National Museum of Korea).

از سوغاتی های این شهر می توان به عودسوز بودایی، ماسک های سنتی کره ای، عروسک های کره ای با پوشش هانبوک، محصولات چینی سبز بیدی، چای سبز کره ای ارگانیک، کاغذ دست ساز کره ای، بادبزن های سنتی کره ای و... اشاره کرد.

منبع: کجارو / کجارو / fa.wikipedia.org

به "سئول در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید