کدام مقصد پذیرای گردشگران واکسینه نشده است؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سفر در سراسر دنیا به علت برداشتن محدودیت ها به ویژه برای کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند، آسان تر می گردد اما بعضی از کشورها تنها با یک آزمایش اجازه ورود به گردشگران را می دهند. البته تعداد این کشورها اندک است.

کدام مقصد پذیرای گردشگران واکسینه نشده است؟

به نقل از تراولر، با وجود اینکه واکسیناسیون در روبرو با شیوع بیماری همه گیر بسیار موثر است اما بعضی از مقاصد گردشگری پذیرای افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند اما کارشناسان توصیه می نمایند علاوه بر واکسیناسیون کامل دستورالعمل های بهداشتی نیز در سفر رعایت گردد.

در ذیل بعضی از کشورهای ارائه دهنده خدمات به گردشگران واکسینه نشده معرفی شده است.

یونان

مسافران واکسینه نشده می توانند با اثبات منفی بودن آزمایش PCR که 72 ساعت پس از ورود به کشور اجرا شده باشد یا اثبات منفی بودن آزمایش آنتی ژن سریع کووید 19 از یک آزمایشگاه مجاز که 24 ساعت قبل از ورود گرفته شده است، از کشور یونان بازدید نمایند و این موارد برای افراد پنج سال به بالا باید انجام گردد.

بعلاوه ممکن است گردشگران در بدو ورود آزمایش کووید سریع انجام دهند و اگر در زمان ورود به یونان آزمایش مثبت شد، باید تمام افراد همراه حداقل به مدت پنج روز در خانه یا هتل قرنطینه شوند و هزینه این قرنطینه را دولت یونان پرداخت خواهد نمود. اگر روز پنجم نتیجه آزمایش منفی شد، اجازه خروج از قرنطینه داده خواهد شد.

دولت یونان تاکید دارد که در روزهای دوم و چهارم بعد از ورود به یونان آزمایش سریع یا PCR انجام گردد.

پرتغال و جزایر مادیرا

کشور پرتغال و جزایر مادیرا اجازه ورود به گردشگران واکسینه نشده را می دهد اما باید ثابت نمایند که مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

برای ورود به این کشور باید مدارکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR اجرا شده در 72 یا آزمایش آنتی ژنی که 24 ساعت پس از عزیمت اجرا شده، کفایت می نماید اما آزمایش های که خود فرد ارائه دهد، پذیرفته نمی گردد و تب سنجی افراد در بدو ورود نیز انجام می گردد.

کرواسی

مسافران واکسینه نشده می توانند با اثبات منفی بودن آزمایش آنتی ژن کووید 19 که 24 ساعت پس از ورود صادر شده باشد یا آزمایش PCR منفی که 72 ساعت پس از ورود اجرا شده، وارد کشور کرواسی شوند و قبل از سفر نیز باید یک فرم ورود آنلاین را تکمیل نمایند.

قبرس

مسافران واکسینه نشده به کشور قبرس باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR طی 72 ساعت قبل از حرکت یا آزمایش آنتی ژن که 24 ساعت قبل از سفر اجرا شده را ارائه دهند.

مسافران بالای 12 سال پس از ورود به فرودگاه های این کشور باید آزمایش PCR دیگری انجام دهند و تا زمان اعلام نتیجه قرنطینه حدود سه ساعت زمان است تا هزینه 15 تا 19 یورویی را ارائه دهند که به وسیله مسافر پرداخت خواهد شد.

بعلاوه مسافران ممکن است 72 ساعت پس از ورود ملزم به انجام آزمایش سریع و رایگان کووید باشند.

اسلوونی

مسافران بریتانیایی واکسینه نشده به اسلوونی باید یک فرم به همراه آزمایش PCR طی 48 ساعت یا آزمایش آنتی ژن سریع در24 ساعت ارائه دهند. نتیجه مثبت تست PCR که مرتبط با 10 روز گذشته و جدیدتر از 6 ماه نیز باشد، به عنوان شرط ورود پذیرفته می گردد.

ترکیه

برای بازدید از ترکیه نیازی به واکسینه شدن کامل ندارید اما باید منفی بودن آزمایش PCR که 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده و آزمایش آنتی ژن سریع در بیش از 48 ساعت قبل از ورود یا مدرک بهبودی اخیر از بیماری کووید طی 6 ماه گذشته را ارائه دهید.

بعلاوه افرادی که وارد این کشور می شوند، باید فرم آنلاین که 72 ساعت قبل از سفر تکمیل شده را ارائه دهند و در صورت لزوم معاینات پزشکی انجام دهند.

امارات متحده عربی

برای بازدید از امارات نیازی به واکسینه شدن کامل ندارید اما کسانی که واکسینه نشده به امارات وارد می شوند، باید مدارکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR ارائه دهند که 48 ساعت قبل از حرکت اجرا شده است.

مسافرانی که به ابوظبی می رسند نیز باید در بدو ورود و بعلاوه در روزهای چهارم و هشتم آزمایش PCR کووید را انجام دهند اما ملزم به قرنطینه نیستند.

مکزیک

در حال حاضر در هنگام ورود به این کشور نیازی به نشان دادن آزمایش PCR منفی یا قرنطینه نیست فقط باید یک فرم را از قبل پر کنید و در هنگام ورود به کشور کد QR فرم را همراه خود داشته باشید.

اقامتگاه ها بعلاوه می توانند از میهمانان درخواست نمایند که پرسشنامه سلامت را در بدو ورود تکمیل نمایند.

سوئد

در حال حاضر کشور سوئد تا 31 مارس 2022 برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که واکسینه نشده اند، ممنوعیت ورود دارد. با این حال اگر بتوانید ثابت کنید که تحت معافیت دیگری از ممنوعیت ورود فعلی سوئد معاف هستید، ممکن است بتوانید وارد شوید.

کسانی که واکسینه نشده اند، در صورتی که بتوانند اثباتی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR یا آنتی ژن ارائه دهند، می توانند وارد این کشور شوند. البته اثبات ابتلا به بیماری کووید برای ورود به این کشور پذیرفتنی نیست.

مصر

تمام مسافران مصر باید قبل از ورود به این کشور فرم اظهارنامه را تکمیل نمایند و مسافرانی که واکسینه نشده اند، باید آزمایش PCR منفی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود یا آزمایش آنتی ژن سریع حداکثر 24 ساعت قبل از ورود به مصر انجام دهند. مدارک مبتنی بر بهبودی از بیماری کووید در این کشور نیز پذیرفته نخواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "کدام مقصد پذیرای گردشگران واکسینه نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مقصد پذیرای گردشگران واکسینه نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید